2022-01-12, 23:18
Medlem
solstrålars avatar
Utanför internet alltså. Använder ni ordet neger på jobbet, med familjen och med vänner och på stan och i samhället?
2022-01-12, 23:19
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Det brukar jag göra. Även skäggbarn säger jag.
2022-01-12, 23:20
Medlem
AquaBears avatar
Absolut inte! Tycker inte om när andra i min närhet heller gör det. Dock tycker dom att ''man har alltid sagt så''. Stenåldern har också gått förbi, puckon.
2022-01-12, 23:23
Medlem
10Antivaxerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Utanför internet alltså. Använder ni ordet neger på jobbet, med familjen och med vänner och på stan och i samhället?

Inte på köpcentrum såklart, säpo lyssnar, men givetvis inom släkt och vänner, så är det väl för de flesta?

Tricket är ju bara att säga det högt och tydligt, inte dämpa rösten och verka skämmas. Ignorera tyrannin, penetrera PK-mentalitetens rädslokultur, stick dolken rakt i hjärtat på hycklarna.

Ett ord är ett ord, inte en förolämpning. Neger har blivit ett ord som representerar frihet, rätt ironiskt egentligen. Ett ord med KRAFT!
Senast redigerad av 10Antivaxers 2022-01-12 kl. 23:35.
2022-01-12, 23:24
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaBear
Absolut inte! Tycker inte om när andra i min närhet heller gör det. Dock tycker dom att ''man har alltid sagt så''. Stenåldern har också gått förbi, puckon.
Varför då? En afrosvensk är ju en neger och en neger är en neger.
2022-01-12, 23:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10Antivaxers
Inte på köpcentrum såklart, säpo lyssnar, men givetvis inom släkt och vänner, så är det väl för de flesta?

Tricket är ju bara att säga det högt och tydligt, inte dämpa rösten och verka skämmas. Ignorera tyrannin, penetrera PK-mentalitetens rädslokultur, stick dolken rakt i hjärtat på hycklarna.

Ett ord är ett ord, inte en förolämpning.
Exakt så. Har en polare som skäms när jag gör det. Han tror att det får folk att tänka att han umgås med en hemsk rasist. Det är tydligen jobbigt.
2022-01-12, 23:30
Medlem
Det finns liksom inget annat ord som beskriver en neger så bra som just ordet neger. Blir påhoppad ibland men står på mig och vänder det mot dem som klagar.
2022-01-12, 23:31
Medlem
10Antivaxerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Exakt så. Har en polare som skäms när jag gör det. Han tror att det får folk att tänka att han umgås med en hemsk rasist. Det är tydligen jobbigt.

Godmorgon! Det kommer bli en fin dag känner jag. När mänskligheten vaknat till.

Hur många tusen år sov vi denna gång?
2022-01-12, 23:32
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det finns liksom inget annat ord som beskriver en neger så bra som just ordet neger. Blir påhoppad ibland men står på mig och vänder det mot dem som klagar.
Man kan ju säga afrikan också.. Eller färgad. Rasifierad..
2022-01-12, 23:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Man har nog kuvats och undviker det. Märkligt för det var inget negativt ord förr. Man bakade tom negerbollar! Neger var ord för svart och därav person från Afrika. Inga konstigheter till galenskapen satte igång.
2022-01-12, 23:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Man kan ju säga afrikan också.. Eller färgad. Rasifierad..
Fast alla afrikaner är inte negrer och alla negrer är inte afrikaner.
2022-01-12, 23:40
Medlem
4-4-2s avatar
Nä, det är lite WT-varning på att använda ordet bara för att man kan. Det tjänar inget syfte och gör tyvärr bara att du blir tagen mindre seriöst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in