• 1
  • 2
2021-12-28, 23:26
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarper
Hade människor lärt sig att steka grejer hade problemet varit ur världen.

Kan du förklara?
Citera
2021-12-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Kan du förklara?

Kött i alla former oavsett om det är besprutat eller inte innehåller gott om vätska, försöker du då steka för stor mängd på för låg värme kommer du börja koka köttet oavsett hur dyrt och fint köttet är.
Citera
2021-12-28, 23:32
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarper
Kött i alla former oavsett om det är besprutat eller inte innehåller gott om vätska, försöker du då steka för stor mängd på för låg värme kommer du börja koka köttet oavsett hur dyrt och fint köttet är.

Långkok?

Kommer ihåg mobbarAnders från arga snickaren när han som alltid mobbade han Pontus.
Citera
2021-12-28, 23:41
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Nej, förmodligen iskristaller och skit. Fettet som rinner.

Dock är bacon som vi köper i affären inte så jävla bra. Om du brukar steka bacon vanligtvis och du ser att det rinner ut en liten vit rand på sidan som tar avstånd från det andra? Så är det typ slaggprodukter.

Sånt blir det inte i stekpannan när du fått tag på riktigt fin bacon.
Ja alltså menar inte fettet utan det är vatten

Stekte ju på maximal temperature så det är inte det som är problemet

Misstänker dem har fifflat med köttet för att blåsa konsumenterna

Ska köpa bättre kvalitet nästa gång kommer aldrig mer köpa det märket
Citera
2021-12-28, 23:43
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Saltvatten och vanligt vatten.

I regel så sprutar man in saltlag i allt som är rimmat som t.ex bacon. Vill man inte ha det så man kan köpa orimmat sidfläsk men då är det inte bacon.

I princip all bacon sprutas det på rökarom vilket iofs är detsamma som det som blir av rökning. Skillnaden är ju möjligtvis att traditionell rökningsprocess även torkar ut köttet lite mer.

Man kan ju iofs torrsalta bacon men vet jag inte ens om hantverksbacon gör i större utsträckning.

Vill man ha så torrt bacon så är de nog torrsaltning och traditionell kallrökning som gäller och kanske lite lufttorkning på det.
Okey jag ska köpa sidfläsk nästa gång kanske en trevligare upplevelse
Citera
2021-12-29, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Långkok?

Kommer ihåg mobbarAnders från arga snickaren när han som alltid mobbade han Pontus.

Det är väldigt enkelt, oavsett om jag steker fläsk för 40 spänn på ica eller beställd Iberico så kommer det att vara äckligt och se ut som skit om jag inte skrämmer upp temperaturen i pannan.
Citera
2021-12-29, 11:02
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Ja alltså menar inte fettet utan det är vatten

Stekte ju på maximal temperature så det är inte det som är problemet

Misstänker dem har fifflat med köttet för att blåsa konsumenterna

Ska köpa bättre kvalitet nästa gång kommer aldrig mer köpa det märket

Som folk har skrivit "vattnar" man bacon, ffa kyckling mm.

Två sätt att lösa detta; om det inte är så omfattande, stek i hög temperatur från början så "stannar vattnet kvar". Är det det mkt vattnat får man helt enkelt sätta ett stort kastrullock över baconet, hälla av, och sedan steka vidare.
Citera
2021-12-29, 14:22
Medlem
Homo-fils avatar
Det är gluten som rinner ut.

Alla hälsoproblem kan lösas genom att inte äta gluten.

Mitt råd? Köp mer bacon.

"Konstig vätska".

Alltså, steker man på "Maximum temperature", så har man inte förstått hur man lagar mat, eller vad som är mat förutom Billys pan pizza i 20 pack.
Citera
2021-12-29, 17:40
Medlem
megacoolmans avatar
Jag har noterat att både Scans och ICA's bacon är av sämre kvalitet. Kanske är från Scan båda två?
Dessutom så skickar Scan sitt kött till slakterier i Polen för styckning och förpackning, och sedan fraktas det tillbaks. Det känns miljömässigt fel.

Jag köper Tulips bacon även om folk får frispel, skriker och säger att man inte ska köpa danskt.
Deras är faktiskt godare och dessutom så kan man dela på skivorna utan att man får en massa söndertrasade slamsor.
Citera
2021-12-29, 18:27
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Jag har noterat att både Scans och ICA's bacon är av sämre kvalitet. Kanske är från Scan båda två?
Dessutom så skickar Scan sitt kött till slakterier i Polen för styckning och förpackning, och sedan fraktas det tillbaks. Det känns miljömässigt fel.

Jag köper Tulips bacon även om folk får frispel, skriker och säger att man inte ska köpa danskt.
Deras är faktiskt godare och dessutom så kan man dela på skivorna utan att man får en massa söndertrasade slamsor.

Tulip kör ju med svenskt kött i det skivade baconet.
Citera
2021-12-29, 19:09
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Tulip kör ju med svenskt kött i det skivade baconet.

Ok. Det är iaf bättre och jämnare kvalitet än Scan. Scans bacon släpper ofta mer vätska precis som TS beskriver. Även det skivade.
Tulips skivor är nog något tjockare också.

Färdigtärnat bacon är jag dock alltid lite skeptisk till.
Citera
2021-12-29, 23:18
Avstängd
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Bacon steker man i ugn på galler med plåt o ungspapper under..slipper man geggig sörja..tips

Nej man tar en tallrik och lägger hushållspapper över och under, sedan in i mikrovågsugnen för bästa resultat. Luktar inte så sjukt mycket heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in