2023-07-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fact-checker
Idag kan man inte köpa hos svenska handlare, stämmer det?
Var köper ni era XMR?

Om du vill köpa monero anonymt, välj alltid alternativet <<<Cash by Mail>>> på börser utan KYC som AgoraDesk eller LocalMonero.

Det finns flera pålitliga leverantörer i USA och Europa som är villiga att acceptera dollar eller euro med posten.

Göm pengarna i plyschleksaker eller prydnadsföremål, packa dem och skicka dem diskret.

När paketet anländer till säljarens adress kommer han att släppa din Monero så att du kan överföra den till din kryptovaluta-plånbok.

När du behöver sälja monero för att växla mot pengar kan du ta emot pengarna via post eller helt enkelt köpa ett anonymt krypto-bankomatkort för att ta ut pengarna i vilken bankomat som helst i världen.
Citera
2023-07-28, 15:21
Medlem
Hur kan det ha blivit så svårt att få tag i Monero? För några månader sen köpte jag med kort via Binance. Men tydligen har de fått sluta med Monero av oklar anledning. Så då googlade jag upp börsen KuCoin som verkar seriös. Verifierade mig med körkort och allt, men sen går det tydligen inte att köpa krypto med mitt mastercard.. Helt jävla sanslöst, håller de på att banna så att man inte kan handla med kryptovalutor över huvud taget? Hur får jag tag i Monero nu?
Citera
2023-07-28, 16:49
Medlem
vitrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur kan det ha blivit så svårt att få tag i Monero? För några månader sen köpte jag med kort via Binance. Men tydligen har de fått sluta med Monero av oklar anledning. Så då googlade jag upp börsen KuCoin som verkar seriös. Verifierade mig med körkort och allt, men sen går det tydligen inte att köpa krypto med mitt mastercard.. Helt jävla sanslöst, håller de på att banna så att man inte kan handla med kryptovalutor över huvud taget? Hur får jag tag i Monero nu?

Läser man FAQ på kucoin så måste du aktivera 3DS på ditt mastercard, (Koppla mobil för bättre säkerhet).

Sedan ser jag inga svårigheter alls att köpa Monero (XMR).
Köp på Binance, Kucoin och Kraken, vill man vara mer anonym finns localmonero. Vill man använda DEX's finns tex (hbarsuite och simpleswap). Går dessutom att byta genom plånboken Exodus.

Går det inte köpa direkt med kort så köp tex USDT eller BTC och sedan byt/köp XMR.

Ett tips är att börja med små summor och testa lite olika betrodda hemsidor och plånböcker.
Känns krångligt och svårt i början men man lär sig snabbt.
Senast redigerad av vitr 2023-07-28 kl. 16:53.
Citera
2023-07-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitr
Läser man FAQ på kucoin så måste du aktivera 3DS på ditt mastercard, (Koppla mobil för bättre säkerhet).

Sedan ser jag inga svårigheter alls att köpa Monero (XMR).
Köp på Binance, Kucoin och Kraken, vill man vara mer anonym finns localmonero. Vill man använda DEX's finns tex (hbarsuite och simpleswap). Går dessutom att byta genom plånboken Exodus.

Går det inte köpa direkt med kort så köp tex USDT eller BTC och sedan byt/köp XMR.

Ett tips är att börja med små summor och testa lite olika betrodda hemsidor och plånböcker.
Känns krångligt och svårt i början men man lär sig snabbt.

Har du testat lösningarna du föreslår? Jag har som sagt köpt på Binance för någon månad sen, men de tillåter inte Monero från Sverige mer. Här kan du läsa om problemen Binance har med Monero och EU reglering.
https://zycrypto.com/binance-to-deli...ies-in-europe/

Jag har så klart 3DS på mitt mastercard, det är standard, men bankerna har blockerat betalningar till plattformar där man kan handla med krypto. T.o.m när jag försökte överföra till revolut från mitt kort blev transaktionen nekad, och när jag googlar så är det av samma anledning. Revolut kan användas för att köpa krypto, därför kan man inte göra kortköp dit.

Enda sättet jag hittar nu är localmonero, och som tur är har jag bitcoin redan som jag kan använda. Verkar ju inte så bra att betala med swish enligt andra här.
Citera
2023-07-28, 20:21
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Har du testat lösningarna du föreslår? Jag har som sagt köpt på Binance för någon månad sen, men de tillåter inte Monero från Sverige mer. Här kan du läsa om problemen Binance har med Monero och EU reglering.

