2022-01-13, 21:55
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSnugglez
Klöverstigen nära centrum är ju helt förstörd. Förr var det bara Södra Klöverstigen som var någon form av ghetto men sen 5+ år är även Norra Klöverstigen förstörd med mer eller mindre öppen droghandel och diverse slödder som drar runt. Dom som kan flyttar därifrån. Stundtals punktinsatser från polisen för att försöka stävja droghandeln. Varit relativt lugnt nu senaste halvåret kanske. Pernillas väg där BO hittades är "gräddhyllan", fina kåkar och väldigt lugnt område.

Edit: Stavning

Det stämmer bra det att områden närmast Ale Torg är riktigt illa med mycket droghandel samt dålig stämning…ett par år sedan jag var där men enligt gamla polare så är det en del rånförsök och misshandel som kan drabba de flesta som bor i Nödinge. Torget och tågstationen behöver kunde flesta ändå frekventera även om man bor i de bättre delarna av Nödinge. Nä undvik Nödinge!
Citera
2022-01-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Det stämmer bra det att områden närmast Ale Torg är riktigt illa med mycket droghandel samt dålig stämning…ett par år sedan jag var där men enligt gamla polare så är det en del rånförsök och misshandel som kan drabba de flesta som bor i Nödinge. Torget och tågstationen behöver kunde flesta ändå frekventera även om man bor i de bättre delarna av Nödinge. Nä undvik Nödinge!

Trams. Tror du på spökena din polare berättade om när ni var små också? Visst finns det lite småskit runt Ale Torg, men inget som någon som inte är rädd för sin egen skugga skulle bry sig om. Handlar där dagligen och aldrig känt mig det minsta otrygg…

Ytterst osannolikt att de tio-talet ungdomar som brötar runt lite där ibland skulle åka upp till det villaområdet och ställa till med något…

Vad finns det ens som pekar mot att det över huvud taget skulle vara ett mord?
Citera
2022-01-14, 07:58
Medlem
Kaenkelberries avatar
Jag pratar naturligtvis om kvällar och nätter där det skett ett antal överfall. Bara för att du går och handlar på dagtid så innebär det ju inte att man köper någon risk direkt!!
Citera
2022-01-14, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaithaithailand
Trams. Tror du på spökena din polare berättade om när ni var små också? Visst finns det lite småskit runt Ale Torg, men inget som någon som inte är rädd för sin egen skugga skulle bry sig om. Handlar där dagligen och aldrig känt mig det minsta otrygg…

Ytterst osannolikt att de tio-talet ungdomar som brötar runt lite där ibland skulle åka upp till det villaområdet och ställa till med något…

Vad finns det ens som pekar mot att det över huvud taget skulle vara ett mord?

Nu var det allmänt om Nödinge vi pratade om och enligt mig har Klöverstigen blivit bra mycket värre dom senaste åren. Pendelstationerna är lika illa längs med hela sträckan på kvällar och nätter inklusive i Älvängen så det är inte unikt för Nödinge. Tror inte någon här tror att någon droghandlande ungdom åkt upp till Pernillas väg och slagit ihjäl någon. Jag skulle inte bli förvånad om förundersökningen läggs ner och att det hela var en olycka då det enligt uppgift var extremt halt i området denna tid.
Citera
2022-01-14, 11:25
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Är det mycket babbar i Nödinge numera? Jag besökte Surte i somras och där var det många fler än tidigare. Inget stök dock.

Har växt upp där och kan säga att det fanns knappt en enda invandrare där då och nu finns det typ tre... Överdriver såklart men det är verkligen inte förändrat på något sätt. Onödigt att sprida sån dynga för att du var där på besök.
Citera
2022-01-14, 11:29
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Har växt upp där och kan säga att det fanns knappt en enda invandrare där då och nu finns det typ tre... Överdriver såklart men det är verkligen inte förändrat på något sätt. Onödigt att sprida sån dynga för att du var där på besök.
Fler invandrare än tidigare och inget stök skrev jag ju.. Stämmer inte det?
Citera
2022-01-14, 20:56
Medlem
Nu var det allmänt om Nödinge vi pratade om och enligt mig har Klöverstigen blivit bra mycket värre dom senaste åren. Pendelstationerna är lika illa längs med hela sträckan på kvällar och nätter inklusive i Älvängen så det är inte unikt för Nödinge. Tror inte någon här tror att någon droghandlande ungdom åkt upp till Pernillas väg och slagit ihjäl någon. Jag skulle inte bli förvånad om förundersökningen läggs ner och att det hela var en olycka då det enligt uppgift var extremt halt i området denna tid.

Nej!
Vi pratar inte allmänt om Nödinge här!
Vi skall prata om den avlidna.
Vem är det och sånt,huruvida Nödinge som sådant hör inte inte hemma här.
Kan offtopic säga att Nödinge är lugnt.
bott här i områdena sen tidernas begynnelse
Citera
2022-01-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagagerumsmatta

Nej!
Vi pratar inte allmänt om Nödinge här!
Vi skall prata om den avlidna.
Vem är det och sånt,huruvida Nödinge som sådant hör inte inte hemma här.
Kan offtopic säga att Nödinge är lugnt.
bott här i områdena sen tidernas begynnelse

Vi svarade på en fråga om huruvida det var stökigt eller inte i Nödinge vilket vi väl ändå måste få göra? Du kan väl på fullaste allvar inte mena att vi hade samma problem med droghandel osv för 20 år sen i Nödinge? Jag har själv sett droghandel pågå mitt på dagen och jag känner flera som flyttat ifrån Klöverstigen eftersom det blivit så mycket värre dom senaste åren, framförallt då på Norra. Men ja, det är offtopic så till vida att den avlidna inte dog nere i Nödinge i samband med något rån eller liknande på Klöverstigen.
Citera
2022-01-15, 17:13
Medlem
Enligt grannar som pratat med polisen finns det ingen anledning till oro. En tragedi beskrev polisen det som. Halkolycka ligger väl nära till hands.
Citera
2022-01-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Enligt grannar som pratat med polisen finns det ingen anledning till oro. En tragedi beskrev polisen det som. Halkolycka ligger väl nära till hands.

I så fall har han halkat eller snubblat på något på tomten eller inne.
För det var knappast halt pga frost, då det var plusgrader från lunch 11/1 och varken Landvetter eller Säve rapporterade minusgrader under natten till 12/1…
Citera
2022-01-15, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninajta
…det var knappast halt pga frost, då det var plusgrader från lunch 11/1 och varken Landvetter eller Säve rapporterade minus
Isfläckar finns här fortfarande och fanns hela veckan, plusgrader som lägger lite vatten på isen gör det bara ännu halare.
Citera
2022-01-16, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninajta
I så fall har han halkat eller snubblat på något på tomten eller inne.
För det var knappast halt pga frost, då det var plusgrader från lunch 11/1 och varken Landvetter eller Säve rapporterade minusgrader under natten till 12/1…

Jag skulle åka med bil och släp kl 11:00. Då var det +3. Jag kom inte iväg för det var en isbana. På eftermiddagen hade allt smält,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in