2022-01-05, 14:04
Medlem
Zoffpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Sonj* Fr*nsson bor där, född 1957. Googlar man på henne så dyker namnet C*milla El*nder upp. Hon, CE, fick ett års fängelse i Tingsrätten efter mordet på Gert i Ställdalen. Minns inte hur det blev i Hovrätten. Ingen jag skulle vilja fira jul och nyår med.

CE anses tydligen vara mer inblandad i mordet i Ställdalen än vad som framkommit. Varför kan jag inte säga för min info är i tredje led. En bekant till mig känner mamman till mordoffret Gert, som både Linda och Andreas sitter för. Folk är försiktiga med att tala om detta, verkar vara en riktig WT-röra.
Citera
2022-01-05, 14:10
Medlem
Delade meningar, en pekar ut hen till mördare och den andra som mördad.
Oavsett så går mina tankar till familj och vänner.
Citera
2022-01-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljekonvalj72
Stämmer bra, den nu mördade skall vara C*mill* El*nder

Är du säker på det? Är inte Camilla den som sitter anhållen?
Citera
2022-01-05, 14:24
Medlem
Här är hovrättens dom där Camilla Elander friades från åtalet om skyddande av brottsling vid mordet på Gert Lindgren, men däremot dömdes för misshandel och skadegörelse.

Domen ger inblick i ett minst sagt destruktivt leverne. Några axplock:
De uppgifter som lämnats om parternas inbördes relationer visar att Camilla Elander och Gert Lindgren levt i ett stormigt förhållande i ungefär sju år. Utredningen visar också att Camilla Elander och Andreas Elander, som i april 2017 gift sig, vräkts från en bostad och att de, liksom Linda Granvold, som även hon vräkts från sin bostad, flyttat in hos Gert Lindgren. Det är också utrett att även Gert Lindgren inom kort skulle blivit tvungen att lämna sin lägenhet […]

De uppgifter som lämnats i målet får vidare anses visa att Gert Lindgren, som vid ett tillfälle dömts för misshandel av Camilla Elander, under sammanlevnaden med Camilla Elander flera gånger misshandlats av henne. Det har också framkommit att Linda Granvold misshandlade Gert Lindgren under den sista veckan han var i livet. Linda Granvold har förklarat sitt agerande med att hon ville visa Gert Lindgren att hon inte accepterade att han tafsade på henne. Det är också utrett i målet att Andreas Elander i december 2016 iförd handskar misshandlat Gert Lindgren. […]

Camilla Elander har misshandlat Linda Granvold genom att slå knytnävsslag mot hennes ansikte och kropp. Det hände den 26 augusti 2016 på Ringvägen 1, Kopparberg, Ljusnarsbergs kommun. Linda Granvold fick smärta och blånad.
Göta hovrätt:
Citera
2022-01-05, 14:33
Moderator
OYs avatar
Rubrik ändrad;

Ljusnarsberg/Kopparberg 2022-01-04: Polis utreder grovt våldsbrott

--> Ljusnarsberg/Kopparberg 2022-01-04 misstänkt mord, en person anhållen.

/Mod
Citera
2022-01-05, 15:04
Moderator
KomissarieBecks avatar
Följde tråden om mordet på G*ert!
Herregud trodde åtminstone att det skulle bli en vändpunkt för några ur svansen runt den här skiten.
Trodde inte det var möjligt att samla så mycket dynga på samma ställe!

Tänker på de stackarna som hänger i den hålan.
Måste ju vara som att bo mitt i ett rövhål.

Enda räddningen för de återstående är att packa väskan och sätta sig på tåget dit näsan pekar och börja om.
Annars väntar hispan,kåken,soc eller i den bästa av världar en sunkig tvåa i grå betong och två par mysbyxor i frotte!
Citera
2022-01-05, 17:04
Medlem
Så, är det fastställt att BO är denna CE? Eller är hon kanske GM? Skulle sätta min slant på det sistnämnda.
Citera
2022-01-05, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Så, är det fastställt att BO är denna CE? Eller är hon kanske GM? Skulle sätta min slant på det sistnämnda.

Det sista jag hörde (bor i närheten) är att hon bragts om livet.
Citera
2022-01-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helahavetstormari

Och i så fall av vem?
Citera
2022-01-05, 17:53
Medlem
Citat:

Ingen större förlust för samhället mao.
Citera
2022-01-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Och i så fall av vem?

Sista jag hörde var att det var en man 54 år men andra rykten säger kvinna så jag vet inte tyvärr…
Citera
2022-01-05, 18:12
Medlem
Citat:
Sista jag hörde var att det var en man 54 år men andra rykten säger kvinna så jag vet inte tyvärr…

Denne 54-årige man hör hemma i Ljusnarsberg eller? Något namn? Eller initialer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in