• 2
  • 3
2022-01-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4ppy
Du ska i vilket fall inte ha pengarna liggandes p ett sparkonto, det har aldrig varit lnsamt, men speciellt inte nu med oskerhet kring inflationen.

Banken ska du heller inte lita p nr det kommer till riktade investeringar. Det r i deras intresse att slja p dig fonder som frvaltas av dem sjlva eller partners, och dessa r sllan vrda de avgifter man betalar.

Jag tycker att du kan gra samma trd som denna ven p rikatillsammans.se/forum, om du r tillrckligt utfrlig s kommer det rulla in svar frn ekonominrdar.

Jag tycker du ska spara i en ISK med split 50/50 aktier/rntor. Det lttaste sttet lr vara lysa.se. P sikt har brsen alltid gtt upp, men den relativt korta investeringshorisonten gr frsts risken fr kass utvecklingen hgre n en tidshorisont p sg 20 r.

Lycka till, spara pengar r kul!

Hller med dig gr dock o diskutera om man ska ha oengarna p bankkonto ist fr rntefonder dock.
Jag hade rntefonder frut men har bytt ut de mot pengar p bankkonto d jag insg att med rntefonder tar man en risk men har nd knappt ftt avkastning senaste tiden nd.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in