2022-04-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Jo, det är två gånger. Tre döda, två mord, ett självmord.

Ska det inte vara så menar du?

Jodå. Jag tänkte så att ni inte räknat händelsen två gånger och fått det till 6 offer där. Jag tycker att det varit rätt lugnt (läs: mest mordförsök) ett tag, men vi ska alltså ha 5 döda denna månad i skjutvapenvåld utöver Vallentuna? Jisses.
Citera
2022-04-28, 23:34
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Jodå. Jag tänkte så att ni inte räknat händelsen två gånger och fått det till 6 offer där. Jag tycker att det varit rätt lugnt (läs: mest mordförsök) ett tag, men vi ska alltså ha 5 döda denna månad i skjutvapenvåld utöver Vallentuna? Jisses.

6 döda utöver Vallentuna, självmordet räknas inte.

Här är listan:

(FB) Skjutvapenvåld 2022 - Diskussioner och statistik
Citera
2022-04-28, 23:41
Medlem
Citat:
Exakt på dagen förra året 2021 skedde den 9:e dödsskjutningen 28/4.

I år 2022 är det samma dag 28/4 nummer 26 hittills i år.

Dödsskjutna fram till 28/4 år för år:

2021: 9
2022: 26

26 första fyra månader. Om vi tar snittet med en tredjedel av året landar det på 78 när året är slut. Men känslan är att det kommer vara fler mord under de kommande fyra månaderna än årets sista månader.

Vi får se vart vi hamnar.
Citera
2022-04-29, 02:56
Medlem
Citat:
Andra i samma situation skjuter inte, har inte gängkriminalitet, bränner inte bilar osv. Det förekommer inte i Grums, Håbo, Degerfors, Säffle osv bland etniska svenskar. Skolorna i ghettona får redan flera gånger mer pengar per elev än svenska skötsamma elever.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kanns-som-krig

Hur förklarar du det utökade självmordet i Vallentuna som du tar med i domedagsstatistiken? Var det också blattar? Och hur förklarar du de dagliga bombdåden och massakrerna i Ukraina? Ryssar är väl ganska vita? Du frossar ju inte i den här statistiken för att du käner dig orolig för att bli ihjälskjuten. Du gör det bara för att du vet att det är en chans högerpolitiker att skapa en totalitär polisstat där 99% av befolkningen inte äger något och lyckliga över det.
Citera
2022-04-29, 03:04
Medlem
-GGs avatar
Det finns alltså flera familjer i Sverige som nästan är utplånade tack varje skottlossningarna. Flera familjer med flera döda barn och andra nära familjemedlemmar.

Det är bisarrt och ingenting i våldsnivå som förknippas med Sverige som nation innan vansinnet med invandringen hände.

I Sverige nu finns ingen respekt för liv, vare sig människa eller djur. Allt kan dödas, och allt kan våldtas.

Humanitär Stormakt som sjunker så djupt ner i "o-livet". Det är en mörk resa, och den fascinerar och äcklar. Så synd att man är mitt i den.
Citera
2022-04-29, 05:08
Medlem
Vore väldigt intressant o veta hur många av dessa mord som förblir olösta! Om det finns någon statistik på det senaste 5 åren, för varje år. Eller som fortsatt är olösta kanske jag ska säga, det finns ju en möjlighet att nått löses i framtiden. Meningen fattar vad jag menar! Nån som har koll på det?

Rent spontant känns det ju som det är lika riskfritt o skjuta nån som o sno en cykel nuförtiden!
Citera
2022-04-29, 07:31
Helt otroligt, jag läser lite om varje (döds)skjutning men orkar sen inte bry mig längre.

Det har verkligen blivit vardagsmat.
Citera
2022-04-29, 13:21
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
26 första fyra månader. Om vi tar snittet med en tredjedel av året landar det på 78 när året är slut. Men känslan är att det kommer vara fler mord under de kommande fyra månaderna än årets sista månader.

Vi får se vart vi hamnar.

Jag gissar att vi slutar straxt under 100 i år. En ökning under sommarhalvåret har vi alltid haft så när vi räknar ihop året så är vi säkerligen i närheten av 100 personer.

Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Helt otroligt, jag läser lite om varje (döds)skjutning men orkar sen inte bry mig längre.

Det har verkligen blivit vardagsmat.

Skrämmande men känner samma sak. I dagens media är en skjutning en liten notis på senaste nytt. Dör en person så är det lite mer text och några köpta bilder.

När Stureplansskjutningen var så var det väl halva tidningen och sen helsidor minst en månad.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2022-04-29 kl. 13:25.
Citera
2022-04-29, 19:16
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Skrämmande men känner samma sak. I dagens media är en skjutning en liten notis på senaste nytt. Dör en person så är det lite mer text och några köpta bilder.

När Stureplansskjutningen var så var det väl halva tidningen och sen helsidor minst en månad.

Är det för att det gäller färgade gangsters som man inte bryr sig?

Nästan blivit som en grej att se fram emot dagens skjutning.
Citera
2022-04-29, 19:22
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Hur förklarar du det utökade självmordet i Vallentuna som du tar med i domedagsstatistiken? Var det också blattar? Och hur förklarar du de dagliga bombdåden och massakrerna i Ukraina? Ryssar är väl ganska vita? Du frossar ju inte i den här statistiken för att du käner dig orolig för att bli ihjälskjuten. Du gör det bara för att du vet att det är en chans högerpolitiker att skapa en totalitär polisstat där 99% av befolkningen inte äger något och lyckliga över det.

Det är du som kallar det domedagsstatistik, det är verkligheten annars om du inte förstått det. Du kan kolla varenda dödsskjutning så ser du vad som hänt. Det är liksom ingenting jag hittat på, du kan granska det själv om du så önskar. Men det övergår ju ditt förstånd helt uppenbart. Polisen och media har samma statistik, eftersom det är den som är fakta.

Vem har pratat om hudfärg här förutom du? Enskilda mord och sådant i Vallentuna har ingenting med gängkriminalitet att göra. Det heter inte utökat självmord heller, utan det var två mord och ett självmord. Brott sker i alla samhällen, det som är uppseendeväckande med skjutningarna, gängen med mera är förändringen över tid som naturligtvis alla utom du kan se härleds enkelt till massinvandringen från mellanöstern och afrika. Sen vad du gaggar om angående krig i världen orkar nog ingen annan skriva om i denna tråd.

Om du därtill tror min tråd förändrar världen, politiken och lagstiftningen så får du nog söka hjälp för det vännen Sitta uppe hela nätterna och gnälla på andra, har storhetsvansinne och förföljelsemani. Du behöver inte läsa tråden om du inte vill, liksom andra korkade personer som klagar utan att förstå att man inte behöver läsa. Jag kommer naturligtvis fortsätta skriva om och titta på ämnen som intresserar mig och mina åsikter. Det förändrar ingenting i verkligheten, det tror man bara om man saknar proportioner.

Men du vill alltså att jag ska sluta skriva om dödsskjutningar och förändringarna över tid, man kan då undra över dina motiv till detta och varför du ens får skriva på ett forum som detta när du är så emot yttrandefrihet och så mycket för censur. Vilket yrande om polisstater och annat, som om inte polisen ska ta tag i dödsskjutningarna. Patetiskt dumt. Du vill ju uppenbarligen ha ett samhälle i upplösning utan att någon granskar det eller uppmärksammar det.
Senast redigerad av Krimkoll 2022-04-29 kl. 20:15.
Citera
2022-04-29, 19:54
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Är det för att det gäller färgade gangsters som man inte bryr sig?

Nästan blivit som en grej att se fram emot dagens skjutning.

Jo, har det inte varit en skjutning under natten så undrar man vad som skett eller om det helt enkelt bara varit pissväder över hela landet.

Då det ofta handlar om olika invandrare är en sak men även när det är äkta svenskar inblandade så har även de hållit på med droger, skumma affärer eller annat skit.

Är det någon oskyldig person som råkat ut så är det klart sorgligt, men oftast så finns det skelett i garderoben som förklarar varför.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2022-04-29 kl. 19:57.
Citera
2022-04-29, 21:02
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo, har det inte varit en skjutning under natten så undrar man vad som skett eller om det helt enkelt bara varit pissväder över hela landet.

Då det ofta handlar om olika invandrare är en sak men även när det är äkta svenskar inblandade så har även de hållit på med droger, skumma affärer eller annat skit.

Är det någon oskyldig person som råkat ut så är det klart sorgligt, men oftast så finns det skelett i garderoben som förklarar varför.

Skönt att det sällan är vanligt folk som blir mördade, och man känner ju så klart mer om sådant händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in