2022-02-24, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skulle inte vilja sälja någon till något ryskt lag nu. Ryssland borde sparkas ut från UEFA och klubbarna borde förbjudas deltagande i europiska cuper.
Varför?
2022-02-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Varför?

För att dom invaderat Ukraina...
2022-02-24, 14:56
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Skulle inte vilja sälja någon till något ryskt lag nu. Ryssland borde sparkas ut från UEFA och klubbarna borde förbjudas deltagande i europiska cuper.
Det är bara en tidsfråga innan det sker,CL-finalen kommer inte att spelas i St:Petersburg.
2022-02-24, 14:59
Avslutad
Citat:
För att dom invaderat Ukraina...
USA invaderade både Afghanistan, Libyen och Syrien. Jag hörde inte dig kräva att jänkarna skulle sparkas ut ur VM?

Eller det kanske är skillnad på vem som invaderar?
2022-02-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Det är bara en tidsfråga innan det sker,CL-finalen kommer inte att spelas i St:Petersburg.

Förhoppningsvis, man bör strypa den ryska ekonomin, genom att förhindra tillgång till de internationella finanssystemen men också såklart genom att bojkotta ryska produkter(främst olja och gas), då kan det bli som Rostov för fler lag, och sådana lag vill man ju inte direkt sälja till... om man ens kan då dom har usel ekonomi.

Citat:
USA invaderade både Afghanistan, Libyen och Syrien. Jag hörde inte dig kräva att jänkarna skulle sparkas ut ur VM?

Jag bryr mig inte speciellt mycket om VM och landslaget till att börja med, dessutom är FIFA är en totalt genomkorrupt organisation som får UEFA att framstå som en organisation full av helgon.
2022-02-24, 16:21
Medlem
Rubbes avatar
Citat:

I slutändan är det för att USA är det minst dåliga alternativet som världens främsta supermakt, och då låter man dem hållas. Är det moraliskt rätt? Nej, men det skyddar "vårt sätt att leva".
Å andra sidan höjdes inte många röster för att inte göra affärer med kinesiska klubbar när Kina demonterade demokratin i Hong Kong, så där har vi också en bit hyckleri.
Med allt sagt tycker jag att det är rätt att inte sälja spelare till ryska klubbar samt att förespråka att de kastas ut ur klubblagsturneringar. Den frågan bör vara viktigare än att t ex bojkotta VM i Qatar. Det finns grader även i helvetet.
2022-02-24, 16:43
Medlem
johnny_viciouss avatar
Dennis Hadžikadunićs agent går ut nu och säger att Dennis vill lämna Rostov omedelbart pga konflikten och att han vill till Malmö. Ska ha tackat nej till andra ligor och andra allsvenska klubbar.

Låt honom komma hem nu för fan!
2022-02-24, 17:02
Avslutad
Vad i helvete? Nu jagar någon Hyundaiägd jävla klubb Ludwigsson? Hur jävla mycket pengar skall Hammarby få in egentligen? Är väl snart klar 2:a bakom MFF ekonomiskt? Jag var skeptisk till Jesper Jansson när han plockades från Helsingborg men helvete vad fel man hade!

Fast det skulle bli ett tungt tapp att bli utan även Ludwigsson såklart.
2022-02-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
I slutändan är det för att USA är det minst dåliga alternativet som världens främsta supermakt, och då låter man dem hållas. Är det moraliskt rätt? Nej, men det skyddar "vårt sätt att leva".
Å andra sidan höjdes inte många röster för att inte göra affärer med kinesiska klubbar när Kina demonterade demokratin i Hong Kong, så där har vi också en bit hyckleri.
Med allt sagt tycker jag att det är rätt att inte sälja spelare till ryska klubbar samt att förespråka att de kastas ut ur klubblagsturneringar. Den frågan bör vara viktigare än att t ex bojkotta VM i Qatar. Det finns grader även i helvetet.

Det blir äpplen och päron att jämföra t ex Afghanistan med Ukraina, dels såklart för att Afghanistan agerade som harbour för terrorister som faktiskt attackerade USA, men också för att det faktiskt var en förtryckande diktatur.

Det blir tragikomiskt när Putin talar om att man måste av avnazifieria Ukraina... ett land som har en rysktalande jude som president.
2022-02-24, 18:42
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad i helvete? Nu jagar någon Hyundaiägd jävla klubb Ludwigsson? Hur jävla mycket pengar skall Hammarby få in egentligen? Är väl snart klar 2:a bakom MFF ekonomiskt? Jag var skeptisk till Jesper Jansson när han plockades från Helsingborg men helvete vad fel man hade!

Jepp, Ludde skulle vara ett jäkligt tungt tapp.

Hellre att vi säljer Williot Swedberg för en OK summa (så klart inte till Ryssland efter dagens händelser) än att tappa Gurra innan säsongen ens dragit igång...
2022-02-24, 18:49
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hoppas de inte gjorde affären i rubel?
Fått för mig icke svenska affärer sker i euro. Men Hammarby kanske ska va först igen och körde rubel?
2022-02-24, 18:51
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ville ha lite sillynyheter men fick lite utrikespolitik istället.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jepp, Ludde skulle vara ett jäkligt tungt tapp.

Hellre att vi säljer Williot Swedberg för en OK summa (så klart inte till Ryssland efter dagens händelser) än att tappa Gurra innan säsongen ens dragit igång...
Jag unnar Gurra alla stålar i världen, men han betyder alldeles för mycket för laget som läget är i dag.
Älskar karln, men vill inte släppa honom nu!
Förlåt Gurra...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in