2022-01-12, 23:26
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är väl bara på lån?
Japp.
2022-01-13, 00:16
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Yes hörde samma,det e typ bara alaves och AIK ska lösa lönekostnader..

Bara? Han lär ju ha skyhög lön. Jag vet inte om jag är så entusiastisk över Guidetti i gnaget om han inte kommer över på en låg lön. För mycket risk för min smak.
2022-01-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Bara? Han lär ju ha skyhög lön. Jag vet inte om jag är så entusiastisk över Guidetti i gnaget om han inte kommer över på en låg lön. För mycket risk för min smak.
Vill Guidetti ha minsta chans på en återkomst i landslaget behöver han spela, troligtvis är det bara i AIK han får den chansen.
Han får cutta lönen 50% troligen..
2022-01-13, 01:25
Medlem
Det är ju viss nivåskillnad på La Liga och Allsvenskan så hans prestationer i Spanien behöver inte säga så mycket om vad han skulle kunna åstadkomma i Allsvenskan.

Sedan kan jag bli otroligt irriterad på löpningar i pressen som är helt ur sync med resten av laget... och det är Guidetti en mästare på(iaf senast jag såg honom... vilket var länge sedan), vilket lag som helst spelar sig ur en sådan press utan att ens behöva anstränga sig men det är ett bra sätt att slösa sin egen energi på.
2022-01-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vill Guidetti ha minsta chans på en återkomst i landslaget behöver han spela, troligtvis är det bara i AIK han får den chansen.
Han får cutta lönen 50% troligen..

”JG” med chans på landslaget? Ola Gustavsson på AgentDirekt kom lite i byxan av bara tanken.
2022-01-13, 03:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tror inte du fattar vilken ångest jag haft sedan han drog korsbandet i Turkiet. Allting har spelats upp i en fasansfull turordning där en återkomst kändes mer och mer trolig.

Haha, nä skojade bara med dig, tror inte det fanns på kartan att Yasin skulle återvända till er. Ni har det ganska bra ställt på kanterna och han hade inte kunnat lyfta er på något sätt. Hellre sitta med Youssef och Maarouf på tillväxt än att värva någon som Yasin.

Med det sagt så blir det säkert bra i ÖSK och Superettan. Känns som lagom nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad vet du om Darko Velkovski, innerback från Rijeka?

På plussidan, bra passningsspelare, brytningssäker. Hade fungerat helt okej som Anels ersättare. Börjar luta mer åt att vi kommer lira med trebackslinje om man tittar på vilka backar vi verkar vara ute efter.

På minussidan (och nu kanske jag är lite hård), påminner mycket om Nielsen i att han också toksatsar och går bort sig ordentligt ibland.

Frågan är hur Rijeka resonerar. Hans kollega till vänster, kaptenen Smolcic är på väg till Bundesliga och man har redan värvat in en ung serbisk "landslagsman" Cestic för att täcka upp där. Man har även en ung nigerian på provspel som man pratat varmt om. Ersättare finns redan i truppen ifall man även vill släppa Velkovski men jag är inte helt hundra på att Rijeka är sugna på det även om det är endast 6 månader kvar. Finns intresse från annat håll som kan göra det svårt att värva.
Senast redigerad av AIP 2022-01-13 kl. 03:55.
2022-01-13, 08:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Bara öppna börsen för hobbyblatten helt enkelt.

”jag är inte redo att flytta hem än”

Årets citat haha.

Hoppas JG börjar hänga i Rissne Centrum igen med sina gamla polare så kommer det gå fruktansvärt snabbt utför.

https://twitter.com/TomPylTravels/status/1481376224995950596

Känns som ni sorkar blivit trollade igen?
Senast redigerad av Salorm 2022-01-13 kl. 09:39.
2022-01-13, 10:09
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hoppas JG börjar hänga i Rissne Centrum igen med sina gamla polare så kommer det gå fruktansvärt snabbt utför.

https://twitter.com/TomPylTravels/status/1481376224995950596

Känns som ni sorkar blivit trollade igen?

Måste varit någon från (med) ”personalen” som supit till det.
2022-01-13, 11:26
Medlem
RobertoSavianos avatar
John kommer aldrig gå till aik, inte ens på lån, nu. Folk är ju helt desillusionerade i råttpsykosen. Han har sagt flera gånger att Allsvenskan inte är aktuell så jag fattar verkligen inte hur man kan vara så naiv.
2022-01-13, 11:27
Medlem
snillet_1s avatar
Även Jonathan Ring lämnar KFF:

https://kalmarff.se/jonathan-ring-lamnar-kalmar-ff-2/

Blir intressant att se hur Rydström lyckas få ihop det till nästa år, det är ett par tunga tapp nu.
2022-01-13, 12:22
Medlem
Eldarn.s avatar
Ebenezer Ofori på lån till Vejle BK i Danmark. Lån fram till sommaren med köpoption.

https://www.aikfotboll.se/nyheter/ebenezer-ofori-lanas-ut-till-vejle-bk-2022-01-13

Henrik Jurelius med ett av de sjukaste jävla transferfönstrena jag varit med om som supporter till AIK. Det är helt vansinnigt hur han lyckas städa upp efter misären som Björn Wesström försatte klubben i. AIK är att räkna med denna säsong och kommande år.

Ska försöka att sätta mig ner senare idag och göra en stor överblick och summering över hur situationen i klubben såg ut när Jurelius tog över efter Wesström och hur det ser ut idag, med neutrala värderingar och åsikter. Bör nog bli en trevlig läsning, i alla fall för gnagare.
2022-01-13, 12:37
Medlem
junkbords avatar
Amir Al-Ammari till Blåvitt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in