Citat:
Ursprungligen postat av
lemmy124
Oundvikligen kommer 51% regeln försvinna. I Europa lär Sverige hamna alldeles för långt bakom ekonomiskt för att hinna ikapp. Sen på kvaliteten på fotbollen. Vi är rankade bakom danskarna och norrmännen, men strax före Bulgarien. 26 plats på Uefas ranking av europeiska länder. Inte omöjligt att Sverige kan hamna topp 10(
vi spöar åttonde platsen Österrike publikt), men då behöver vi skrota medlemsägda klubbar. Vilket är rätt oäkta, men så ligger det till.
Edit. Österrikiska publikligan 2019.
https://www.worldfootball.net/attendance/aut-bundesliga-2018-2019/1/
Vårt upplägg med medlemsägda klubbar bidrar i hög grad till publiksiffror och läktar engagemang. Det är inte så enkelt att vi automatiskt blir en topp 10-liga om vi slopar 51%-regeln. Personligen tycker jag att det är ett högt pris att betala för att bli som...Österrike eller Danmark. Det är rätt risiga ligor och inga av deras klubbar är i närheten av att egentligen utmana de stora klubbarna i långa loppet. Jag heter hellre Malmö FF och kommer sist i gruppen i CL än heter Malmö Läskedrycksföretag och blir grupptrea och sedan ut direkt i Europa League-slutspel.
Citat:
Ursprungligen postat av
johnny_vicious
Om Rostovs ekonomiska problem fortsätter så är det ganska ointressant vad de vill göra, de kan komma i en situation där de MÅSTE avyttra spelare. Jag har inte gett upp hoppet om honom än.
Spontant tänker jag att han inte är den som kommer att rädda deras ekonomi, då han troligen inte sitter på någon tung lönepost och MFF inte är kända för att strö jättesummor på övergångar. Men visst, låter de bli att betala lön ett tag till så kan han ju snart riva kontraktet och flytta hem.