• 6
  • 7
2022-01-22, 12:46
Medlem
BitterGammalGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Dollar

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Kör en utländsk valuta bara.

Handlar ni ofta matkassen på Ica med dollar? Oavsett valuta,med dagens och framtidens banksystem kommer vi aldrig att kunna göra en insättning med kontanter på lönekontot. Det är stora krafter i rörelse för att ta bort kontanter/individens frihet, över hela världen.
Citera
2022-01-22, 12:52
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitterGammalGubbe
Handlar ni ofta matkassen på Ica med dollar? Oavsett valuta,med dagens och framtidens banksystem kommer vi aldrig att kunna göra en insättning med kontanter på lönekontot. Det är stora krafter i rörelse för att ta bort kontanter/individens frihet, över hela världen.

Så för att du inte kan betala just här och nu i kassan på ICA, så kan du alltså inte ta betalt för dina svartjobb heller?
Jag antar att om du hittar en guldtacka så går du bara förbi den också?
Citera
2022-01-22, 13:02
Medlem
BitterGammalGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Så för att du inte kan betala just här och nu i kassan på ICA, så kan du alltså inte ta betalt för dina svartjobb heller?
Jag antar att om du hittar en guldtacka så går du bara förbi den också?

Förklara för mig hur du tänkte använda dina svarta intjänade dollar när bankerna vägrar växla in dem till ditt konto? Vet du hur komplicerat det blivit att sätta in kontanter på banken? Kan du inte bevisa med kvitton var pengarna kommer från då tar inte banken emot dem.

Sverige har redan världens högsta jävla skatter, och med alla tillgångar bundna digitalt så är svensken dubbelt fuckad. Fy fan vad jag saknar Sverige....
Citera
2022-01-22, 13:07
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Förklara för mig hur du tänkte använda dina svarta intjänade dollar när bankerna vägrar växla in dem till ditt konto? Vet du hur komplicerat det blivit att sätta in kontanter på banken? Kan du inte bevisa med kvitton var pengarna kommer från då tar inte banken emot dem.

Sverige har redan världens högsta jävla skatter, och med alla tillgångar bundna digitalt så är svensken dubbelt fuckad. Fy fan vad jag saknar Sverige....

Vad snackar du om?

”Bankerna vägrar” 🙄

Ja, jag vet att det blivit mer komplicerat, men det innebär inte att det inte går.
Även om jag håller med om att ”det blivit ett stort hot” Osv, så tror jag du driver med mig, alternativt vill bli ”skedmatad”

Jag är helt övertygad om att du hittar ett upplägg som passar dig och din livsstil.
Men du får ju hitta det själv, ty jag vet ju inte vilka summor och förutsättningar du vill tvätta.
Citera
2022-01-22, 13:33
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Visst, men vad jag menade att vi kan alltid handla privat mellan varandra med dollar för jag ser inte att dollar kontanter kommer försvinna någonsin.
Citera
2022-01-22, 14:53
Medlem
Det sovande folket (pdf)
Citera
2022-01-22, 15:49
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Är förvånad över att inte fler reagerar över att vi förväntas jobba längre.

Vi är ett av dom få länder där du ska jobba över 70-sträcket.

Det kunde man inte föreställa sig i världens hårdast beskattade land.

Nej men om vi ska försörja alla nyanlända samt få nån krona i pension så måste vi det. Vem ska försörja de nyanlända annars. De kan inte försörja sig själva.
Citera
2022-01-22, 17:54
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Nej men om vi ska försörja alla nyanlända samt få nån krona i pension så måste vi det. Vem ska försörja de nyanlända annars. De kan inte försörja sig själva.

Det känns logiskt för en Sosse, sånna gillar ju mer jobb för mindre av godhetsrunkade anledningar.

Allt för det "goda" gärningen. Oavsett hur rövknullad man blir sen.
Citera
2022-01-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Om du läst lite om agendan, ex Kalergiplanen så hade du fattat om vad som kommer ske inom kort.
Men du verkar vara en utav dom hjärntvättade/ sovande folket som regeringen lyckats lura i åratal.
Läs Reinfeldts bok "Det sovande folket" som han skrev på tidigt 80-tal. Den finns på nätet, Reinfeldt lyckades stoppa förlaget som drog in boken för att inte svensken skulle fatta vad som pågår inom politiken.
Var i boken avslöjar Reinfeldt vad som pågår?
Citera
2022-01-23, 08:44
Bannlyst
Sossarna är tillbaka på samma skattenivå som gjorde 1976, som gjorde Astrid Lundgren skrev en arg insändare och dom förlorade valet. 1976 val fick Sossarna ca 42%, VPK Hade 4%, CP fick 24%, L fick 11%.

Idag skulle L åka ut, CP har ca 7% men VPK har nästa 10%. Då fanns inte MP och SD. Men MP består av gamla avdankade kommunister och folkpartister. SD består av M och S som vill arbeta för att göra rätt för sej.

Vi får hoppas att historien inte upprepa sej att vi få en korkad bonde som statsminister a la Fälldin i årets val.
Citera
2022-01-23, 08:46
Bannlyst
Det är bara prata med någon som undervisa på KTH idag, kvalité på dem som skall bli ingenjörer är inte allt för hög om man säger så. Det är väl samma sak med Södertörn högskola. Kraven är låga, för att bli polis idag behöver du inte ens klara av bli kustjägare eller fallskärmsjägare.

Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Var i boken avslöjar Reinfeldt vad som pågår?
Citera
2022-01-23, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det är bara prata med någon som undervisa på KTH idag, kvalité på dem som skall bli ingenjörer är inte allt för hög om man säger så. Det är väl samma sak med Södertörn högskola. Kraven är låga, för att bli polis idag behöver du inte ens klara av bli kustjägare eller fallskärmsjägare.
Jo, men det är något som Reinfeldt motsätter sig. Han vill inte att folket ska infantiliseras (sova) utan ta ansvar och stärkas.
Edit: Åtminstone utifrån det som jag har läst hittills.

Edit 2: Ok - här var en direkt uppmaning till landförräderi/wokeism:

"Unga människor borde gå i fronten för att
förespråka förändringar. I ungdomsgrupperna
borde man avvisa främlingsfientlighet och tycka
att öppnandet av Europa innebär nya
möjligheter." - s 73 Det sovande folket
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-01-23 kl. 10:50.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in