2024-07-15, 12:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Elektriska fält är tydligen obehagliga för övernaturliga varelser, när man elektrifierade Färöarna så försvann alla observationer av småfolket (fairys, alver). Det är därför inte konstigt att dessa varelser försvunnit från det allmänna medvetandet eftersom det finns elström överallt i Sverige numera. Det verkar som om det är växelström som är extra obehagligt.
Du tänker inte att eftersom det blev mer ljus i stugorna så var det inte längre lika lätt att förvandla skuggor till monster i människans fantasi?
Citera
2024-07-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Nån som sett något?
En kväll/natt såg jag ett träspöke i staden vid en park.
Citera
2024-07-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
En kväll/natt såg jag ett träspöke i staden vid en park.

Mycket intressant.
Citera
2024-07-17, 14:26
Medlem
Spöken är egentligen dem onda andar som omnämns i det Nya Testament, dvs demoner. Naturligtvis kommer de hänga runt vartän människor hänger runt så att de må uppfylla deras djävulska arbeten.
Citera
2024-08-13, 00:09
Medlem
.

Jag var med om en kvinna från förr inne i vår lägenhet då jag var liten. (Hon måste varit 50 år för minst 70 år sedan). Ingen elak person, men jag blev livrädd haha.

Har även kört på ett ej osynligt spöke tillsammans med två vänner i storstan. Vi alla såg människan som plötsligt dök upp några få meter framför bilen mitt på vägen, vi hann inte bromsa och vi körde på denna personen i hög hastighet och den träffade i mitten på huven. Det gick kalla kårar i våra kroppar, men det blev ingen smäll eller skada på bilen vid krocken. Trots att vi alla skrek; hände det "ingenting". Väldigt konstig upplevelse. Alla var helt nyktra.
Senast redigerad av Facingevil 2024-08-13 kl. 00:20. Anledning: .
Citera
2026-05-19, 15:55
Medlem
Tjena.

Nåt nytt?

Vore intressant att höra era iaktagelser!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in