2022-01-13, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Ha ha lita på mig detta stämmer. Det kommer också komma fram snart som allting annat. Han har lyst för allvarliga grejer och väntar life om han åker utanför säkra länder för honom. I slutändan gör alla, som lyckats med att inte dö, förr eller senare en exit och blåser alla och börjar investera. Ingen är lojal hela vägen till slutet, denna bransch funkar inte så.
Vilket mord är han misstänkt för om man får fråga?
Citera
2022-01-13, 13:34
Medlem
Citat:
Ha ha lita på mig detta stämmer. Det kommer också komma fram snart som allting annat. Han har lyst för allvarliga grejer och väntar life om han åker utanför säkra länder för honom. I slutändan gör alla, som lyckats med att inte dö, förr eller senare en exit och blåser alla och börjar investera. Ingen är lojal hela vägen till slutet, denna bransch funkar inte så.

Om Evy är lyst för mord hade jag helt missat det. Kan du berätta mer? Han ska upp i hovrätten snart för narkotikabrott (han dömdes till någon månads fängelse i tingsrätten), men det är väl ingen vågad gissning att han inte dyker upp. Finns en mängd chattar som visar hur han lägger ut flera kilo zutt på olika drängar, så jag trodde det var grovt narkotikabrott han var lyst för.
Citera
2022-01-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Skrivs mycket om orterna norr om Stockholm. En fråga bara. Vad är ”rävens” roll i kriminella livet idag? Han som uppges vara i Kurdistan. Han är väl från Upplands Väsby hållet?
Han verkar va en av de stora grossister i landet enligt trådarna här
Citera
2022-01-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
Nej Märsta och Väsby hatar varandra.
Men varför
Citera
2022-01-13, 15:05
Medlem
brigades avatar
^^Albanerna måste skratta ihjäl sig när dom läser allas teorier vem i Sverige får in mest och är grossister..

Citat:
I det som dansk polis döpte till Operation Goldfinger kartlades storskalig kokainimport från Nederländerna och Belgien, som ska ha pågått från 2012 och framåt. Nu går en mer än 60 dagar lång rättegång mot sitt slut i Köpenhamns tingsrätt.
Några av de åtalade har pekats ut som ansvariga för insmuggling av cirka 4,5 ton kokain, som sedan kunnat späs ut till cirka nio ton kokain och för att säljas i Danmark, Sverige och Norge.

Fyra av de åtalade bör dömas till vardera 20 års fängelse, anser åklagarna.

– Man har opererat i ett nätverk under en lång rad år. Det har varit professionellt och mycket organiserat. Det har också handlat om mycket stora mängder, säger åklagare Annika Jensen, till TT.
Senast redigerad av brigade 2022-01-13 kl. 15:12.
Citera
2022-01-13, 15:33
Medlem
Citat:
Evy är från Fittja men han pushade och körde med Bredäng. Fittjadrängarna portade han och sen blev bästa vänner med han igen efter han blev nånting.

Att Manolo har kvar gamla bilder på insta betyder ingenting. Bandidos och Skäggetorp har också konflikt numera men han har bilder kvar med dom också.

Men som sagt sån här info når inte nätet förens många månader senare, ungefär som när jag för 6 månader sen skrev att Nya Östberga och Evy/Bredäng nu kör tillsammans men ingen trodde då heller.

Återstår att se helt enkelt.

Jag vet Evy är från Fittja och att han blev portad efter Osman mordet. Men tycker fortfarande lite konstigt att ha så många bilder uppe på en shuno som har blåst på flera miljoner. Men du kanske har rätt. Folk är hala i den här leken
Citera
2022-01-13, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Han verkar va en av de stora grossister i landet enligt trådarna här

Är han det fortfarande? Är han inte lyst och håller till Kurdistan? Men han har tydligt gott om pengar och då kan man leva bra där nere som en fri man.
Citera
2022-01-13, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drazziel123
utan Bevis hahaha din dummmmmmma jävel fråga vem du vill från Järva, folk hade skrattat åt dig och dina teorier, de ända som säger som dig är svenska data nördar som försöker läga "pussel" med folk med hjälp av fupar och ratit, välkommen till gatan i stället, jag är från Tensta uppvuxen med Sirwan han körde med Gibo och grabbarna ifrån Dalen men mot slutet så hänge han med Kardo från Husby ,Moshi Feyli från tensta, Abdi lång, Sultan från uppsala, Save från Botkyrka och andra lösa personer
sluta prata om skit du inte vet något om för fem öre, FLG är små barn 20 års åldern desutom samarbetade Sirwan med DP när de var ute. och HSL kopplar folk han till för han umgicks med Kardo som var Shads bästa vän som var leader för HSL, Sirwan kännde Shad också och var den ända ifrån HSL han pratade med och efter hans död så har ingen annan i HSL koplingar till Sirwan, och Sirwan beklaga Shads död men de ingen han kör för, för då hade personer med koplingar till Shads mord vart döda.

Sirwan var bästa vän till Oer turken från tensta fram tills de var ovänner Oer va med och goa Shad ifrån HSL han skicka hans fru att träffa honom i Barkarby. har jag utryckt mig tillräkligt nu ?

Sirwan är ca 176 lång väger ca 80 kg stort skägg på hakan oftast och en jävligt bra fighter för sin vikt klas, kalson storlek och allt annat får du ta reda på själv

tror dock han är häktad sen en tid tillbaka och att han greps i en ort nära norska gränsen där han äger en Pizzeria som tydligen ska ha gått sinesjukt bra i över 10 år nu, han är även delägare i två av stockholms citys grillar de ser ut som Sibylla men tillhör ingen av kedjorna

Aboo Moshi Feyli haha. Är det han som har en bror som heter ans@ri?
Citera
2022-01-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drazziel123

Sirwan är ca 176 lång väger ca 80 kg stort skägg på hakan oftast och en jävligt bra fighter för sin vikt klas, kalson storlek och allt annat får du ta reda på själv

tror dock han är häktad sen en tid tillbaka och att han greps i en ort nära norska gränsen där han äger en Pizzeria som tydligen ska ha gått sinesjukt bra i över 10 år nu, han är även delägare i två av stockholms citys grillar de ser ut som Sibylla men tillhör ingen av kedjorna

Sirvan åtalades häromdagen för grovt vapenbrott, försök till grovt vapenbrott och grovt skyddande av brottsling. Mer här: (FB) Hörde precis skott i närheten av Råcksta 2020-11-02 (man ihjälskjuten)
Citera
2022-01-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Förklara då en sak för mig
Herman och hisham följer agrin, daniar osv på instagram. Nya Östberga följer märsta, lajkar och kommenterar bilder.

Men ingen från bredäng/Bandidos följer, lajkar eller kommenterar Nya Östberga, inte heller tvärtom.

Gör man ett statement åt märsta hållet bör man göra det åt bredäng hållet också.

Sen bor ju Jalizada släkten numera i sätra, så jag köper det du säger lite grand ändå, men... Nä nått känns fishy

Ni drar för mycket slutsatser från Instagram. Det verkliga livet är något annat.
Citera
2022-01-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
Aboo Moshi Feyli haha. Är det han som har en bror som heter ans@ri?

nej hans bror är Hasoni Feili som är med HSL
Citera
2022-01-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Om Evy är lyst för mord hade jag helt missat det. Kan du berätta mer? Han ska upp i hovrätten snart för narkotikabrott (han dömdes till någon månads fängelse i tingsrätten), men det är väl ingen vågad gissning att han inte dyker upp. Finns en mängd chattar som visar hur han lägger ut flera kilo zutt på olika drängar, så jag trodde det var grovt narkotikabrott han var lyst för.

Han är intressant i en eller två olika mordutredningar och något fall av förberedelse också. Det är inte offentligt än i fup:ar t.ex.

Han är även lyst för en stor last, 300-400 kg hasch. Han kommer aldrig röra sig i europa igen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in