Citat:
Ursprungligen postat av
Miseryman
Vi har inte haft sex alls på två år. Hon vill inte. Hon kan inte förklara varför. Det finns så vitt jag kan se inga yttre faktorer till att det blivit så här. Inga stora bråk, ingen otrohet, inga extrema händelser. Jag verkar vara den som lider av det, inte hon. Förhållandet är bra annars. Vi har det trevligt tillsammans. Men det räcker ju inte för mig..
Under den här tiden har jag periodvis både försökt ta mer initiativ och vänta ut henne. Vad jag än gjort har det inte spelat någon roll.
Jag har alltid velat ha mer sex än hon. Men innan vi blev föräldrar var vårt sexliv ändå på en "rimlig" nivå, ur mitt perspektiv. Kan tillägga att vi delat 50/50 på föräldraledighet, vab, nattvak etc. Om något har jag tagit mer föräldraansvar.
För att komplicera det ytterligare vill jag gärna ha minst ett barn till och jag har inte direkt tiden på min sida. Det är inte realistiskt att tänka sig hinna få fler barn i ett eventuellt nytt förhållande.
Så. Göra slut, få ha mitt barn mindre än idag och med största sannolikhet inte få fler barn. Eller leva kvar i mitt sexlösa förhållande men få ha mitt barn hos mig hela tiden och i bästa fall få ett barn till. För mig känns det som om någon skulle fråga "vill du att vi hugger av högra eller vänstra armen". Tja, det blir väl mest praktiskt med den vänstra men det är fortfarande ett fruktansvärt alternativ.
Att träffa andra är inget alternativ för mig.
Har någon input på min situation. Vad skulle ni ha gjort?
Känner igen mig fullt i din situation. Förutom att jag och exet var lika sexuellt glada och ivriga innan vi fick barn. Men efteråt var det bara några enstaka gånger som exet ville ha sex, medans jag hade nästa lika hög sexlust som innan vi fick barn. vi fick barn tätt ihop. Sedan inget sex på flera år. Vi delade ansvaret för allt gemensamt (jag tog dock mer ansvar för vissa bitar). Jag försökte ömsom vänta ut, ömsom försökte jag förföra. Men exet hade inga känslor för mig längre sedan förälskelsen dött ut, så det var lönlöst och exet gjorde slut efter några år. Jag levde då i ofrivilligt celibat dessa år. Vi har nu båda nästan daglig kontakt med våra barn och hjälps åt kring barnen.
I din situation så låter det som att din partner fortsatt känner något för dig. Ni har trevligt (men sexlöst) ihop. Så kanske kan hennes sexlust komma tillbaka åter? Bättre att vara i ett trevligt (men sexlöst) förhållande och att ert barn får ha er båda varje dag, än att du gör slut och ert barn bara får träffa dig varannan vecka/mamma varannan vecka och du kanske ändå inte träffar någon ny att ha sex med... Bättre att du verkligen försöker lösa upp knuten med din nuvarande partner, eftersom ni har barn ihop. Föreslå parterapi! Eller nej: kräv parterapi. För att gå utan sex i ett förhållande tär på en rejält, jag vet. Men kämpa för er relation, då ni har barn ihop. Barnets väl och ve måste få gå före ditt sexliv.