Citat:
Ursprungligen postat av
--Gustafsson--
Är det så svårt.. Är det inte bara att räkna antalet timmar som någon ägnar sig åt fakta och tankar respektive tillbedjan.
Hur många timmar någon ägnar sig åt att brinna av klimatångest eller matlagning respektive gör något annat.
Nja, jag skulle definitivt inte säga att det är ett bra mått på hur starkt ett intresse är. Jag ägnar åtta timmar om dagen åt att sova. Betyder det att sova är ett jättestarkt intresse? Jag ägnar också åtta timmar om dagen åt att jobba.
Det finns folk som lyssnar på musik i över tio timmar per dag, men har det i bakgrunden när de jobbar, eller för att ha någonting att göra medan de pendlar till jobbet, men som ändå inte kan just något om musik. Finns även många som ägnar mycket tid åt slötittande på tv på ett sätt där jag inte skulle säga att det tyder på intresse, utan snarare brist på intressen.
Det finns mycket man gör utan att vara speciellt intresserad av det. Många åker buss två timmar om dagen, men inte fan är det ett intresse att åka buss. Eller ja, någon sjuk jävel finns det säkert som har det som intresse.