2022-07-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Trodde jag, men inte med i resultatlistan. En bit över 11km var det dessutom.

Sist i min resultatlista med DNF. Inga mellantider efter ca 4.5 km.

https://www.endu.net/events/giro-pod.../2022/70290/12
Senast redigerad av Dmkqt 2022-07-27 kl. 20:51.
Citera
2022-07-27, 21:11
Medlem
flippwrs avatar
Fel länk?

https://www.european-athletics.com/c...9509&country=0
Var är Irene Ekelund?
Senast redigerad av flippwr 2022-07-27 kl. 21:22. Anledning: tillägg
Citera
2022-07-27, 21:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flippwr
https://www.european-athletics.com/c...9509&country=0
Var är Irene Ekelund?

Har inte tävlat något denna säsong.
Citera
2022-07-27, 21:32
Medlem
flippwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Har inte tävlat något denna säsong.
Skadad?
Citera
2022-07-27, 21:35
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flippwr
Skadad?

Har inte hört eller läst något om henne men antar att det är skadeproblem.
Citera
2022-07-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av treanssparvagn
Kul att några tog chansen att förbättra rankingen och kvala igår kväll. Tror inte Åskag i tresteg, Hellström eller Jakob Samuelsson hade kommit med utan de fina insatserna igår.

Vad är sagt från förbundshåll? Får alla inkvalade åka?

Tyvärr inte bara svenskar som utnyttjade gårdagen. Portugal puttade bort Sveriges 4x400-lag från topp 16 med ett lopp igår.

" Förbundskapten avgör uttagning i fall till fall då inbjudningar till mästerskapet kommer via ranking."

Dom flesta har ju kvalat in via ranking tack vare bra sommarresultat, så majoriteten lär bli uttagna.

Men det finns ett antal osäkra uttagningar som lutar mer åt nej än ja. Christiansson har inte tävlat sedan maj så det blir nog inget. Delryd har varit för dålig på slutet kort och gott. Wallmark har inte tävlat på sistone och har ingen bra utomhussäsong i ryggen, men är han helt frisk och redo att prestera tror jag han får åka tack vare sin ålder. Wictor P har inte tävlat på länge men är anmäld till Göteborg så det avgörs väl där. Söderholm är knepig, hon är faktiskt bara fjärde bästa svenska hinderdam i år men den som haft kvalpoängen på sin sida. Jag tycker personligen inte det hon presterat håller, ska i så fall vara den mikroskopiska progressionen i resultaten. Kamga har en med sina mått en relativt bra säsong men med det hon presterat på sistone är hon totalt chanslös, så det beror på om hon blir dömd efter säsongen eller dagsform.

Sen till sist, Lindh som är den enda(?) som klarat en kvalgräns och inte är uttagen. Springer 600m i Göteborg, det ger väl något slags besked men ändå inte då det är dom sista 200m som har varit hennes problem. Hade kunnat springa i Söderhamn och överbevisat Kajsa men gjorde det inte. Lär behöva visa upp något i ett 800-lopp.
Citera
2022-07-28, 09:18
Medlem
Anmälningstiden för SM har gått ut nu och den som vill studera listorna över anmälda kan göra det här. Jag har själv inte lusläst, men två som fattas är Suldan Hassan och Erik Martinsson plus, av naturliga skäl, våra deltagare i Vali. Däremot är deOliva och Almgren med, vilket inte är samma sak som att de kommer till start.
Edit. Mondo är som väntat inte heller med.

https://webathletics.se/entrylist/238
Senast redigerad av Nossenos 2022-07-28 kl. 09:21.
Citera
2022-07-28, 12:21
Medlem
treanssparvagns avatar
Kan de vänta med besked om EM-platserna till efter SM? Rätt många av de som är inkvalade på ranking, men visat tveksam form är anmälda. Såg att Finland skall komplettera sin trupp 8/8, så då borde Sverige också kunna avvakta tills dess.

I övrigt glädjs jag åt att Oscar Janson är anmäld i stavhopp. Traditioner är till för att hållas.
Citera
2022-07-28, 12:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Kan de vänta med besked om EM-platserna till efter SM? Rätt många av de som är inkvalade på ranking, men visat tveksam form är anmälda. Såg att Finland skall komplettera sin trupp 8/8, så då borde Sverige också kunna avvakta tills dess.

Deadline för förbunden att anmäla sina trupper är den 8 augusti kl 14.00. Lediga platser som uppstår genom återbud efter den 26 juli kommer inte omfördelas.
Citera
2022-07-28, 12:48
Medlem
FNLSs avatar
Man borde utöka Finnkampen till fyra mot fyra. En plats ska vara reserverad till en junior.
Ungdomarna kan utökas till tre mot tre
Citera
2022-07-28, 13:58
Medlem
treanssparvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Deadline för förbunden att anmäla sina trupper är den 8 augusti kl 14.00. Lediga platser som uppstår genom återbud efter den 26 juli kommer inte omfördelas.
Betyder det att de som är precis utanför att komma med, t ex Fredrik Samuelsson och Amelie Svensson, inte kan hoppas på reservplatser?

Jag har för mig att det skulle vara likadant på VM, men där kom både Grete Ahlberg och Marcus Nilsson med.
Citera
2022-07-28, 14:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Betyder det att de som är precis utanför att komma med, t ex Fredrik Samuelsson och Amelie Svensson, inte kan hoppas på reservplatser?

Jag har för mig att det skulle vara likadant på VM, men där kom både Grete Ahlberg och Marcus Nilsson med.

Jag tolkar det som att man kunde tacka nej till platser senast den 26 juli och de platserna skulle då omfördelas medan de platser som man tackar nej till efter den 26 juli inte kommer att omfördelas. Men väldigt tight logistik här med tanke på rankinglistorna inte hade uppdaterats på lång tid innan det kom en uppdatering igår.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-07-28 kl. 14:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in