• 1
  • 2
2022-01-07, 20:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Linux Lite verka vara suspekt skit. Kolla på ubuntu istället.
Utveckla.
Citera
2022-01-07, 20:23
Medlem
Flickpojkens avatar
Nån som vet om de har betydelse vilket operativ system man har på host. Om man ska köra nested vm:s (minns inte de exacta tremen). Låt oss säga ha att de ser ut så här:

Lubuntu1-Lubuntu2-windows

Lubutu 1 är alltså host för lubuntu 2 och sedan är lubuntu 2 host för windows.

windows måste finnas i trejde ledet men Lubuntu 1 och Lubuntu 2 kan bytas ut mot vilket operativsystem som helst. För närvanade så prövar jag att byta ut Lubuntu 2 mot Linux litle. Och hoppas att de ska vara snabbare.

Målet är alltså att windows ska fungera så smidigt som möjligt.
Citera
2022-01-07, 20:26
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Utveckla.

Som jag har förståt de så ska de fungera bra i en vm om man kör denna på windows. De är lite de som fördelen med operativsystemet tydligen.

Men om man gör tvärt om dvs har windows i en vm med Linux litle som host. Kommer de också fungera bättre än med nån annan linux distrubition i samma konstalation?
Senast redigerad av Flickpojken 2022-01-07 kl. 20:43.
Citera
2022-01-07, 21:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Har haft ubuntu innan.

Man hade nån idee om att Lubuntu some host och sedan Litle i en vm skulle kräva mindre kräm av datorn.

Och ville därför testa.
Mindre kräm än att köra Lubuntu rent?
Låter ologiskt.
Citera
2022-01-07, 22:17
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Mindre kräm än att köra Lubuntu rent?
Låter ologiskt.

Nej så menar jag inte. Jag ska ha ett operativ system på host och sedan ett i en vem som kör på host. Och sedan på host 2 ska köra windows.

Funderar på vilken konstalation som kan få windows att fungera bäst. Om man ha lubuntu på host kanske de är bättre än Ubuntu eftersom lubuntu operativsystemet är mindre krävande? Och såldes blir de mer kräm över till de operativsystem man kör i sin vm?
Citera
2022-01-07, 22:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Nej så menar jag inte. Jag ska ha ett operativ system på host och sedan ett i en vem som kör på host. Och sedan på host 2 ska köra windows.

Funderar på vilken konstalation som kan få windows att fungera bäst. Om man ha lubuntu på host kanske de är bättre än Ubuntu eftersom lubuntu operativsystemet är mindre krävande? Och såldes blir de mer kräm över till de operativsystem man kör i sin vm?
Förstår, men fattar bara inte varför du ska köra nested VM.
Citera
2022-01-08, 06:27
Bannlyst
Citat:
Utveckla.

Linux Lite hemsida är överfull med annonser och trams.
Citera
2022-01-08, 06:28
Bannlyst
Citat:
Har haft ubuntu innan.

Man hade nån idee om att Lubuntu some host och sedan Litle i en vm skulle kräva mindre kräm av datorn.

Och ville därför testa.

Testa kan man alltid. Annars debian bra...
Citera
2022-01-08, 09:05
Medlem
Citat:
Målet är alltså att windows ska fungera så smidigt som möjligt.

Fungera kommer det göra och spelar mindre roll vilken host eller mellanhost du kör, beror mer på vilken hårdvara du har överlag och hur du fördelar det.
Windows kommer dock inte fungera "jättesmidigt", ingen tillgång till GPUn öht t.ex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in