2024-09-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det som gör mycket för det här spelet är att det är Warhammer 40K, om du inte bryr dig något om det universumet och den loren så törs jag inte säga om det är en GoW ripoff eller inte då jag aldrig lirat GoW så huruvida det är en rip på det eller inte låter jag vara osagt. Dock så kom

För oss som älskar 40K universumet (från att måla figurer, spela tabletop, lyssna på lorevideos, spelar andra spel i det universumet osv) så törs jag säga att det här spelet levererar något enormt.
Jag var skeptisk till Tyranids som "hordefiende" då Orks var helt underbara i första spelet med deras voicelines medans tyranids är soulless utan någon humor (Space Marine 1, från 2010(?)), men de funkar. Har inte kommit långt i storyn ännu även om man förstår att Chaos gör ett återinträda tämligen omgående.

Sen har du även multiplayer Coop och PVP utöver kampanjen.

Tack så mycket för en begriplig reflektion. Har ingen personlig anknytning till Warhammer franchisen (förutom Warhammer vermintide 2) men efter ditt inlägg så tror jag nog det blir ett köp.
Citera
2024-09-07, 20:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Tack så mycket för en begriplig reflektion. Har ingen personlig anknytning till Warhammer franchisen (förutom Warhammer vermintide 2) men efter ditt inlägg så tror jag nog det blir ett köp.

Miljön, grafiken, hur vapnen känns (många spel misslyckas med hur tunga bolters ska känna när man skjuter dem, det här spelet lyckas. Darktide lyckades också vilket är 40K versionen av Vermintide. Både Vermintide och Darktide är riktigt trevliga spel, även om jag gillar Vermintide mer om jag ska vara ärlig), ljudet. Allt det har de verkligen lyckats med.

Sen fienderna är helt underbara, men det är nog min Tyranid fanboy som talar en del där iom att jag håller på att måla en tyranid armé
Citera
2024-09-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Miljön, grafiken, hur vapnen känns (många spel misslyckas med hur tunga bolters ska känna när man skjuter dem, det här spelet lyckas. Darktide lyckades också vilket är 40K versionen av Vermintide. Både Vermintide och Darktide är riktigt trevliga spel, även om jag gillar Vermintide mer om jag ska vara ärlig), ljudet. Allt det har de verkligen lyckats med.

Sen fienderna är helt underbara, men det är nog min Tyranid fanboy som talar en del där iom att jag håller på att måla en tyranid armé

Låter väldigt inbjudande. Jag är lite rädd för att det ska vara ett "spring hit, skjut ihjäl dem här"-spel, men det verkar ha lite mera djup än så om jag tolkar din reflektion rätt Jag älskade vermintide 2, förutom att det inte fanns något "springa"-alternativ.
Citera
2024-09-09, 15:30
Medlem
Space Marine 2 är klart en solid 8-8,5/10. Otroligt detaljerade miljöer och stämning är på top redan från början när introt och texten rullar.

Striderna är klart roligare och svårare än 1an fast som 1an en aning repetitiva efter en stund, trots det och den kanske lite simpla bandesign är spelet alltid kul vilket talar mycket för hur bra de positiva delarna är.

Säkert ett 10/10 spel om man dessutom är ett 40k fan som får uppleva all lore och detaljer.
Citera
2024-09-09, 16:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Space Marine 2 är klart en solid 8-8,5/10. Otroligt detaljerade miljöer och stämning är på top redan från början när introt och texten rullar.

Striderna är klart roligare och svårare än 1an fast som 1an en aning repetitiva efter en stund, trots det och den kanske lite simpla bandesign är spelet alltid kul vilket talar mycket för hur bra de positiva delarna är.

Säkert ett 10/10 spel om man dessutom är ett 40k fan som får uppleva all lore och detaljer.

Får typ 6 av 10 från min, klart sämre, för "rent" och ljuden är verkligen skit. Heavy Bolter låter mindre än ett luftgevär.
Citera
2024-09-22, 15:25
Medlem
Nihennas avatar
Förvånad över hur svårt spelet ändå är. Dör konstant. Inget mig emot, men jag förväntade mig innan (spelade aldrig ettan) någon slags power fantasy, för visst ska space marines vara sinnessjukt starka?

Man tar ju kopiöst med skada på väldigt kort tid, och väldigt sällan känns det som att man kan undvika den. Sen verkar "Bloodborne"-grejen med att man kan hela tillbaka skadan inte helt med på noterna hela tiden. Ibland kan man hela jättemycket, medans andra gånger kan man knappt hela något alls.

Bra spel annars, men som sagt, förväntar man sig en powerfantasy där man nöter ner fiender utan problem lär man bli besviken
Citera
2026-02-02, 10:12
Medlem
liddens avatar
Någon mer än jag som fortfarande spelar?

Ny klass, Techmarine kommer senare i månaden. Tyvärr måste man väl spela med bottar i några veckor om man vill skrapa ihop XP till nya klassen.
Citera
2026-02-20, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Någon mer än jag som fortfarande spelar?

Ny klass, Techmarine kommer senare i månaden. Tyvärr måste man väl spela med bottar i några veckor om man vill skrapa ihop XP till nya klassen.

Jo fan, jag kör på åtm en gång per vecka. Ja jag är INTE hypad över techmarine men vi får se hur det blir.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in