2022-01-02, 13:53
Moderator
Maviels avatar
Hur gamla är era barn? Hur ser fördelningen hemma ut? Småbarnsåren är tuffa och som kvinna när man är helt slut och utmattad kan det vara svårt. Ofta har vi komplex över mamma kroppen också.

Det sagt är sex ett klister som är helt nödvändigt i en relation och ibland något man behöver jobba på.

Du pratar lite kallt om er relation. Hur känner du för henne? Älskar du henne? Tycker du att NI är värt att kämpa för? Eller vill du bara lätt hitta en kvinna som föder dig ett barn och funkar? (Nu överdriver jag extremt men du behöver fundera klart i dessa banorna).

Det går att fixa om båda vill. Och kan vara värt det. Men båda måste vilja.
Citera
2022-01-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Har du testat att ge henne ultimatum? Att antingen slutar hon krångla eller så blir hon singel? Hon borde ju själv fatta att ett förhållande inte funkar om man inte har sex.

Jag har varit mycket tydlig med hur dåligt jag mår i situationen men kag vill ju inte tvinga mig till sex genom hot.

Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Ja, något fel är det ju. Antingen på relationen, eller på henne eller på dig. Hur gammal är du egentligen om du som man anser att du börjar få ont om tid för fler barn?

Kom ihåg en sak: barn mår bra av att föräldrarna mår bra. Så stanna inte i relationen pga barnet.

40+ Även om jag rent biologiskt kan få barn ett tag till måste jag ju förhålla mig till att en eventuell ny partner kanske inte kan det.
Citera
2022-01-02, 14:01
Avslutad
Om du inte vill göra slut men behöver tid ifrån henne kan du alltid skaffa kvällsjobb.

Ser du till att somna på soffan också så är det bara frukostar och helger som är obligatoriska.

Helgkvällarna går att lösa med andra åtaganden.
Citera
2022-01-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hur gamla är era barn? Hur ser fördelningen hemma ut? Småbarnsåren är tuffa och som kvinna när man är helt slut och utmattad kan det vara svårt. Ofta har vi komplex över mamma kroppen också.

Det sagt är sex ett klister som är helt nödvändigt i en relation och ibland något man behöver jobba på.

Du pratar lite kallt om er relation. Hur känner du för henne? Älskar du henne? Tycker du att NI är värt att kämpa för? Eller vill du bara lätt hitta en kvinna som föder dig ett barn och funkar? (Nu överdriver jag extremt men du behöver fundera klart i dessa banorna).

Det går att fixa om båda vill. Och kan vara värt det. Men båda måste vilja.

Barnet är snart två år. Jag har full förståelse för att man inte orkar och vill lika mycket under småbarnsåren. Skulle hon inte velat ha sex under hela första året och sedan börjat jobba på att få till det typ en gång i månaden skulle det ha varit helt ok för mig. Men inget sex alls på över två år känns som min bortre gräns. Det kanske är därför jag låter lite uppgiven och kall.

Vi har som sagt delat mycket jämnt på ansvaret med hem och barn.
Citera
2022-01-02, 14:07
Medlem
goofers avatar
Är en kvinna som utan konkret anledning sexvägrar värd att leva vidare med?

Om du är 40ish så är du guld värd på "köttmarknaden" så var inte orolig att bli sittandes ensam.

Ditt ende egentliga alternativ är att lämna och sedermera hitta en kvinna som är nångra år yngre och kan ge dig barn igen.

40ish är inte för gammalt, långt ifrån så satsa på ett bättre liv nu och låt den andra torka ihop ensam.

Sen har ju historien lärt oss att kvinnor är lika kåta varelser som män, det finns stor risk att hon får sitt sex på annat håll.
Det motsatta vore en högoddsare.

Ingen kvinna avstår frivilligt sex um det inte finns sjukdom eller andra kroppsliga /emotionella besvär.

Du behöver tänka igen detta men rådet är ju hursom givet att lämna henne och börja leva igen!
Citera
2022-01-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Vi har inte haft sex alls på två år. Hon vill inte. Hon kan inte förklara varför. Det finns så vitt jag kan se inga yttre faktorer till att det blivit så här. Inga stora bråk, ingen otrohet, inga extrema händelser. Jag verkar vara den som lider av det, inte hon. Förhållandet är bra annars. Vi har det trevligt tillsammans. Men det räcker ju inte för mig..

Under den här tiden har jag periodvis både försökt ta mer initiativ och vänta ut henne. Vad jag än gjort har det inte spelat någon roll.

Jag har alltid velat ha mer sex än hon. Men innan vi blev föräldrar var vårt sexliv ändå på en "rimlig" nivå, ur mitt perspektiv. Kan tillägga att vi delat 50/50 på föräldraledighet, vab, nattvak etc. Om något har jag tagit mer föräldraansvar.

För att komplicera det ytterligare vill jag gärna ha minst ett barn till och jag har inte direkt tiden på min sida. Det är inte realistiskt att tänka sig hinna få fler barn i ett eventuellt nytt förhållande.

Så. Göra slut, få ha mitt barn mindre än idag och med största sannolikhet inte få fler barn. Eller leva kvar i mitt sexlösa förhållande men få ha mitt barn hos mig hela tiden och i bästa fall få ett barn till. För mig känns det som om någon skulle fråga "vill du att vi hugger av högra eller vänstra armen". Tja, det blir väl mest praktiskt med den vänstra men det är fortfarande ett fruktansvärt alternativ.

Att träffa andra är inget alternativ för mig.

Har någon input på min situation. Vad skulle ni ha gjort?

Jag förstår inte hur människor kan göra så här mot varandra.

