2022-01-02, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
I 65 år har ni varit som blodiglar på dessa människor och sugit ur de 80 öre för varje krona de tjänat. Inte ens när stackarna går i pension är de säkra från er klåfingrighet.

Hellre lägre skatter för alla än för ett fåtal. Jag vill inte att skatten på mina föräldrars pension ska betala för deras hudcancerbehandling efter alltför många paraplydrinkar i solen, utan att de är med och betalar samma kostnad.

Själv skattar jag mer än de allra flesta och undrar ofta ”vad fan jag får för pengarna”, men faktum kvarstår att Portugal var ett kryphål och sådana måste täppas till för att bevara någon slags trovärdighet i systemet.
Citera
2022-01-02, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag jobbar själv inom vården och det här är väldigt vanligt, får de cancer kommer de hem illa kvickt för att nyttja den skattefinansierade vården.

Ja jag skulle heller inte vilja bråka med försäkringsbolag på portugisiska för att försöka få rätt till betydligt sämre vård än den svenska. Men då ska man också bara med och betala för det.
Citera
2022-01-02, 01:07
Medlem
Ännu en anledning att fly landet som ung och bygga upp ett nytt liv vid kusten.
Citera
2022-01-02, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
https://www.harochnu.se/nya-skattere...-och-grekland/

Är detta verkligen rätt?

Man har arbetat hela sitt liv och betalat skatt i sverige, sedan när man flyttar utomlands och inte längre utnyttjar det svenska systemet så ska man ändå betala 25%.

Sjukt att man går efter pensionärer såhär också.
Jävlar i helvete om dom ställer krav på invandrare då tar det hus i helvete.
dom flyttar ju hem sen när dom fått pengarna utbetalda sen kommer dom utnyttja sjukvård i sverige etc
Citera
2022-01-02, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Hellre lägre skatter för alla än för ett fåtal. Jag vill inte att skatten på mina föräldrars pension ska betala för deras hudcancerbehandling efter alltför många paraplydrinkar i solen, utan att de är med och betalar samma kostnad.

Själv skattar jag mer än de allra flesta och undrar ofta ”vad fan jag får för pengarna”, men faktum kvarstår att Portugal var ett kryphål och sådana måste täppas till för att bevara någon slags trovärdighet i systemet.

Med tanke på de vansinnigt låga pensionerna så hade de gott kunnat få behålla sitt kryphål.
Citera
2022-01-02, 02:18
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
dom flyttar ju hem sen när dom fått pengarna utbetalda sen kommer dom utnyttja sjukvård i sverige etc

Och sen betalar dom skatt på bensin och allt annat när do flyttat hem
Citera
2022-01-02, 03:36
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag jobbar själv inom vården och det här är väldigt vanligt, får de cancer kommer de hem illa kvickt för att nyttja den skattefinansierade vården.

Ja, de är ju pensionärer och har redan betalat världens högsta skatter hela arbetslivet. Självklart ska de få något för detta.
Citera
2022-01-02, 06:47
Medlem
Jag förstår inte Svenskens dröm om att få bo i ett grindsamhälle oavsett exploaterad turistort, Thailand, Portugal, Spanien m. fl.

Vad är det man drömmer om? Lägre standard? Likasinnade? Vägavgift? ha råd att gå något år tidigare ur pension? Knark? Tycker att det låter som en uppsamlingsplats av det värsta samhället har ett erbjuda.

Beskatta skiten ur dom.
Citera
2022-01-02, 07:43
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsraphot
Jag förstår inte Svenskens dröm om att få bo i ett grindsamhälle oavsett exploaterad turistort, Thailand, Portugal, Spanien m. fl.

Vad är det man drömmer om? Lägre standard? Likasinnade? Vägavgift? ha råd att gå något år tidigare ur pension? Knark? Tycker att det låter som en uppsamlingsplats av det värsta samhället har ett erbjuda.

Beskatta skiten ur dom.

WT svenskars största dröm är och hr länge varit att få steka i solen, helst året runt. Att ha det soligt = att ha semester i WT-skallen. Att ha semester = bra.

Är samma människor som tycker det är onödigt att åka till ett land om det inte är varmt där, eller som tycker man är en loser om man inte är rejält solbränd efter en semester.
Citera
2022-01-02, 08:08
Medlem
Det här är tråden som visar att Sverige är dödsdömt om majoriteten inte inser varför 80% skatt inte räcker till för att ge skattebetalarna pension i förhållande till beskattade inkomster.

80% är fel säger ni som är de äkta parasiterna men så här är det för flertalet arbetande svenskar dvs de som beskattas minst !
Arbetsgivaravgift : 32%
Löneskatt: 30%
Moms: 25%
Återstår av 100kr: 39kr
Koldioxidskatt som fördyrar allt+moms
Elskatt+moms
Bensindkatt+moms
Alkoholskatt+moms
Pensionsförsäkringsskatt
Kapitalskatt
Fastighetsskatt
Bilskatt
Vägtullar
Elektronikskatt
Oändligt med specialskatter och avgifter för allehanda påhittade krav från myndigheter.

Skatterna är dolda i ett ogenomträngligt virrvarr för att Sveriges arbetare inte ska förstå hur de utnyttjas av parasiterande väljare och politikerparasiter.

Ni som här visar avundsjukans tryne ta och ge er på parasiterna som är problemet och inte de som trots sjuka skatter lyckats pensionsspara för de kommer betala de flesta av skatterna ändå och har redan betalat skatt och avgifter under alla år de haft pensionsförsäkringssparande som dessutom avlönat mängder med anställda som i sin tur betalat alla skatter och avgifter.

Ställ er i stället frågan: Varför ger Portugal förmånlig beskattning till inflyttade pensionärer ?
De bedömer att det är en bra investering så klart.
Känner själv personer som flyttat till Portugal som INTE flyttar till Sverige efter 5 år dvs Portugal har gjort en bra affär. Dessa pensionärer är framgångsrika entreprenörer som säkert har lika duktiga barn som kanske uppskattar Portugal vilket innebär ännu mer fördelar för Portugal i form av företagsetableringar.

Tänk om Sverige skulle locka till sig andra än ekonomiska flyktingar + anhöriga som bara parasiterar på arbetarna i Sverige då skulle er torgförda pensionärsavudsjuka inte existera !
Citera
2022-01-02, 08:20
Man ska rövknullas till den dagen man dör.

Regeringens egna slogan från 1982

Vi folket skall i röfven knulla, ikke en krona skall dom få behålla.
Citera
2022-01-02, 08:21
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
WT svenskars största dröm är och hr länge varit att få steka i solen, helst året runt. Att ha det soligt = att ha semester i WT-skallen. Att ha semester = bra.

Är samma människor som tycker det är onödigt att åka till ett land om det inte är varmt där, eller som tycker man är en loser om man inte är rejält solbränd efter en semester.

Du verkar känna konstiga människor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in