Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-04, 14:15
Bannlyst
Är man
30 år gammal
180 cm
Väger 90 kilo
98 cm äckligt fett i omkrets runt magen

Jag har gymmat sen jag var 18 år. Så har ganska mycket muskler. 44 cm runt armarna. Jag har aldrig tagit steroider och kommer aldrig ta.

Nu till problemet. Jag tappar inget runt magen. Jag tränar 4-5 dagar i veckan. Väldigt hårt och mycket basövningar. Jag har en app som jag räknar kalorier och nu under mitt försök till deff ligger jag på -1000 kcal per dygn och 150 gram protein totalt.

Jag vet att -500 kcal är bra att ligga i underskott. Men -1000 borde ju inte göra så kroppen gå ner i svält ?

Jag försöker nu att få i mig all näring på 9 timmar och fastar 15 timmar.

Jag äter betablockare metroprolol mot blodtrycket och tror att den är en stor faktor till att inget händer.

Vad gör jag för fel?
Citera
2022-01-04, 14:18
Medlem
Entjockbanans avatar
bukfettet är det som försvinner sist, det kan bli svårt att bli av med om du inte vill tappa muskler...du måste köra mer cardio...minst 1h per dag på cykeln eller löpbandet
kanske du kan satsa på strongman?
Citera
2022-01-04, 14:21
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Är man
30 år gammal
180 cm
Väger 90 kilo

Jag har gymmat sen jag var 18 år. Så har ganska mycket muskler. 44 cm runt armarna. Jag har aldrig tagit steroider och kommer aldrig ta.

Nu till problemet. Jag tappar inget runt magen. Jag tränar 4-5 dagar i veckan. Väldigt hårt och mycket basövningar. Jag har en app som jag räknar kalorier och nu under mitt försök till deff ligger jag på -1000 kcal per dygn och 150 gram protein totalt.

Jag vet att -500 kcal är bra att ligga i underskott. Men -1000 borde ju inte göra så kroppen gå ner i svält ?

Jag äter betablockare metroprolol mot blodtrycket och tror att den är en stor faktor till att inget händer.

Vad gör jag för fel?

Ta bort 2 styrkepass och ersätt med löpträning. Skippa kolhydrater på lunchen. Alkohol max en gång i månaden. Lycka till.
Citera
2022-01-04, 14:36
Medlem
Citat:
Är man
30 år gammal
180 cm
Väger 90 kilo

Vad gör jag för fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Kan det va chipsen?

Det kan bero på metoprolol. Det kan bero på chipsen. Jag tror mer på det senare. Att räkna kalorier kan vara klurigt och det är lätt att missa de avvikande extremiteternas påverkan på det genomsnittliga intaget.
Citera
2022-01-04, 14:36
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Är man
30 år gammal
180 cm
Väger 90 kilo

Vad gör jag för fel?

Ditt problem är rent hormonelt. Du kan definitivt inte lösa de med cardio eftersom de kommer påverka dina hormoner negativt.

Börja med att uppnå ett jämt blodsocker. Med en rimlig kost. De är förmodligen den enskilt mest effektiva och enklaste saken du kan göra.

Du kan vara prediabetisk utan att veta om de. De kan enkelt undersökas med en blodsocker mätare.

Nästa steg för dej är en aromatashämmare.

Ditt estimat om hur mycket kalorier du behöver är förmodligen kraftigt överdrivet också. De är omöjligt att beräkna efter tabeller eftersom alla individer är olika.
Senast redigerad av Flickpojken 2022-01-04 kl. 14:40.
Citera
2022-01-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ta bort 2 styrkepass och ersätt med löpträning.
Jag ser inte vad detta skulle medföra mer än knä- och höftskador.
Citera
2022-01-04, 14:40
Medlem
Straminskys avatar
Förstår inte hur man ska kunna ha åsikter om det där när du inte skriver hur länge du gått på diet.
Citera
2022-01-04, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaSlappa
Det kan bero på metoprolol. Det kan bero på chipsen. Jag tror mer på det senare. Att räkna kalorier kan vara klurigt och det är lätt att missa de avvikande extremiteternas påverkan på det genomsnittliga intaget.
äter inte chips. Äter bara bra mat

Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Ditt problem är rent hormonelt. Du kan definitivt inte lösa de med cardio eftersom de kommer påverka dina hormoner negativt.
Hur menar du att cardio kommer påverka mina hormoner? Och om du tror det är hormonelt vad kan jag göra? Det är inget med sköldkörtel iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Kan det va chipsen?

Äter inget onyttigt. Äter mycket grönsaker, tonfisk, kyckling, lövbiff, potatis i små mängder innan träning.
Citera
2022-01-04, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Förstår inte hur man ska kunna ha åsikter om det där när du inte skriver hur länge du gått på diet.

Du har en poäng. Endast 1 månad. Men med -1000 kcal per dygn är det i runda slängar 31000 kcal. Runt 4 kilo fett borde ha försvunnit.
Citera
2022-01-04, 14:42
Avstängd
Xpander-s avatar
Jag äter enbart kött, viss frukt och bär, multivitaminer, c, d, elektrolyt. Har funkat bäst för mig.
Inget annat funkar för mig.

mått
193/95
Senast redigerad av Xpander- 2022-01-04 kl. 14:54.
Citera
2022-01-04, 14:43
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Hur menar du att cardio kommer påverka mina hormoner? Och om du tror det är hormonelt vad kan jag göra? Det är inget med sköldkörtel iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av SlutaSlappa
Jag ser inte vad detta skulle medföra mer än knä- och höftskador.

Dr ofattbart att folk kommer dragandes med de här rådet!

en människa som rör sej under hela dagen förbränner bara marginellt ner än en peson som är stilla sittande under större delen av dagen. Detta är väl känt och vetenskapligt underbyggt.

Dessutom har löpning en negativ inverkan på testosteron till stor del pga av att att löpning höjer kortisolnivåerna som står i ett inverterat förhållande till testosteron.
Citera
2022-01-04, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken

Börja med att uppnå ett jämt blodsocker. Med en rimlig kost. De är förmodligen den enskilt mest effektiva och enklaste saken du kan göra.

Du kan vara prediabetisk utan att veta om de. De kan enkelt undersökas med en blodsocker mätare.

Nästa steg för dej är en aromatashämmare.

Ditt estimat om hur mycket kalorier du behöver är förmodligen kraftigt överdrivet också. De är omöjligt att beräkna efter tabeller eftersom alla individer är olika.

Min mamma har diabetes 2. Och jag har kollat mitt fastesocker som ligger på 5.5. har kollat flera gånger under månader emellan. Och det här med jämnt blodsocker. Jag har börjat dricka 2 matskedar äppelcidervinäger på morgonen och kvällen som ska vars bra för att hålla blodsockret stabilt.

Jag får kolla upp vad aromatashämmare är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in