2022-01-10, 21:42
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
Jag har lärt mig att skäggväxten beror på generna, men hur kan då rakning och testo göra att man får kraftigare skäggväxt? Någon som kan förklara?

Men är inte det en myt? Att om jag rakar mig mer på kinderna att det kommer växa mer sen där?
Citera
2022-01-10, 21:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Men är inte det en myt? Att om jag rakar mig mer på kinderna att det kommer växa mer sen där?

Ingen aning. Därför som jag frågade om någon kunde förklara.
Citera
2022-01-10, 21:49
  #15
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Men är inte det en myt? Att om jag rakar mig mer på kinderna att det kommer växa mer sen där?
Det är en myt. Dålig hårväxt finns det inget botmedel på.
Citera
2022-01-10, 21:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Det är en myt. Dålig hårväxt finns det inget botmedel på.

Så jag kommer aldrig få hårväxt på kinderna? :-(
Citera
2022-01-11, 17:54
  #17
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Så jag kommer aldrig få hårväxt på kinderna? :-(
Hårväxt lär du få, men inget tjockt och stiligt skägg. Jag är en av de med klen skäggväxt men jag har aldrig tyckt skäggväxt är vidare snyggt heller, så jag lider inte av det.

Men om jag får för mig att spara ut så ser det nästan komiskt ut. Jag ser ut som en riktigt efterbliven redneck som fick det absolut sämsta ur arvsmassan. Det är så tunnt att stråna ser ljusröda ut, trots att jag inte är rödhårig.
Citera
2022-01-14, 00:17
  #18
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/20220114001413-98.128.167.198.jpeg

Nu börjar det hända lite saker på kinderna.
Inte i närheten av hur jag vill ha det. Men Men…
Citera
2022-01-16, 01:16
  #19
Medlem
Fasiken! Det kommer ju inget mer på kinderna….
Blir så irriterad och besviken… :-(
Citera
2022-01-16, 01:24
  #20
Avslutad
Det är som det är helt enkelt
Jag får massa hår under pungen men inget på huvudet.

Jag skyller på gud
Citera
2022-01-16, 01:31
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Fasiken! Det kommer ju inget mer på kinderna….
Blir så irriterad och besviken… :-(

Jag är nog lite blåst, tror ofta när jag ser dylika Orlando Bloom-skägg att de är fåfängt fixade så..

Och säkert skönare än extrem växt, på en kompis är det fan heltätt upp till ögonen, han rakar sig mer än ofta för att inte se ut som en karikatyr på en vilde.

Annars kan du göra som Randy i serien "Trailer Park Boys", han verkar trivas med sitt tusch-hår

Hade jag varit du hade jag inte brytt mig. Men sånt är ju lätt att säga.
Citera
2022-05-22, 20:26
  #22
Medlem
Har också dålig skäggväxt på kinderna.. Ingen som har lite mer förslag på hur man kan få bättre?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in