Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarapunzel
Vilken soppa, milt uttryckt.
Nu får man ju givetvis se om det framkommer något annat under rättegången, och hur åklagare samt domare resonerar, men utifrån det som står i FUPen känns iaf oaktsam våldtäkt som ganska givet. Uppenbart har han behandlat henne våldsamt utifrån de skadorna hon haft, och det är givetvis inte någonting hon har samtyckt till. Däremot är resten vagare. Ingen av de motsätter ju händelseförloppet i sak, mer än att hon initierar att samtycke inte funnits, vilket ju dock är helt rimligt utifrån skadorna hon fått. Utifrån detta vågar jag dock inte riktigt tro att det håller för åtalspunkten våldtäkt. Förvisso menade målsägaren att hon var väldigt påverkad, och det är ju en punkt som kan ligga till grund för våldtäkt, men samtidigt får jag uppfattningen att även den tilltalade hade varit hyfsad påverkad. Så jag vet inte riktigt, det känns mer osäkert. Men som sagt, utifrån FUPen känns oaktsam våldtäkt helt givet!
Du är en feministisk hjärntvättad bimbobrud eller hur? Hur kan du efter du läst Fupen få till det till oaktsam våldåkt? Saknar du läsförståelse eller allmänt bara efterbliven? Hon sa aldrig nej, hon gjorde allt han sa, gjorde inget motstånd alls,tvärtom så tykte hon att det var häftigt att en äldre grabb som är dessutom känd ville hålla på med henne.
Hela hennes förhör:
Jag var med två kompisar ute på ett ställe som heter Emils och drack en drink och en shot fireball. Min kompis känner en bartender som jobbar på oxid så vi gick dit. När vi kom dit tog vi varsin drink och en shot till.
Innan jag gick ut ikväll drack jag 2 glas vin hemma.
På oxid gick jag på toaletten och såg Josef loco. Jag stod först i toakön och han stod bakom mig. Jag var väldigt påverkad då jag bara hade ätit en macka idag.
Han frågade mig om han fick följa med mig in på toaletten. Då sa jag ja. Han frågade om han kunde ta ladd och jag sa typ "gör du det". Han tog de från sin telefon. Kommer ihåg att telefonskalet var röd vitt.
Jag torkade mig och reste mig upp och tvättade händerna. Då kysste han mig. Jag tyckte väl att det var ganska häftigt. Jag är bara 19 och han är 25 typ.
Sen vet jag vad som hände men inte i vilken ordning.
Jag vet vad vi gjorde för något.
Vi kysstes ganska mycket, hade oralt sex och vaginalt sex.
Jag utförde oralsex.
Jag sa aldrig nej till något utan han sa typ gör det här, gör det här
Jag var så påverkad kombinerat med att jag inte kände att jag kunde säga nej.
VAD ÄR DET SOM GÖR ATT DU INTE KUNDE SÄGA NEJ?
Men att han är känd. Jag har sett vilka han umgås med. Många som vart anklagade för vissa typer av brott. Jag kände mig underminerad i den situationen.
Han kysste mig över mina bröst och mage och vid mitt kön. Han förde in sina fingrar vaginalt. Jag tror det var hans högra hand.
HUR LÄNGE HÅLLER ALLT PÅ?
15 minuter kanske.
NÄR HÄNDE DET?
Jag ringde min kompis 02:27 så det hände runt 02 typ.
NÄR DET BÖRJAR , SITTER DU PÅ TOALETTEN DÅ?
Ja mina byxor och trosor är vid fötterna.
NÄR DU STÄLLT DIG UPP TAR DU PÅ DIG BYXORNA DÅ?
Ja trosorna tar jag upp och byxorna men jag tror inte jag knäpper dem.
TAR DU ELLER HAN AV DIG KLÄDERNA?
Han tar av mig trosorna.
TAR DU AV HONOM KLÄDER?
Nej han tar av sig själv. Han tar av sig sin T-shirt och sina byxor.
TAR HAN AV SIG HELT?
Han drar ner byxorna till fötterna.
SÅG DU OM DET FANNS NÅGON TATUERING ELLER LIKANDE VID HANS NEDRE REGION?
Nej inte vad jag kunde se. Men han har tatueringar överallt annars typ.
DU SÄGER ATT DU INTE SÄGER NEJ MEN ÄR DU AKTIV ELLER PASSIV NÄR DETTA SKER?
Det är snarare att jag gör det han ber om. Jag vill inte men jag gör det ändå. Jag var nog för berusad för att säga vad jag vill eller veta vad jag gör. Jag kände mig tvingad till att göra de.
PÅ VILLET SÄTT KÄNDE DU DIG TVINGAD?
På tonfallet och hur han håller i mig. Han håller mig i händerna och i håret. Inte hårt men han håller i mig och säger vad jag ska göra.
HUR HÖLL HAN?
Han höll mig i håret i min bulle, jag har uppsatt hår, och tryckte mig mot sitt kön.
VAR DET VID ORALA UTÖFÖRANDET?
Ja.
Jag känner att jag inte kan säga nej för han har maktposition över mig. Han är känd och man och att jag är berusad. Han är dessutom mycket äldre än mig.
VAD ÄR DET SOM GÖR ATT DU KÄNNER DIG TVINGAD?
Det är för att jag känner mig fast i ett litet rum men en man som är mycket äldre mig. Jag bestämmer inte vad vi ska göra det är han som gör. Jag är så pass berusad.
Han tryckte upp mina händer mot väggen så jag hade dem över huvudet.
KÄNDE DU SIG SÅ PASS BERUSAD ATT HAN BORDE INSETT DET?
Ja det borde han verkligen ha gjort. Jag kunde knappt gå rakt. Jag är väldigt lättpåverkad.
VEM VAR DU DÄR MED?
Min kollega Ellinor och hennes kompis.
OM DU BESKRIVER VART TOALETTEN LÅG?
Man går förbi en garderob och fortsätter rakt fram. Första till vänster finns en pissoar och längre fram ett kök och sen 3 toaletter. Detta hände på toaletten närmst köket.
HUR AVSLUTADES DE HELA?
Det var så många som bankade på dörren så jag avbröt det och sa att vi går härifrån. Han sa typ ingenting då. Jag gick ut och hämtade min jacka från garderoben. Jag tog min jacka och gick hem till min pappa. Jag ringer min kompis på vägen hem också.Sen berättade jag för pappa vad som hade hänt och började gråta.
SA DU NÅGONTING UNDER HELA HÄNDELSEN NÄR DETTA PÅGICK?
Nej ingenting. Vad jag kan minnas så var jag helt tyst under hela händelsen.
HADE HAN KONDOM?
Nej
FICK HAN UTLÖSNING?
Nej
HAR DU ONT NÅGONSTANS?
Nej , mer psykiskt än fysiskt.
FRÅGADE HAN DIG NÅGON GÅNG OM DET VAR OK ATT GÖRA NÅGOT AV DET DU BERÄTTAT?
Nej han sa bara "gör det här, gör det här".
Och enligt Josef Loco så gick det inte till såhär riktigt. Utan det var hon som var på,tog av honom byxorna o.s.v.
Detta är ett solklart fall som inte kommer leda till en fällande dom. Om detta leder till en fällande dom,så borde ingen festa eller ligga med någon brud längre. Man får iförväg spela in en ett videoklipp där man frågar om tjejen godkännelse och att hon är 100% med på det. Annars finns det tydligen en risk med att man döms för oaktsam våldtäkt samt att tjejen får ett skadestånd på drygt 100.000 kr