2022-01-14, 13:30
Medlem
Nu när rättegången börjat är det nån som testat att gå dit och kolla om det är stängda dörrar?
Citera
2022-01-14, 14:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padelkungen68
Nu när rättegången börjat är det nån som testat att gå dit och kolla om det är stängda dörrar?
Det är aldrig stänga dörrar hela tiden under en rättegång.
Vissa delar, tex vittnesmål och framförallt när målsäganden hörs kan i extremt känsliga fall dras bakom stängda dörrar.
Citera
2022-01-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Varför skulle man göra det?
Jag skrev just i inlägget varför. Men jag står inte för det personligen då jag anser att det är smutsigt.
Citera
2022-01-17, 19:38
Medlem
Vad är det för saker jag skulle varit misstänkt för? Hur får du det vinklat, som att han skulle vara min vän, helt åt helvete fel. Vet knappt vem killen är
Sluta genast att skriva osanningar!!!
Citera
2022-01-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Detta är en av anledningarna till att om vi nu inte vill ha företeelsen i samhället så ska det naturligtvis även vara olagligt att sälja.
Till och med ett barn vet att anledningen till varför det är lagligt att sälja i Sverige är för att hororna inte ska tveka att gå till Polisen om de blir utsatta för saker (vilket de ofta blir). Tror du till exempel att det här ärendet hade nystats upp om kvinnan inte kunnat berätta för någon för att hon, förutom rädslan för mannen, också gjort sig skyldig till brott under två års tid?
Citera
2022-01-18, 09:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Till och med ett barn vet att anledningen till varför det är lagligt att sälja i Sverige är för att hororna inte ska tveka att gå till Polisen om de blir utsatta för saker (vilket de ofta blir). Tror du till exempel att det här ärendet hade nystats upp om kvinnan inte kunnat berätta för någon för att hon, förutom rädslan för mannen, också gjort sig skyldig till brott under två års tid?

Men varför ska det vara OK för säljaren att utföra, till och med initiera en handling som samhället tycker är brottslig? Kan du förklara den logiken för mig? Du liksom jag vet att det kan finnas förmildrande omständigheter när det gäller bedömningen av brott. Om säljaren i det här fallet kan bevisa att hon utsatts för utpressning och hot så skulle det säkert bedömas mildare i en domstol även om försäljningen också skulle vara olaglig.
Citera
2022-01-19, 18:27
Medlem
Någon som varit på plats under rättegången eller som vet något?
Citera
2022-01-21, 08:10
Medlem
Alsenos avatar
Någon som har en uppdatering om hur läget ser ut idag?

Tycker fortfarande det känns alldeles otroligt att kvinnan blivit så pass kontrollerad under så lång tid utan att göra någonting, men skönt iaf att aset (mannen) åkt dit. Någon som vet ålder på BO?
Citera
2022-01-21, 08:29
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Någon som har en uppdatering om hur läget ser ut idag?

Tycker fortfarande det känns alldeles otroligt att kvinnan blivit så pass kontrollerad under så lång tid utan att göra någonting, men skönt iaf att aset (mannen) åkt dit. Någon som vet ålder på BO?
Gissar på att hon är lite bakom och lätt att manipulera.
Inget som jag vet, bara en gissning.

Lite sjuka funderingar? är man skatteskyldig för inkomster man får om man säljer sex?
Han lär sättas i konkurs, eftersom han knappast kan betala tillbaka allt han är skyldig henne, kan hon då sälja resten av skulden till HA? Säg för halva priset?
Citera
2022-01-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Lite sjuka funderingar? är man skatteskyldig för inkomster man får om man säljer sex?
Ja!
https://lawline.se/answers/hur-kan-m...uella-tjanster
Citera
2022-01-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jajje85
Någon som varit på plats under rättegången eller som vet något?

Jag har vart där. Dock bara i typ 30 minuter första rättegången som hölls, då det sen blev stängda dörrar. Har vart där 2 ggr till efter men då har det inletts med stängda dörrar. Har inte orkat gå dit nå mer efter det.
Är nära kopplad till GM, vill helst inte utge på vilket sätt men kan säga som så att han är sjukt duktig på att manipulera folk. Han vet exakt hur han ska göra för att få som han vill.
Sen att han gått såhär långt med det beteendet trodde jag aldrig han skulle göra… Hoppas han sitter inne länge.
Citera
2022-01-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yasuomain
Jag har vart där. Dock bara i typ 30 minuter första rättegången som hölls, då det sen blev stängda dörrar. Har vart där 2 ggr till efter men då har det inletts med stängda dörrar. Har inte orkat gå dit nå mer efter det.
Är nära kopplad till GM, vill helst inte utge på vilket sätt men kan säga som så att han är sjukt duktig på att manipulera folk. Han vet exakt hur han ska göra för att få som han vill.
Sen att han gått såhär långt med det beteendet trodde jag aldrig han skulle göra… Hoppas han sitter inne länge.

Vet du om BO är mycket yngre än GM och har du någon bild av hur detta kunde ske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in