Citat:
Ursprungligen postat av
Koko2
Är man
30 år gammal
180 cm
Väger 90 kilo
98 cm äckligt fett i omkrets runt magen
Jag har gymmat sen jag var 18 år. Så har ganska mycket muskler. 44 cm runt armarna. Jag har aldrig tagit steroider och kommer aldrig ta.
Nu till problemet. Jag tappar inget runt magen. Jag tränar 4-5 dagar i veckan. Väldigt hårt och mycket basövningar. Jag har en app som jag räknar kalorier och nu under mitt försök till deff ligger jag på -1000 kcal per dygn och 150 gram protein totalt.
Jag vet att -500 kcal är bra att ligga i underskott. Men -1000 borde ju inte göra så kroppen gå ner i svält ?
Jag försöker nu att få i mig all näring på 9 timmar och fastar 15 timmar.
Jag äter betablockare metroprolol mot blodtrycket och tror att den är en stor faktor till att inget händer.
Vad gör jag för fel?
Ditt problem är rent hormonelt. Du kan definitivt inte lösa de med cardio eftersom de kommer påverka dina hormoner negativt.
Börja med att uppnå ett jämt blodsocker. Med en rimlig kost. De är förmodligen den enskilt mest effektiva och enklaste saken du kan göra.
Du kan vara prediabetisk utan att veta om de. De kan enkelt undersökas med en blodsocker mätare.
Nästa steg för dej är en aromatashämmare.
Ditt estimat om hur mycket kalorier du behöver är förmodligen kraftigt överdrivet också. De är omöjligt att beräkna efter tabeller eftersom alla individer är olika.