• 4
  • 5
2022-03-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Det orkar jag inte göra, men det kvittar ju. Om folktandvården sätter upp sina egna regler för att avlida patienter så är det ju inte lagligt för det.

I mitt fall vad gäller svenska spel så är jag ju dessutom en vinnande spelare, problemet är ju att jag begränsas när jag ska ta ut pengar för att jag kan hamna i en situation där jag väldigt enkelt kan uppnå min insättningsgräns.

Du menar att det skulle vara olagligt att följa lagen?
Citera
2022-03-27, 13:28
Medlem
Sladdarens avatar
Taket kommer ju ändå inte att funka? Övriga betting sajter måste ju göra sin granskning och då blir det flera tak över taket. Oj det skulle man inte ha sagt

Jag vet inte, men på totalen spelmissbrukare ? Går det mer utgifter än inkomster för staten ?
Inkl hamnar många på gatan eller övergår det till att bli kriminell ?

Vad är bakgrunds-underlaget till denna specifika insats ifrån svenska spel staten

Jag tittar på annat som staten inte gör insatser emot ochså när jag tar detta i beaktning
Tex. hur mycket bensinen, elen, andra priser får missbrukande kosta och höjas ifrån staten innan vi sätter en "gräns".. Get it .. insättningsgräns och förlustgräns på det

När ska vi sätta gränsen är frågan mot deras urspårade gränser?
Citera
2022-03-27, 13:40
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Jahapp, då har alltså svs börjat granska taxerad inkomst för att sätta personliga insättningsgränser i förhållande till hur mycket man "har råd" att spela för. Tydligen skall detta gälla spelare som hade en månadsgräns på över 10 000kr, då blev man automatiskt granskad. Samt att även alla under 20 år automatiskt fått sin gräns sänkt till 1000kr.

Man kan begära omprövning om man vill och skicka in dokument som styrker ekonomin i form av sparanden, aktier, arv etc. Har man en gräns på under 10 000kr och vill höja den riskerar man dock att istället få den sänkt.

Jag själv hade 1 000 000kr i månadsgräns, den är nu sänkt till ca 70% av min deklarerade månadslön. Intressant uträknat faktiskt då det tydligen är ok att jag betalar hälften av mina räkningar och köper en brödlimpa, sen kan ajg spela bort resten.

Är det här bra eller anus? Ska staten/svs bestämma åt mig hur mycket jag får spela bort? Ska man hårdra det är det ju ingen större skillnad mot SoW dokumenten som ska skickas in i tid och otid, men nu får man ett tak direkt från början och vet vad som gäller. Kommer andra sidor med svensk licens att följa efter eller börja köra med SoW?

Tankar?

Spelar en del poker så på svs.. hört att de inte räknar uttagen. Utan bara insättningen, lite skumt det så överskrider du insättningsnivån så tar de ingen hänsyn till uttagen. Så sätter du in 10 000 kr och tar ut 10 000 eller mer så har har du förbrukat din insättningsgräns, dvs i detta fall har du spelat över dina "inkomstnivåer".

Poängen är att du ska förlora mer än att vinna är planen av SVS .. fråga mig varför. Jo därför att om du ska vinna behöver du sätta in pengar in mycket pengar för att det ska bli mycket pengar .. Vinner du så vill du gärna lösa ut pengarna ev investera i annat ochså och börja om men poängen är att du ska förlora mer än att vinna..

Vad tycker du, har jag nån poäng här?

Du kan ju iofs bygga upp en buffert du behåller på svenska spel men lever de på räntan då, investerar svs spel i din buffert du inte gör uttag på pga av för låg eller lägre insättningsnivå ? Nåt skumraskt ?
Senast redigerad av Sladdaren 2022-03-27 kl. 13:42.
Citera
2022-03-27, 13:58
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:

En lag kan ju göra en annan olaglig, det är vad jag menar.

Att en vanlig medborgare inte får köpa en statlig tjänst som är öppen för alla, kan det vara lagligt? Åter igen, jag blir diskriminerad för att jag inte tjänar nog mycket, inte för att jag inte har råd.

För över samma logik på systembolaget, jobbar man på typ biltema så får man inte köpa en flaska lagavulin utan man får hålla sig till lord calvert.
Citera
2022-03-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Spelar en del poker så på svs.. hört att de inte räknar uttagen. Utan bara insättningen, lite skumt det så överskrider du insättningsnivån så tar de ingen hänsyn till uttagen. Så sätter du in 10 000 kr och tar ut 10 000 eller mer så har har du förbrukat din insättningsgräns, dvs i detta fall har du spelat över dina "inkomstnivåer".

Poängen är att du ska förlora mer än att vinna är planen av SVS .. fråga mig varför. Jo därför att om du ska vinna behöver du sätta in pengar in mycket pengar för att det ska bli mycket pengar .. Vinner du så vill du gärna lösa ut pengarna ev investera i annat ochså och börja om men poängen är att du ska förlora mer än att vinna..

Vad tycker du, har jag nån poäng här?

