2021-12-29, 11:48
Medlem
Hej, vet ni om någon av programmen checkran1 eller icloud bug unlock fungerar att låsa iPhone xr iOS 15.x uppåt?
Ja kan låsa upp alla iPhone under XR men inte över tyvärr. Har många iPhone XR och uppåt som hade behövts låsa upp.
Citera
2021-12-30, 11:08
Medlem
När du säger att du kan låsa upp alla iphones under XR menar du då att mobilerna är helt funktionsdugliga? Kan du ringa med dem även om du inte har tillgång till wifi?

Jag undrar för att jag har försökt låsa upp en Iphone 5. Jag höll på med checkra1n och lyckades jailbreaka den men sedan gav jag upp när jag läste att så kallade upplåsta (unlocked) iphones oftast syftar på dns bypass och de har begränsad funktionalitet. Bland annat så går det inte att ringa med dem. I stället har jag beställt ett moderkort som påstås garantera att mobilen blir upplåst från Icloud och får alla funktionerna i mobilen. Det är ekonomiskt olönsamt men jag vill helt enkelt testa.
Citera
2021-12-30, 13:11
Medlem
Raggarspinns avatar
Det låter intressant att det går att låsa upp alla iPhone före XR. Jag har själv skrivit att det inte går att låsa upp en iPhone som är låst till ett apple-id eftersom låset inte finns i mobilen. Det går däremot att aktivera en låst iPhone mot en annan server genom dns bypass. Det går inte att använda iCloud eller några andra tjänster som använder apple-id med en dns bypass upplåst iPhone.
Ett annat alternativ för att "låsa upp" en låst iPhone är att ändra IMEI, serienummer med mera som finns lagrat moderkortet så att den går att aktivera mot apple server. Ett byte av moderkort skulle innebära att man kan aktivera iPhone.
Citera
2023-07-08, 23:36
Medlem
do
Citat:
Ursprungligen postat av Cane.
Hej, vet ni om någon av programmen checkran1 eller icloud bug unlock fungerar att låsa iPhone xr iOS 15.x uppåt?
Ja kan låsa upp alla iPhone under XR men inte över tyvärr. Har många iPhone XR och uppåt som hade behövts låsa upp.

Tjenare kan du låsa upp 11 pro ?
Citera
2023-07-27, 16:14
Medlem
Citat:

Tja vet inte om jag gör nått fel nu jag kanske skriver på fel ställe...vet du hur man låser upp en iPhone 5 med med en så kallad kod och utan att behöva koppla in till en dator?vore så tacksam för svar... Håller på att bli tokig här mvh
Citera
2023-07-27, 16:18
Medlem
Citat:

Tja vet inte om jag gör nått fel nu jag kanske skriver på fel ställe...vet du hur man låser upp en iPhone 5 med med en så kallad kod och utan att behöva koppla in till en dator?vore så tacksam för svar... Håller på att bli tokig här jag har inte den där 4- 6 siffriga koden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in