Jag har så klart 3DS på mitt mastercard, det är standard, men bankerna har blockerat betalningar till plattformar där man kan handla med krypto. T.o.m när jag försökte överföra till revolut från mitt kort blev transaktionen nekad, och när jag googlar så är det av samma anledning. Revolut kan användas för att köpa krypto, därför kan man inte göra kortköp dit.

Enda sättet jag hittar nu är localmonero, och som tur är har jag bitcoin redan som jag kan använda. Verkar ju inte så bra att betala med swish enligt andra här.
Köp btc på safello (testa först med deras kort checkout, annars bank alternativet, det går på sekunden).
Flytta sen dina btc till Binance och där köp monero.

Svenska banker har blockat köp med betalkort på många kryptosidor. Men svenska exchanges tillåter direktköp via banken.

Edit: har du redan btc så köp/konvertera till xmr på binance.
Citera
2023-07-28, 20:28
Medlem
Använd er utav t.ex apple pay när ni betalar med kort.
Min bank har blockat alla kryptoköp med kort, försöker jag göra ett köp blir det nekat direkt.
Men använder jag istället mitt kort genom apple pay (alltså att jag väljer apple pay istället för kortköp) så går transaktionen igenom utan problem
Citera
2023-07-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Köp btc på safello (testa först med deras kort checkout, annars bank alternativet, det går på sekunden).
Flytta sen dina btc till Binance och där köp monero.

Svenska banker har blockat köp med betalkort på många kryptosidor. Men svenska exchanges tillåter direktköp via banken.

Edit: har du redan btc så köp/konvertera till xmr på binance.

Jag vet inte om det är någon form av dyslexi som spökar på forumet, eller vad anledningen kan vara att det inte går fram att man inte kan handla monero via binance om man har ett svenskt konto mer. Har ändå skrivit det två ggr nu.
Citera
2023-07-28, 21:17
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Jag vet inte om det är någon form av dyslexi som spökar på forumet, eller vad anledningen kan vara att det inte går fram att man inte kan handla monero via binance om man har ett svenskt konto mer. Har ändå skrivit det två ggr nu.
Ja du har rätt. Ser nu att xmr saknas i klienten och försöker man köpa det på webbplatsen så möts man av en 404 not found sida.

Men skit i Binance då. Du kan köpa xmr på flera andra exchanges.

Någon som har xmr i sin wallet på binance? Jag vet att jag haft lite innan men kan inte se det nu. Kan möjligtvis ha sålt mitt dock.
Citera
2023-07-28, 22:22
Medlem
vitrs avatar
Citat:

Okej. Har testat de alternativ jag skrivit. Men Binance var något nytt för mig, får testa nästa alternativ då.
Måste du handla monero direkt med kort/swish? Jag har angett fler ställen än Binance.
Fungerar localmonero för dig nu så kör på det.
Senast redigerad av vitr 2023-07-28 kl. 22:33.
Citera
2023-08-16, 04:17
Avstängd
Citat:

jasså troll!
du använder väll swedbank
min far fyller på mitt revolutkonto utan problem med hans swedbank bankkort
visserligen småsummor (under 1000)
Citera
2023-09-19, 15:51
Medlem
PrinsenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsasin
OBS!

Rekommenderar absolut inte att köpa via swish på Localmonero.co då kan du åka dit rejält på det eftersom att banken vet om exakt vilka som säljer XMR är du absolut inte anonym, alla swish som en XMR säljare tar emot får banken reda på exakt vem som swishat och vad dom köper, dom fick tag på mitt namn och nu har jag fått hem brev från skatteverket om att jag köpt XMR via swish på localmonero som jag måste skatta för.

Dom ser exakt vilka som swishar säljarna på localmonero och kommer så småning om gå efter alla som köpt via Swish på localmonero! Jag rekommenderar att köpa via Revolut eller paysafecard endast om ni vill vara på säkra sidan + mycket bättre priser!

Va det via deklarationen eller vanligt brev?
Citera
2023-09-26, 00:14
Medlem
Monero är liksom kontant, man kan bara köpa med kontant tror jag, och det finns mycket risk med kontant handel hos en man som du inte känner till, man kan bli rånad eller spelade in för mer problem senare. Säkraste är att bara köpa/sälja till personer som du känner till väl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in