Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-12-30, 18:53
Medlem
DerWahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Hade en kompis vars farsa bodde på Åland när hen fick ärva, tog flera år innan det löste sig.

En off topic fråga: Varför väljer du att skriva hen i det läget? Tror du att det är så otroligt hemligt att du inte kan skriva om det är en han eller hon, eller är du bara enkel i huvudet?
Citera
2021-12-30, 18:56
Medlem
Ja annars kan man ju blåsa folk kors som tvärs med lite telefonsamtal..
Citera
2021-12-30, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn
En off topic fråga: Varför väljer du att skriva hen i det läget? Tror du att det är så otroligt hemligt att du inte kan skriva om det är en han eller hon, eller är du bara enkel i huvudet?

För att reta folk, hatar idioter som säger hen 👮🏽‍♀️✌️
Citera
2021-12-31, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kolla om banken i Finland har någon korresponderande bank i Sverige. Då kanske, det löser sig med en fullmakt.

Nope, fullmakt funkar inte.. Jag sitter i samma situation där min mor (86 år) har ett ett fondkonto i Finland som hon nu önskar avsluta.

Banken i fråga är Danske Bank.. trodde i min enfald att jag kontaktar Danske Bank i Sverige och öppnar ett konto där så kan de ordna överföring osv av detta och avsluta kontot.. ICKE!!!

Danske Bank i Sverige "Hade bara samma namn som den Finländske banken - inga transaktioner mellan bankerna".. De hänvisade omedelbums till Den Danske Bank i Finland.

Danske Bank i Finlands svar på att avsluta kontot är att sätta mor på ett plan/båt till Finland så hon i egen hög person avslutar kontot !!!! I dessa tider?

Jag ifrågasatte lämpligheten i att resa i dessa tider men de ställde sig väldigt frågande när jag ifrågasatte detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in