Citat:
Ursprungligen postat av
h4ppy
Du ska i vilket fall inte ha pengarna liggandes p ett sparkonto, det har aldrig varit lnsamt, men speciellt inte nu med oskerhet kring inflationen.
Banken ska du heller inte lita p nr det kommer till riktade investeringar. Det r i deras intresse att slja p dig fonder som frvaltas av dem sjlva eller partners, och dessa r sllan vrda de avgifter man betalar.
Jag tycker att du kan gra samma trd som denna ven p rikatillsammans.se/forum, om du r tillrckligt utfrlig s kommer det rulla in svar frn ekonominrdar.
Jag tycker du ska spara i en ISK med split 50/50 aktier/rntor. Det lttaste sttet lr vara lysa.se. P sikt har brsen alltid gtt upp, men den relativt korta investeringshorisonten gr frsts risken fr kass utvecklingen hgre n en tidshorisont p sg 20 r.
Lycka till, spara pengar r kul!
Hller med dig gr dock o diskutera om man ska ha oengarna p bankkonto ist fr rntefonder dock.
Jag hade rntefonder frut men har bytt ut de mot pengar p bankkonto d jag insg att med rntefonder tar man en risk men har nd knappt ftt avkastning senaste tiden nd.