Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-05, 22:05
  #205
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesson123
Jag och min sambo ska köpa lägenhet i Stockholms området inom något år. Budget ca 2 miljoner.

Fattar att vi inte ska flytta till Tensta eller liknande, tänker på ställen som kanske var bra för 5-10 år sedan men som är sämre idag som man kanske inte hört om så mycket i media.

Vilka områden är big no no enligt er?

Kolla på Gustavsberg och resten av Värmdö, Hägersten och Blackeberg. Ok områden med hyfsade priser.
Men 2 milj räcker inte.
Citera
2023-09-05, 22:10
  #206
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Du har hört talas om Flemingsbergsnätverket va?
Såklart jag har?
Alltså såhär: Ja, det har tyvärr varit en del uppmärksammade skjutningar, framförallt på Visättra-sidan, de senaste åren. Men 1: Jag pratar alltså om Flempan och inte Visättra nu till att börja med. 2. På det hela taget är det absolut inte otryggt i Flempan för vanliga människor. Jag är ung kvinna och rört mig mycket ute i Flempan, även nattetid, sedan 2017, och aldrig känt mig otrygg. Visserligen anekdotiskt, men särskilt på Flempan-sidan av Huddingevägen är det väldigt lugnt. Faktiskt.
Citera
2023-09-05, 22:13
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Såklart jag har?
Alltså såhär: Ja, det har tyvärr varit en del uppmärksammade skjutningar, framförallt på Visättra-sidan, de senaste åren. Men 1: Jag pratar alltså om Flempan och inte Visättra nu till att börja med. 2. På det hela taget är det absolut inte otryggt i Flempan för vanliga människor. Jag är ung kvinna och rört mig mycket ute i Flempan, även nattetid, sedan 2017, och aldrig känt mig otrygg. Visserligen anekdotiskt, men särskilt på Flempan-sidan av Huddingevägen är det väldigt lugnt. Faktiskt.
Det stämmer säkert, ingen av dom här områden är så farliga som det påstås. Tyckte bara det var lustigt att du valde ut Flempan av alla dom orterna. Det har varit en hel del stök där, även i Flempan C.

Så, även om det säkert finns bra klickar i Flempan så tror jag dom är för små/för få för TS för att det ska vara ett bra alternativ
Citera
2023-09-05, 22:15
  #208
Medlem
Hyr och lär känna staden först…
Citera
2023-09-05, 22:19
  #209
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Det stämmer säkert, ingen av dom här områden är så farliga som det påstås. Tyckte bara det var lustigt att du valde ut Flempan av alla dom orterna. Det har varit en hel del stök där, även i Flempan C.

Så, även om det säkert finns bra klickar i Flempan så tror jag dom är för små/för få för TS för att det ska vara ett bra alternativ

Så är det absolut. Valde ut de fetmarkerade enkom pga. störst egen erfarenhet av dessa.
Citera
2023-09-05, 22:31
  #210
Medlem
Jag flyttade upp från Skåne till Haninge för 3 år sedan, bor i Vega och här kan man få lägenheter vid pendeln för runt 2 mille, nyproduktion dessutom. 20 minuter till t-centralen Kanske bara 1or och 2or men det finns. Bra lugnt område, blandat folk men det mesta är köpe villor/radhus och lägenheter så folk har jobb, visst händer det lite här med men trotts allt ett bra område.

I Handen och vändelsö kan man hitta hyfsade lägenheter 3or runt 70 kvm för 2,3 mille. Mer invandrare men fortfarande säkert och tryggt. Sen kommer ju tyvärr jordbrokaoset in ibland och skjuter lite men de bor inte där. Har ni barn hade jag undvikit handen då skolorna är multikulturella.
__________________
Senast redigerad av will242 2023-09-05 kl. 22:36.
Citera
2024-04-06, 13:29
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Utryckningar? Jag arbetade i Ursvik i nästan 2 år och såg knappt ett enda blåljusfordon i området under den tiden. Jag tror att du har förväxlat området med Rissne eller Rinkeby.

Är du blind och döv? Utryckningar hela tiden. Det är mycket skit i Ursvik
__________________
Senast redigerad av Ang_rita 2024-04-06 kl. 13:49.
Citera
2024-04-06, 14:34
  #212
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Är du blind och döv? Utryckningar hela tiden. Det är mycket skit i Ursvik

Du är medveten om att du citerar ett flera år gammalt inlägg va? Jag arbetade i Ursvik för länge sedan och berättade om mina erfarenheter från den tiden. Hur det är att bo och verka i Ursvik nuförtiden har jag ingen aning om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback