• 2
  • 3
2022-01-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4ppy
Du ska i vilket fall inte ha pengarna liggandes på ett sparkonto, det har aldrig varit lönsamt, men speciellt inte nu med osäkerhet kring inflationen.

Banken ska du heller inte lita på när det kommer till riktade investeringar. Det är i deras intresse att sälja på dig fonder som förvaltas av dem själva eller partners, och dessa är sällan värda de avgifter man betalar.

Jag tycker att du kan göra samma tråd som denna även på rikatillsammans.se/forum, om du är tillräckligt utförlig så kommer det rulla in svar från ekonominördar.

Jag tycker du ska spara i en ISK med split 50/50 aktier/räntor. Det lättaste sättet lär vara lysa.se. På sikt har börsen alltid gått upp, men den relativt korta investeringshorisonten gör förstås risken för kass utvecklingen högre än en tidshorisont på säg 20 år.

Lycka till, spara pengar är kul!

Håller med dig går dock o diskutera om man ska ha oengarna på bankkonto ist för räntefonder dock.
Jag hade räntefonder förut men har bytt ut de mot pengar på bankkonto då jag insåg att med räntefonder tar man en risk men har ändå knappt fått avkastning senaste tiden ändå.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in