Gick in och kollade. Summerade några inlägg i ordningen jag såg dom. Det enda jag inte tog med var reklaminlägg från företag.
Söka jobb, Ja.
Diskutera jobb och processer, Ja?
"Inspirera"?
Förövrigt alltid indier som citerar kändisar, lite lustigt faktiskt.

Sjukt! Samtidigt så kanske "sex säljer"? T.ex. kanske om en kvinnlig rekryterare skriver till någon så kanske personen är mer benägen till att svara om hon ser snygg ut på profilbilden? Eller så är enda anledningen att bara visa upp sig
Har dock aldrig kollat på något sådant där program utöver några enstaka klipp. Trodde Bachelor/Bachelorette var typ någon Big Brother/ligga-på-film-grej, men det ser annorlunda ut? Folk ser betydligt vettigare ut, men dom är ju såklart narcissister.
Tjejerna har inte så flashiga titlar, vissa är till och med arbetslösa:
https://www.tv4.se/bachelor/medverkande-2021
Snubbarna verkar ha lite mer udda titlar som du beskriver:
https://www.tv4.se/bachelorette/medverkande-2021
Många beskriver sig själva som "Entreprenör". Själv så tycker jag att en sådan titel låter rätt fancy, men när man tänker efter så kan dom ju lika väl ha en minimal korvkiosk som går minus, och ändå kalla sig för "Entreprenör".
- Person som söker kollegor.
- Kvinna som skriver om klimakteriet och som är trött på tysnaden. Samt försöker mynta någon term för att bekämpa tysnaden.
- Person vars närstående har dött.
- En uppmärksamhetskåt person söker bekräftelse genom att beskriva någon metod han använder.
- Inspirerande inlägg om ålderdom.
- Kvinna som skriver om snålhet och avslutar med en uppenbart väldigt snygg bild av sig.
- Indier som citerar något citat från känd sångerska.
Söka jobb, Ja.
Diskutera jobb och processer, Ja?
"Inspirera"?
Förövrigt alltid indier som citerar kändisar, lite lustigt faktiskt.
Citat:
Haha! Jag började faktiskt skriva något ganska långt igår där jag försökte få in så många LinkedIn-ord som möjligt men jag kunde inte med att posta det här, kändes alldeles för stört.. Tack ❤️ Jag uppskattar verkligen din feedback; den är värdefull för mig och gör att jag kan reflektera och utvecklas som människa 🙏🏻
Skämt åsido, undrar samma; om folk inte skäms över sina inlägg som är allt annat än unika. Oftast skrattar jag åt dem…
Du var verkligen en poäng i att det kryllar av kvinnliga narcissister på LinkedIn. På min arbetsplats finns det ett gäng sådana, de försöker hävda sig på alla sätt och har dessutom riktigt stylade profilbilder, så pass att man knappt känner igen dem när man ser dem i verkligheten 🙈
Skämt åsido, undrar samma; om folk inte skäms över sina inlägg som är allt annat än unika. Oftast skrattar jag åt dem…
Du var verkligen en poäng i att det kryllar av kvinnliga narcissister på LinkedIn. På min arbetsplats finns det ett gäng sådana, de försöker hävda sig på alla sätt och har dessutom riktigt stylade profilbilder, så pass att man knappt känner igen dem när man ser dem i verkligheten 🙈

Sjukt! Samtidigt så kanske "sex säljer"? T.ex. kanske om en kvinnlig rekryterare skriver till någon så kanske personen är mer benägen till att svara om hon ser snygg ut på profilbilden? Eller så är enda anledningen att bara visa upp sig
Citat:
Jag håller med.Låter verkligen som klubben för inbördes beundran.
Och det här klyschiga fackspråket det är ju det som folk tagit med sig in i dejting, tinder och dejtingsåpor ju.
De har blivit hjärntvättade av det här klyschiga språket LinkedIn och transponerat det till dejtingvärlden!
Det är därför deltagare i Bachelor/Bachelorette har så hjärndött språk samt dessa slätstrukna, krystade amerikaniserade titlar.
Och det här klyschiga fackspråket det är ju det som folk tagit med sig in i dejting, tinder och dejtingsåpor ju.
De har blivit hjärntvättade av det här klyschiga språket LinkedIn och transponerat det till dejtingvärlden!
Det är därför deltagare i Bachelor/Bachelorette har så hjärndött språk samt dessa slätstrukna, krystade amerikaniserade titlar.
Har dock aldrig kollat på något sådant där program utöver några enstaka klipp. Trodde Bachelor/Bachelorette var typ någon Big Brother/ligga-på-film-grej, men det ser annorlunda ut? Folk ser betydligt vettigare ut, men dom är ju såklart narcissister.
Tjejerna har inte så flashiga titlar, vissa är till och med arbetslösa:
https://www.tv4.se/bachelor/medverkande-2021
Snubbarna verkar ha lite mer udda titlar som du beskriver:
https://www.tv4.se/bachelorette/medverkande-2021
Många beskriver sig själva som "Entreprenör". Själv så tycker jag att en sådan titel låter rätt fancy, men när man tänker efter så kan dom ju lika väl ha en minimal korvkiosk som går minus, och ändå kalla sig för "Entreprenör".