Citat:
Ursprungligen postat av
Donner123
Jahapp, då har alltså svs börjat granska taxerad inkomst för att sätta personliga insättningsgränser i förhållande till hur mycket man "har råd" att spela för. Tydligen skall detta gälla spelare som hade en månadsgräns på över 10 000kr, då blev man automatiskt granskad. Samt att även alla under 20 år automatiskt fått sin gräns sänkt till 1000kr.
Man kan begära omprövning om man vill och skicka in dokument som styrker ekonomin i form av sparanden, aktier, arv etc. Har man en gräns på under 10 000kr och vill höja den riskerar man dock att istället få den sänkt.
Jag själv hade 1 000 000kr i månadsgräns, den är nu sänkt till ca 70% av min deklarerade månadslön. Intressant uträknat faktiskt då det tydligen är ok att jag betalar hälften av mina räkningar och köper en brödlimpa, sen kan ajg spela bort resten.
Är det här bra eller anus? Ska staten/svs bestämma åt mig hur mycket jag får spela bort? Ska man hårdra det är det ju ingen större skillnad mot SoW dokumenten som ska skickas in i tid och otid, men nu får man ett tak direkt från början och vet vad som gäller. Kommer andra sidor med svensk licens att följa efter eller börja köra med SoW?
Tankar?
Spelar en del poker så på svs.. hört att de inte räknar uttagen. Utan bara insättningen, lite skumt det så överskrider du insättningsnivån så tar de ingen hänsyn till uttagen. Så sätter du in 10 000 kr och tar ut 10 000 eller mer så har har du förbrukat din insättningsgräns, dvs i detta fall har du spelat över dina "inkomstnivåer".
Poängen är att du ska förlora mer än att vinna är planen av SVS .. fråga mig varför. Jo därför att om du ska vinna behöver du sätta in pengar in mycket pengar för att det ska bli mycket pengar .. Vinner du så vill du gärna lösa ut pengarna ev investera i annat ochså och börja om men poängen är att du ska förlora mer än att vinna..
Vad tycker du, har jag nån poäng här?
Du kan ju iofs bygga upp en buffert du behåller på svenska spel men lever de på räntan då, investerar svs spel i din buffert du inte gör uttag på pga av för låg eller lägre insättningsnivå ? Nåt skumraskt ?