2022-01-05, 20:46
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Jippi och Hurra! Det är på gång med en uppföljare till 40K Space Marine!
https://www.youtube.com/watch?v=A_HljUo8Jjk

Trailern avslöjar ju inte mer än att man kommer att slåss mot Tyranids den här gången, men jag tycker det ser jättebra ut! De kan bara göra om första spelet, fast att man slåss mot andra fiender, så är jag nöjd!

En grej som jag gillade så mycket med första spelet är tillexempel att Titus inte bara är en fascistisk mördarmaskin, utan att han är så vältalig och korrekt när han pratar med Guardsmen och diverse annat löst folk. Så hoppas verkligen att de bevarar hans karismatiska sida i det här spelet!

Det enda orosmolnet är ju att producenten till spelet tydligen skrivit diverse woke dumheter på facebook... fast jag är fortfarande naivt optimistisk!

FOR THE EMPEROR!

//FCR
Citera
2022-01-11, 14:42
Medlem
Snygg trailer... Space Marine är det bästa action spelet baserad på WH40k.

Saber Interactive står för utvecklingen och inte längre Relic, får hoppas på det bästa ändå.

Från Trailern kan vi se att Titus är tillbaka och är numera en Primaris! Han avslöjar också 4 guld dubbar på pannan vilket betyder 400 år i trogen tjänst, då vet vi att Space Marine 2 utspelar sig ca 200 år efter det första spelet.
Citera
2022-02-03, 02:30
Medlem
area50s avatar
Tyranids tycker jag är en ganska så tråkig ras i 40k-universumet. Hoppas på lite blandade fiender som i 1:a spelet
Citera
2022-02-03, 08:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Tyranids tycker jag är en ganska så tråkig ras i 40k-universumet. Hoppas på lite blandade fiender som i 1:a spelet

Mjo lite så jag känner också. Nids kommer bara bli en horde shooter.

Orks och Chaos hade iaf personlighet något som nids inte kommer ha.
Citera
2023-08-31, 16:30
Medlem
diseuses avatar
Ny trailer:

https://youtu.be/GpYIuo3xGA8 (Warhammer 40,000: Space Marine 2 - Extended Gameplay Trailer)
Citera
2024-08-31, 13:09
Medlem
liddens avatar
Släpps 2024-09-09, fyra dagar tidigare om man förhandsbokar Gold- eller Ultra- editions.

Verkar bli bra från vad jag sett på stream/youtube.
Citera
2024-09-07, 07:09
Moderator
^Eazs avatar
Fyfan vilket spel.

Så sjukt snyggt, riktigt bra känsla och mycket svårare än första.
Citera
2024-09-07, 07:34
Medlem
Funkar det att spela detta med randoms eller blir det pannkaka om man inte spelar med folk man känner för kommunikation osv ?

Spelet ser jävligt coolt ut, men känns sådär o lira med Ai.

Spelade en del Payday (ej floppuppföljaren) med randoms o det funkade över förväntan.
Citera
2024-09-07, 14:01
Medlem
Nihennas avatar
Hur lång är kampanjen? Är den i alla fall likvärdig en gears of war-kampanj så kommer jag nog köpa spelet innan det blir rea på det.
Citera
2024-09-07, 14:55
Medlem
fluff995s avatar
Speltypen är fortsatt dötråkig. Men det går inte att förneka att grafiken och estetiken i Space Marine 2 är imponerande.

Primaris Marine är ett av de mest idiotiska koncepten de introducerat till 40k-universat dock. Jag kan leva med att GW kände sig nödgade att hitta på nån lore-vänlig förklaring till varför nya space marine-miniatyrer ser helt annorlunda ut jämfört med andra. Men jag tycker man ska ligga väldigt lågt med att använda konceptet i faktiska storylines.
Citera
2024-09-07, 18:25
Medlem
Känns som ett gears of war-rip off. Är det värt att lägga ner pengar och tid på?
Citera
2024-09-07, 19:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Känns som ett gears of war-rip off. Är det värt att lägga ner pengar och tid på?

Det som gör mycket för det här spelet är att det är Warhammer 40K, om du inte bryr dig något om det universumet och den loren så törs jag inte säga om det är en GoW ripoff eller inte då jag aldrig lirat GoW så huruvida det är en rip på det eller inte låter jag vara osagt. Dock så kom

För oss som älskar 40K universumet (från att måla figurer, spela tabletop, lyssna på lorevideos, spelar andra spel i det universumet osv) så törs jag säga att det här spelet levererar något enormt.
Jag var skeptisk till Tyranids som "hordefiende" då Orks var helt underbara i första spelet med deras voicelines medans tyranids är soulless utan någon humor (Space Marine 1, från 2010(?)), men de funkar. Har inte kommit långt i storyn ännu även om man förstår att Chaos gör ett återinträda tämligen omgående.

Sen har du även multiplayer Coop och PVP utöver kampanjen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in