Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-01-08, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matenrouu
Du måste först och främst sluta med pundandet, och porr om du tittar på det. Spara på dopaminet. Det är en ond spiral.

Sen borde du väl kunna skramla ihop lite pengar eller ta något CSN-lån? Dra till typ japan eller något annat galet land och festa i ett par år (språkskola). Garanterar dig att du hittar ljuset på vägen. Gör något galet, pissa på sverige och åk på äventyr i något/några år. Fungerar faktiskt för de flesta.

Bra förslag men jag känner.mig för gammal. för det. Det är nog det värsta med allt, att man blivit så jävla gammal åren bara flyger förbi
Citera
2022-01-08, 09:28
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORarabisksten
Hej halley tack för att du skriver i min tråd.
Jo grejen är att jag isolerat mig i snart 10 år
Det känns bekvämt. Klarar inte av socialt längre med folk det känns så förutsägbart kan nästan gissa mig till samtalsämnen bara jag tittar på folket. Inte för att jag är någon vidare intressant person själv heller för den delen.

Mmm känner likadant.
Citera
2022-01-08, 09:31
Medlem
Måste väl finnas något annat är droger som intresserar dig?

Löpning eller någon annan form av träning? Det gör mycket gott för kroppen/psyket.

Hitta någon intressant kurs du kan gå? Där du kan hitta likasinnade att umgås med.

Lyssna på någon intressant ljudbok.

Börja äta nyttigt. Rätt roligt att experimentera i köket faktiskt!

Har själv varit i drogträsket och kännt en stor hopplöshet. Men det går att vända sitt liv till det bättre.

Lycka till!
Citera
2022-01-08, 10:38
Medlem
Narutoshippchops avatar
Gå med i en yogakurs eller liknande aktivitet.
Gör något du aldrig har testat förut. Det kommer göra din vardag mer spännande. Om du säger nej och hittar på ursäkter så är du en riktig FEGIS!
Citera
2022-01-08, 10:52
Medlem
Queenofqueenss avatar
Du är inte den enda hela världen håller på att rasa samman i en plandemi. Folk tvingas ta en giftinjektion mot sin vilja och bli av med sin fertilitet och i värsta fall livet allt för att få leva normalt.

Vägarna görs snorhala så folk kör i hjäl sig och hellre åker kollektivt och tar giftinjektionen. Motståndare dödas världen runt. Folk har förlora sina livsverk t.ex restaurang, osv. Inte nog med det anhöriga som dött i plandemin.

Världen är inte glad just nu. Vi alla är så förbannat trötta på skiten. Fortfarande finns det blåstingar som inte ens fattar vad det handlar om. Än har vi bara kommit halvvägs. Strax börjar kriget på riktigt.

Har du hört talas om det glada 1950 talet? Det var efter krigsåren. Vi är mitt i krigsåren nu. Det tar ett tag innan vi får vårat glada 50-tal tillbaka. Och då ser inte världen ut som den gjorde innan. Det blir värre nu ett tag sedan hoppas vi att det vänder.
Citera
2022-01-08, 11:21
Gör bara det som intresserad dig, avstå allt annat som du kan avstå.
Citera
2022-01-08, 11:33
Medlem
flytta ett halvår eller mer utomlands till något varmt ställe och fint ställe
Citera
2022-01-09, 03:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av STORarabisksten
Bra förslag men jag känner.mig för gammal. för det. Det är nog det värsta med allt, att man blivit så jävla gammal åren bara flyger förbi

Det är aldrig försent. Jag vet inte hur gammal du är men det finns folk på 50 bast som åker på de där språkkurserna och bara softar i något/några år. Huvudmålet är inte att lära sig ett språk utan bara att leka runt. Ljuset kommer på vägen. Du kommer träffa så sjukt mycket folk under resan att du kanske till och med aldrig återvänder till Sverige igen.

Det finns inte mycket hopp kvar i Sverige ändå. Dra från pisslandet och åk på ett äventyr, vad har du att fölora liksom? Kommer du till ett främmande land så vet absolut ingen om vem du är och allt nollställs. Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in