Du kan ju iofs bygga upp en buffert du behåller på svenska spel men lever de på räntan då, investerar svs spel i din buffert du inte gör uttag på pga av för låg eller lägre insättningsnivå ? Nåt skumraskt ?

Ja det är helt efterblivet att de inte räknar av uttagen på insättningarna. Speltorskarna lär ju aldrig ens göra uttag alls nu om de vinner då det inte går att sätta in nya pengar igen för resten av månaden.

Som vanligt får 99% av spelarna sota för sista procenten som inte klarar av det.

På andra sidor låses ditt konto när du spelar "för högt och för mycket". Då krävs att du skickar in SoW för att öppna det igen. Speltorskar med dassig inkomst struntar ju såklart i att skicka in papper och kontot förblir låst. Kanske är detta svs vill undvika. Bättre de kan förlora en uträknad mindre summa varje månad än med låst konto ingenting. Kanske?
Citera
2022-03-27, 16:40
Medlem
Citat:
En lag kan ju göra en annan olaglig, det är vad jag menar.

Att en vanlig medborgare inte får köpa en statlig tjänst som är öppen för alla, kan det vara lagligt? Åter igen, jag blir diskriminerad för att jag inte tjänar nog mycket, inte för att jag inte har råd.

För över samma logik på systembolaget, jobbar man på typ biltema så får man inte köpa en flaska lagavulin utan man får hålla sig till lord calvert.

Bättre jämförelse hade varit att direktören får köpa fem flak öl men biltemaknegaren bara ett.

Du borde väl inte ha några problem att skicka in bankdokument som styrker att du har råd med höjd gräns isf?
Citera
2022-03-27, 16:40
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bussen88
Va?

En miljadär som förlorar 10 000 en månad har problem?
Ett pokerproffs som snittar +1 000 000 i månaden men gör en dålig månad och förlorar 10 000 har problem?
Förmodligen har Svenska Spel gjort någon typ av bedömning som täcker upp normalanvändaren. Hur skulle du utforma reglerna då?
Citera
2022-03-27, 18:18
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ja det är helt efterblivet att de inte räknar av uttagen på insättningarna. Speltorskarna lär ju aldrig ens göra uttag alls nu om de vinner då det inte går att sätta in nya pengar igen för resten av månaden.

Som vanligt får 99% av spelarna sota för sista procenten som inte klarar av det.

På andra sidor låses ditt konto när du spelar "för högt och för mycket". Då krävs att du skickar in SoW för att öppna det igen. Speltorskar med dassig inkomst struntar ju såklart i att skicka in papper och kontot förblir låst. Kanske är detta svs vill undvika. Bättre de kan förlora en uträknad mindre summa varje månad än med låst konto ingenting. Kanske?

Ja precis, "det går åt båda hållen" liksom men i slutänden är det nog uträknat att de ska tjäna ännu mer pengar och man ska absolut inte få chansen att vinna tillbaka dom pengarna och mer. Om tex nån som går på akassa osv och har en begränsad ekonomi. Men såklart är det ju hur lätt som helst att manipulera med ett anställningsintyg. Avser de ochså att ringa upp varje inkomst källa?
Citera
2022-03-28, 18:20
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Bättre jämförelse hade varit att direktören får köpa fem flak öl men biltemaknegaren bara ett.

Du borde väl inte ha några problem att skicka in bankdokument som styrker att du har råd med höjd gräns isf?

Jodå, det blir problem för jag tjänar inte nog bra för att kunna sätta in totalt typ 50k i månaden så om jag får upp gränsen (om jag ens får det) med några hundralappar eller någon tusenlapp eller två gör liksom noll skillnad.
Citera
2022-03-28, 18:31
Medlem
Citat:
Jodå, det blir problem för jag tjänar inte nog bra för att kunna sätta in totalt typ 50k i månaden så om jag får upp gränsen (om jag ens får det) med några hundralappar eller någon tusenlapp eller två gör liksom noll skillnad.

Ska väl gå att bifoga sparanden, aktier, fonder och sånt oxå? Inte bara inkomst, även tillgångar.
Citera
2022-03-28, 18:43
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ska väl gå att bifoga sparanden, aktier, fonder och sånt oxå? Inte bara inkomst, även tillgångar.

Absolut, men så mycket pengar har jag inte. Problemet här är ju i att det inte spelar någon roll om man vinner eller förlorar. Jag vill liksom inte sitta med flera månadslöner på svs-kontot för att jag inte ska riskera att hamna i en torskperiod där jag måste vänta i 30 dagar eller vad det nu är för att jag ska kunna sätta in 10k eller vad det nu var som kan räcka i en dag eller två om det vill sig illa. Sitta och fylla på kontot i sex månader om man väl kommer ner på noll eller sitta och ha typ 60K på kontot, fy fan så orimligt.
Citera
2022-03-28, 19:31
Medlem
Citat:
Men inte tillämpande av lagen som ifrågasätts. Det är lagen som sådan
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in