• 2
  • 3
2023-07-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindeman96
Passade på att köpa 4 burkar i staterna.
10mg time realease. 75 tabletter per burk under 100kr burken

Kanske dum fråga, men detta är väl lagligt? Funderar starkt på att prova att beställa hem.
Citera
2023-10-03, 23:39
Medlem
poddofils avatar
TS, testade du nåt alternativ?
Jag tar också melatonin, kan inte sova utan, men har inte längre råd med det. Kanske testar att beställa från ebay själv. Någon som testat Sleepy? Nån ny grej verkar det som, men vet inte riktigt vad jag ska tro om dom.
Citera
2023-10-04, 01:04
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poddofil
TS, testade du nåt alternativ?
Jag tar också melatonin, kan inte sova utan, men har inte längre råd med det. Kanske testar att beställa från ebay själv. Någon som testat Sleepy? Nån ny grej verkar det som, men vet inte riktigt vad jag ska tro om dom.

Melatonin är dyrt utanför högkostnadsskyddet, men den fungerar fint och t o m nyttigt.

Ett billigt alternativ är den gamla allergimedicinen Atarax som man blir trött av eftersom den gör över hjärn-blodbariären och ger antihistamin effekt i hjärnan oxå. Jo man blir lite trött, men det är inte naturligt hälsosamt, men billigt.
Citera
2023-10-09, 23:18
Medlem
poddofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Melatonin är dyrt utanför högkostnadsskyddet, men den fungerar fint och t o m nyttigt.

Ett billigt alternativ är den gamla allergimedicinen Atarax som man blir trött av eftersom den gör över hjärn-blodbariären och ger antihistamin effekt i hjärnan oxå. Jo man blir lite trött, men det är inte naturligt hälsosamt, men billigt.

Jaa, 700 per burk är hutlöst enligt mig, även om de får mig att sova. Atarax har jag faktiskt på recept redan, får testa att ta några innan läggdags. Beställde iallafall melatonin från ebay som någon här i tråden tipsade om, ett riktigt sk. life hack om det funkar! De har inte kommit fram än men kan uppdatera när jag testat!
Citera
2023-10-10, 05:49
Medlem
ljudkellgrens avatar
Be läkaren skriva ut Aritonin, inte kostnadsfritt men billigare. Det är samma som dina gamla tabletter
Citera
2023-10-10, 17:57
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Be läkaren skriva ut Aritonin, inte kostnadsfritt men billigare. Det är samma som dina gamla tabletter

Men det ingår väl inte heller under högkostnadsskyddet för vuxna?

Själv köper jag 10mg gummigodisar från Tyskland i 100-packs burkar. Dryga 250 pix burken. Då frakten inte är gratis så brukar jag handla 3 burkar åt gången för att komma lite billigare undan.
Citera
2023-11-22, 00:35
Medlem
SvampDamp.s avatar
Du borde definitivt kolla in Aritonin jag har dem utskrivet och får 100st 5mg för endast 279kr. Jag äter 10mg och får därför sova för 5.58kr natten. Om du endast äter 5mg så blir det ju 2.79kr natten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in