2022-11-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Inte den blekaste. Det var många år sedan jag följde PL.

Ser visserligen ut att vara en del "tap ins". Men som jag skrivit tidigare så kan vi spela med vilken anfallare som helst om vi får behålla Superbröderna och Superdansken. Men det är klart det vore kittlande med en riktig anfallare. Helst om vi kan spela Benie Traore på ena kanten istället för i anfallet. Och Sadiq på den andra sidan. Allsvenskan skulle vara avgjord i omgång 10.

Och AIP har alltså slagit vad om att Häcken inte kommer sluta topp-3...

Tap ins räknas de med, att sådana mål uppstår kan ju bland annat bero på spelintelligens, sedan ser det ju inte så mycket ut för världen vid första ögonkastet, men det är ju inte bara sista sparken som räknas.

Förmodligen var Jere en av de första att bli nerplitad i Högmos startelva, och försvinner han vill nog Högmo ha en liknande spelare i laget, och inte bara för att Jere gör poäng, han bidrar ju även spelmässigt.

Har inte sett den här gubben något vad jag kan minnas, men tycker även hans poängproduktion i Championship är ganska bra, det är ingen skitliga. Skulle det bli Häcken så tycker jag nog det är lite av en skräll.

Ca 130 matcher i Championship och 65+22.

------------------------------------------------

Tvååker kör trials... jag tror nog alla tre hade kunnat göra ett gediget jobb i Div 1.

Alfons Nygaard, Tim van Assema, och Melvin Bälter letar ny klubb efter att deras kontrakt med IFK Göteborg gått ut.

Nu står det klart att trion ska provspela med division 1-klubben Tvååkers IF, där den tidigare Göteborgsstjärnan Tobias Hysén är assisterande tränare och han förnekar inte att han haft ett finger med i spelet.

– Det kan man säga. Jag har bra koll på U19 och de unga killarna som tränar med a-laget. När man då får reda på att vissa inte ska vara kvar så tycker jag att det är värt att få hit dem och titta på dem i alla fall, säger Tobias Hysén till Hallands Nyheter.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-11-29 kl. 17:34.
2022-11-29, 17:58
Medlem
Citat:
Georgsson fortsätter säkra upp alla åldringar som bara kommer göra MFF bättre och bättre. Viktig förlängning med Moisander!

Det är tydligt att Georgsson bara blir bättre och bättre på sitt jobb.

Del av vår policy att förlänga med långtidsskadade spelare. Det är inget nytt, kanske något du (och väldigt många andra missat).

Edit: Som jag förstått har det med försäkringar, rehabmöjligheter och sjuk-/skadeersättning att göra.
2022-11-29, 19:20
Avslutad
Jehaze klar för MLS. Övergångssumma 7-10 miljoner enligt Expressen.
2022-11-29, 20:13
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Georgsson fortsätter säkra upp alla åldringar som bara kommer göra MFF bättre och bättre. Viktig förlängning med Moisander!

Ja du ... Han var visserligen bra på det mesta före skadan, men kanske inte så rörlig.

Lär knappast bli rörligare med ännu en knä-rehab i bagaget.

Men säkert kan Moisanders kunskaper komma laget till godo, även om han inte spelar så mycket.

På tal om åldringar ...

Frågan är varför inte Berget får förlängt. Han har genomgående gjort det väldigt bra. Alltid solid.
2022-11-29, 20:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Del av vår policy att förlänga med långtidsskadade spelare. Det är inget nytt, kanske något du (och väldigt många andra missat).

Edit: Som jag förstått har det med försäkringar, rehabmöjligheter och sjuk-/skadeersättning att göra.

En rätt trevlig policy mot långtidsskadade spelare. Ska vi fortsätta med.
2022-11-29, 20:49
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Är ju helt sjukt vad det gråtrunkas på malmöiternas forum. 80 % procent av senaste veckans inlägg har väl handlat om O. Berg (samtidigt som det på DIF:s motsvarighet gått vidare till att diskutera Bergvalls, Odefalk och ett par mer osannolika värvningar).

Ser fortfarande inte varför vi tog honom men denna hysteri gör det ju värt det bara för att. Blir han en Oremo tackar jag Shamrock för skratten. Är vi tvungna att även slänga in en av matcherna mot Molde i affären är det fortfarande värt det
Osar desperation från klubbchef och supportrar.

Berg har väldigt bra stats - sen får vi se utfallet. Men borde vara minst lika nyttig som Edvardsen.
2022-11-29, 20:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jehaze klar för MLS. Övergångssumma 7-10 miljoner enligt Expressen.
Snacka om antiklimax.
2022-11-29, 20:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Om hans mål är att få MFF på 8-13 så kan lyckas. Är verkligen HR nöjd med att ha så gamla glyttar i truppen?
2022-11-29, 21:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja du ... Han var visserligen bra på det mesta före skadan, men kanske inte så rörlig.

Lär knappast bli rörligare med ännu en knä-rehab i bagaget.

Men säkert kan Moisanders kunskaper komma laget till godo, även om han inte spelar så mycket.

På tal om åldringar ...

Frågan är varför inte Berget får förlängt. Han har genomgående gjort det väldigt bra. Alltid solid.

Finns inga pengar till det.
2022-11-29, 21:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
En rätt trevlig policy mot långtidsskadade spelare. Ska vi fortsätta med.

Då får Nalic också kontrakt?
2022-11-29, 21:01
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Finns inga pengar till det.

Vad menar du med det? Är Berget dyrare än Ronaldo?
2022-11-29, 21:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vad menar du med det? Är Berget dyrare än Ronaldo?

De måste ha råd att betala AG:s lön. En sådan stjärna är inte billig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in