Om jag och min kvinna skulle sluta ha sex hade vi gett upp förhållandet direkt.

Det är ju tortyr att gå i ett förhållande utan sex. Jag hade aldrig accepterat det och jag uppmanar andra män att handla likt, annars kommer ni sitta som en jävla munk livet ut.

Ge din kvinna ett ultimatum att så här kan du inte ha det, att hon får en månad på sig, men om det inte är annorlunda efter det så är det bäst om ni flyttar isär.
Citera
2022-01-02, 14:10
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Även om jag rent biologiskt kan få barn ett tag till måste jag ju förhålla mig till att en eventuell ny partner kanske inte kan det.
Asså kolla upp det där för vad jag får är att det måhända är svårare för kvinnor få barn utan medicinsk assistans. Däremot gräns finns det inte som så, så att frågan är ifall hon är villig ta dem stegen.
Citera
2022-01-02, 14:12
Medlem
Citat:
Vi har inte haft sex alls på två år. Hon vill inte. Hon kan inte förklara varför. Det finns så vitt jag kan se inga yttre faktorer till att det blivit så här. Inga stora bråk, ingen otrohet, inga extrema händelser. Jag verkar vara den som lider av det, inte hon. Förhållandet är bra annars. Vi har det trevligt tillsammans. Men det räcker ju inte för mig..

Under den här tiden har jag periodvis både försökt ta mer initiativ och vänta ut henne. Vad jag än gjort har det inte spelat någon roll.

Jag har alltid velat ha mer sex än hon. Men innan vi blev föräldrar var vårt sexliv ändå på en "rimlig" nivå, ur mitt perspektiv. Kan tillägga att vi delat 50/50 på föräldraledighet, vab, nattvak etc. Om något har jag tagit mer föräldraansvar.

För att komplicera det ytterligare vill jag gärna ha minst ett barn till och jag har inte direkt tiden på min sida. Det är inte realistiskt att tänka sig hinna få fler barn i ett eventuellt nytt förhållande.

Så. Göra slut, få ha mitt barn mindre än idag och med största sannolikhet inte få fler barn. Eller leva kvar i mitt sexlösa förhållande men få ha mitt barn hos mig hela tiden och i bästa fall få ett barn till. För mig känns det som om någon skulle fråga "vill du att vi hugger av högra eller vänstra armen". Tja, det blir väl mest praktiskt med den vänstra men det är fortfarande ett fruktansvärt alternativ.

Att träffa andra är inget alternativ för mig.

Har någon input på min situation. Vad skulle ni ha gjort?

Känner igen mig fullt i din situation. Förutom att jag och exet var lika sexuellt glada och ivriga innan vi fick barn. Men efteråt var det bara några enstaka gånger som exet ville ha sex, medans jag hade nästa lika hög sexlust som innan vi fick barn. vi fick barn tätt ihop. Sedan inget sex på flera år. Vi delade ansvaret för allt gemensamt (jag tog dock mer ansvar för vissa bitar). Jag försökte ömsom vänta ut, ömsom försökte jag förföra. Men exet hade inga känslor för mig längre sedan förälskelsen dött ut, så det var lönlöst och exet gjorde slut efter några år. Jag levde då i ofrivilligt celibat dessa år. Vi har nu båda nästan daglig kontakt med våra barn och hjälps åt kring barnen.

I din situation så låter det som att din partner fortsatt känner något för dig. Ni har trevligt (men sexlöst) ihop. Så kanske kan hennes sexlust komma tillbaka åter? Bättre att vara i ett trevligt (men sexlöst) förhållande och att ert barn får ha er båda varje dag, än att du gör slut och ert barn bara får träffa dig varannan vecka/mamma varannan vecka och du kanske ändå inte träffar någon ny att ha sex med... Bättre att du verkligen försöker lösa upp knuten med din nuvarande partner, eftersom ni har barn ihop. Föreslå parterapi! Eller nej: kräv parterapi. För att gå utan sex i ett förhållande tär på en rejält, jag vet. Men kämpa för er relation, då ni har barn ihop. Barnets väl och ve måste få gå före ditt sexliv.
Citera
2022-01-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Men varför tvinga någon till att vilja sex? Vill hon inte så vill hon inte.. om du tjatar blir det bara värre. Antingen acceptera du det eller så gör du slut! Punkt!

Jag har VERKLIGEN försökt att inte tjata under den här tiden. Det har gått flera månader, ja halvår, utan att jag ens antytt något om sex.

Jag tycker dock att hon kanske förtjänar att få en chans att veta hur jag känner och ta ställning till om hon vill jobba vidare på relationen.
Citera
2022-01-02, 14:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Gått skaffat en KK helt klart. Då är du nöjd när du får ditt, din fru är nöjd eftersom hon slipper "ställa upp".
Det funkar faktiskt jättebra för många, känner ett par där det är HAN som inte vill längre utan hon.

Han accepterat hon har tillfälliga knull. De har gjort så nu säkert minst tio år. De trivs annars jättebra med varandra...
Citera
2022-01-02, 14:16
Medlem
AquaBears avatar
Tar hon mediciner?
Citera
2022-01-02, 14:16
Medlem
Citat:
Jag har VERKLIGEN försökt att inte tjata under den här tiden. Det har gått flera månader, ja halvår, utan att jag ens antytt något om sex.

Jag tycker dock att hon kanske förtjänar att få en chans att veta hur jag känner och ta ställning till om hon vill jobba vidare på relationen.

Det går inte att ”jobba” igång lust.. finns det inte så finst det inte. Blir ju bara krystat och konstigt. Jag tycker du ska bryta och börja om på något nytt! Hon vill säkert också det med tanke på att hon inte känner attraktion längre. Varför krångla till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in