• 3
  • 4
2022-01-03, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Att diskutera huruvida ett specifikt kebabställe ägnar sig åt avancerade uppläggningar innebär att man implicit ger frågan om uppläggningar vikt i relation till trådens ämne. Det är dessutom helt i linje med att du tydligt håller med om att uppläggningar är relevanta.

Pris, uppläggning, hygien på stället, bemötande, service är vid sidan om smak på maten allmänt accepterat som relevanta frågor i diskussioner om matställen.

Michelinguiden, som jag hoppas att de flesta kan acceptera som någon typ av auktoritet i frågan om hur matställen bedöms, har t.ex. det högst subjektiva måttet relativt avstånd till matstället inbygt i sitt betygssystem.

Det var tramsigt av dig att reagera på prisdiskussionen tidigare i tråden. Mitt förslag är att vi släpper det nu.

Damascus Gate hade en lyckad uppläggning. Vacker, praktisk och elegant utan att vara pretentiös. Servicen var god. Hygienen såg bra ut. Bemötandet trevligt men alla kunde inte svenska. Kebabtalrik kostade 110, inget överpris alls. Tvärtom, prisvärt i relation till kvalité och upplevelse.

Rekommenderas - fyra flashbackpeperonis av fem möjliga!

Du missförstår mig.
Det enda jag tog upp var huruvida Le Kebab ägnar sig åt avancerade uppläggningar eller inte.
Men nu släpper vi det också.

Guide Michelin sätter sina stjärnor efter fem kriterier:

Råvarukvalitet
Hantverk
Personlighet
Prisvärde
Kvalitet över tid

Vi släpper det också.
Citera
2022-12-06, 15:26
Medlem
Någon som kommer ihåg vad kebabställen hette som låg på ”övre plan” i Hötorgshallen i början på 00-talet. Du låg vid sidan av rulltrappan typ och vägg i vägg med sergel bio. Vill minnas att det var sjukt god kebab där. Vart tog de vägen?
Citera
2022-12-10, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Gullmarsplans kebab skulle jag tro att stället heter och precis som det låter ligger den på gullmarsplan. De andra ställena du menar finns har jag aldrig sett om du inte menar grillen eller pizzerian. Finns visserligen en kebab i t-banan också men den ger jag inte mycket för.

Var ligger gullmarsplan?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in