2022-01-03, 01:33
Medlem
Sen några veckor tillbaka fungerar inte längre Ifrågasätt (kommentarsfunktionen) på Dagens Nyheter för mig på min Windows 10/Firefox. Jag klickar på Visa kommentarer men ingenting händer. Dock har det fungerat när jag gått över till Chrome.

Nu fungerar det inte längre på Chrome. Testade på Opera och Edge, samma sak där.

Har en gammal reservdator med Windows 7, där fungerade det med Chrome, har inte testat det andra webbläsarna där.

Skumt fel som påverkar alla webbläsarna på Windows 10.

Några idéer om vad det är som spökar?
2022-01-03, 09:19
Medlem
Förmodligen några cookies eller annat skit som behöver rensas bort från din profil.
2022-01-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulpac
Förmodligen några cookies eller annat skit som behöver rensas bort från din profil.

"Din profil". Varje webbläsare har väl en egen profil. Är det någon annan profil du avser?
2022-01-03, 12:41
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Sen några veckor tillbaka fungerar inte längre Ifrågasätt (kommentarsfunktionen) på Dagens Nyheter för mig på min Windows 10/Firefox. Jag klickar på Visa kommentarer men ingenting händer. Dock har det fungerat när jag gått över till Chrome.

Nu fungerar det inte längre på Chrome. Testade på Opera och Edge, samma sak där.

Har en gammal reservdator med Windows 7, där fungerade det med Chrome, har inte testat det andra webbläsarna där.

Skumt fel som påverkar alla webbläsarna på Windows 10.

Några idéer om vad det är som spökar?

Vilken ändring skedde på datorn i samband med problemets uppkomst?
2022-01-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
"Din profil". Varje webbläsare har väl en egen profil. Är det någon annan profil du avser?

Många av de vanligaste webläsarna har möjlighet att ha flera profiler för olika användare eller tillämpningar. "Din profil" syftar därför på profilen/profilerna du använder när problemen uppstår.
2022-01-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vilken ändring skedde på datorn i samband med problemets uppkomst?

Inga initierade av mig, men webbläsarna uppdaterar ju ofta och i bakgrunden så det är väl en tänkbar anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av mulpac
Många av de vanligaste webbläsarna har möjlighet att ha flera profiler för olika användare eller tillämpningar. "Din profil" syftar därför på profilen/profilerna du använder när problemen uppstår.

Jag har bara en profil per webbläsare så det är inte problemet.

Nu, när jag tog bort individuella cookies i Chrome försvann problemet där. Gick till Opera för att göra samma sak men det behövdes inte, verkar som borttagandet av cookies i Chrome fick effekt också i Opera. Hur det gick till förstår jag inte, Opera använder sig ju av Chromes renderingsmotor men det borde väl inte påverka cookies.

Problemet kvarstår i Firefox.

För se vad som händer framöver.
2022-01-03, 21:04
Moderator
Protons avatar
Med andra ord är det ett problem med din webläsare snarare än windows i sig. Därför föreslås https://www.flashback.org/announcement.php?f=291 som kvällsläsning och sen kan resten av diskussionen tas på rätt ställe.

Tråd låst/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in