Citat:
Ursprungligen postat av
joakim.svensson
Vad du röstar på är inte helt oväsentligt, det har den högsta betydelsen. Samhället formas efter vår politik. Jag hoppas inte folk läser Aftonbladet och annan smörja, folk påverkas av det. Journalistiken är urusel och deras propaganda är så vänstervriden. Jag går inte in i fällan som media målar upp (den är alldeles för mild och "skonar" folk). Jag är en av dom som är ute på natten när det händer, när du ligger tryggt och sover. Jag går inte runt rädd eftersom jag är beväpnad. Jag ser detta med mina egna ögon. Ifall du tycker det är normalt att det springer gäng ute som härjar så får det stå för dig. Jag accepterar inga gäng som är ute och härjar och avrättar sina konkurrenter, där har bägaren liksom runnit över för längesedan. Vi har helt olika trösklar märker jag. Du verkar ha "accepterat" och vant dig vid detta, ursäktar beteendet med att "det drabbar inte dig". Vad säger du till dina barn på morgonen när du behöver gå en omväg till förskolan när polisens tekniker har spärrat av och det ligger en stor blodpöl på backen? Tycker du det är okej med 2 olika samhällen, där den ena består av laglydiga svenskar som arbetar och den andra halvan består av ligister? Nä du, du behöver nog en rejäl ögonöppnare för att se och förstå vad som händer runtomkring dig, du verkar vara väldigt ung. Du har troligtvis vuxit upp med den här skiten så du har liksom inte sett hur bra det kan vara.
Det är precis det jag inte gör. Accepterar parallella samhällen alltså. Det är just därför jag inte målar ut stora delar av Sveriges huvudstad som laglösa zoner där en vanlig hederlig medborgare inte kan leva överhuvudtaget. Du däremot är av åsikten att alla laglydiga medborgare riskerar sitt liv om de bor där, vilket förstås leder till slutsatsen att alla dessa borde flytta därifrån. Vad leder detta till, om bara kaosmänniskor bor där? Jo, parallella samhällen.
Om du verkligen är en tuffing som är beväpnad och har våldskapacitet borde du förstå att Bandhagen, Fruängen och Huddinge C inte är platser där folk inte kan vistas utan tung beväpning och vapenträning. Det är renodlade medelklassområden som förmodligen bara kommer bli mer välmående på sikt.