2021-12-29, 01:32
Medlem
Den 23/12 attackerade en man flertalet kvinnor i en klädesaffär med ett cykellås, en kvinna fick utstå traumatiskt våld mot huvudet. LAPD anlände och använde dödligt våld när gärningsmannen var identifierad, i skjutningen gick en kula genom väggen mot provrummen och tyvärr dödade en oskyldig flicka på 14 år som provade kläder tillsammans med sin mamma.

Polisen agerade rätt mot gärningsmannen, GM använde dödlig våld mot oskyldiga människor och de hade all rätt att frukta för sina liv. Väldigt tragiskt att en kula gick igenom gipsväggen och tog livet av en så ung person. Det finns video på hela händelsen, både från övervakningskameror och kroppskameror.

Jag kan tycka att i det inledande samtalet till 911 så kan man mycket väl missta smällen man hör för pistolskott. Olyckligt, men nödvändigt våld.

Vad tycker du om polisens agerande utifrån videon? Är det rätt att använda dödligt våld i en galleria/affär utan att identifiera eventuella oskyldiga i närheten? Den viktigaste frågan dock - Blir det kravaller? Jag tänker att vi klarar oss från det eftersom GM verkar vara "hispanic" och inte afroamerikan.

https://youtu.be/0uG_Z2OqlHw
Citera
2021-12-29, 01:42
Medlem
knark-kungens avatar
Tycker det var överdrivet att skjuta ihjäl honom, han hade bara cykellås, skulle räcka att skjuta tasern i ansiktet.

Vapnet (ar15?) är dessutom alldeles för kraftigt, det gick väl igenom kroppen genom väggen?
Citera
2021-12-29, 03:45
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackjudekrok
Polisen borde gjort en karatespark så att cykellåset flög ur handen på gm.
Man ska inte få psykos om man bor i USA.
Citera
2021-12-29, 04:25
Moderator
Ancistruss avatar
Jag önskar redan på förhand påminna om att denna tråd ligger i forumet för Politik Utrikes. Önskar ni diskutera de politiska följderna av händelsen är detta rätt tråd. Önskar ni istället diskutera brottet hänvisas ni till (FB) 14-årig flicka dödad av polis i Los Angeles

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in