2021-12-31, 12:08
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Exakt så benen har blivit för långa och armarna för korta så man låter. Får försöka inte låta så någon hör i alla fall 🤣

jag ska springa bort min jävla mage här .... fick diskbråk i somras och det har precis släppt och inte gjort ont på några veckor.

för ett tag sen så hade jag och en polare varit ute och käkat och när vi kom ut från stället va mitt ena skosnöre oknutet, jag lovar jag va så nära på att spy av den manövern som krävdes för att knyta..
Citera
2021-12-31, 12:17
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
jag ska springa bort min jävla mage här .... fick diskbråk i somras och det har precis släppt och inte gjort ont på några veckor.

för ett tag sen så hade jag och en polare varit ute och käkat och när vi kom ut från stället va mitt ena skosnöre oknutet, jag lovar jag va så nära på att spy av den manövern som krävdes för att knyta..
Haha!
Citera
2021-12-31, 12:18
Medlem
Giant Squids avatar
Folk som pundar hårt och dygnar 5-6 dagar brukar gubbstöna för minsta lilla rörelse. Gubbstönet är kroppens egna signal när den försöker kommunicera med den eventuella medvetna delen av hjärnan.
Citera
2021-12-31, 12:31
Medlem
För den som är atletiskt lagd och vältränad så är gubbstönet en frivillig händelse som uppstår vid viss ansträngning efter en viss ålder.
Citera
2021-12-31, 12:34
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Det är väl mest ett stön typ "men va fan" "typiskt" "men ååååh" när någon händer som upplevs jobbigt.
Jag stönar aldrig på samma jobbiga sätt när jag kör 5-reppare i bänkpressen, så det är ju en inbillad "jobbighet" man stönar ur sig med ett gubbstön.
Citera
2021-12-31, 12:36
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Jag tror att gubbstön är någon slags psykologisk "ventilation", ibland när jag jag lägger mig i sängen för att sova inser jag hur mycket spänningar och stress som jag håller kvar i kroppen, medan de släpper har jag kommit på mig själv att besvärat gubbstöna. I dessa fall då jag kommit på mig själv har jag visserligen tyckt att det är ironiskt att jag ligger och jämrar mig trots att jag befinner mig i den mest avslappnade ställningen man kan vara i, men samtidigt inser jag att det är något som måste "ut"
Citera
2021-12-31, 12:42
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Jag tror att gubbstön är någon slags psykologisk "ventilation", ibland när jag jag lägger mig i sängen för att sova inser jag hur mycket spänningar och stress som jag håller kvar i kroppen, medan de släpper har jag kommit på mig själv att besvärat gubbstöna. I dessa fall då jag kommit på mig själv har jag visserligen tyckt att det är ironiskt att jag ligger och jämrar mig trots att jag befinner mig i den mest avslappnade ställningen man kan vara i, men samtidigt inser jag att det är något som måste "ut"
Det är samma sak då jag ligger på rygg i sängen och ska resa mig upp. Stönar som jag behövde hemhjälp.
Citera
2021-12-31, 13:20
Medlem
Att gubbstöna och att klia sig på pungen är naturligt för män.
Citera
2021-12-31, 13:23
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
själv skriker jag ut ett jävla vrål när jag nyser, som det ska va gubbstyle

Jag också, men så har jag alltid nyst.
FÖR KUNG OCH FOSTERLAND!
Citera
2021-12-31, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jag stönar aldrig på samma jobbiga sätt när jag kör 5-reppare i bänkpressen, så det är ju en inbillad "jobbighet" man stönar ur sig med ett gubbstön.

Nejdå. När du kör bänkpress behöver du inte stabilisera kroppen på samma sätt som vid mer komplicerade rörelser i stående.

Här är vetenskapen bakom "gubbstönet": https://www.sciencealert.com/do-you-grunt-when-you-bend-over-here-s-why
Citera
2021-12-31, 13:26
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
För den som är atletiskt lagd och vältränad så är gubbstönet en frivillig händelse som uppstår vid viss ansträngning efter en viss ålder.
Precis. Ett ljud man undslipper sig med ålderns rätt!
Citera
2021-12-31, 13:36
Medlem
Ogres avatar
Har med stigande ålder påkommit mig själv med att gubbstöna när jag reser mig ur soffan. Jag har ingen aning om när det uppstod, plötsligt en dag var det bara där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in