Citat:
Ursprungligen postat av
flaskhals179
Just det ja, problem med erektion har jag också fått…
Ok.
Jag fick dessutom otroliga gäspningar i början som jag inte kunde styra bort.
Satt och gäspade på viktiga möten med slips och kostym där de andra trodde jag var totalt likgiltig
----------------------------------------------------------------------------------------------
Jag gjorde så här:
Tog medicinen så som läkare ordinerade tills jag märkta att den sociala ångesten var borta.
Lät det vara så några månader så att jag hann vänja mig vid att vara "osårbar" och orädd och KUNDE SE FOLK RAKT IN I ÖGONEN TILLS
DE VEK BORT BLICKEN! Haha, va härligt!
Blev samtidigt lite ointresserad och likgiltig, men det var skönt.
Det var nog bra också för jag skulle alltid vara på hugget i alla lägen och var nog tom jobbig på det sättet.
Efter tre månader - kanske fyra - trappade jag ner ca 25% om jag kommer ihåg rätt. I alla fall till den nivå där jag återfick bättre erektion och kunde få utlösning även om det tog en väldans tid att få utlösning (vilket uppskattades av motparten!)
Så jag låg på gränsen mellan panikångest och impotens men det funkade bra, jag kunde hantera det.
Jag frågade läkaren om jag fick sänka dosen och han sa ja, men hade nog inte sagt ja om jag frågat direkt innan jag fått positiv respons på medicinen.
Jag hade som princip att följa läkares råd och inte trixa själv och fara med oriktiga uppgifter.
Det ger inte läkaren rätt möjligheter att justera min behandling så att den blir så bra den kan bli tänkte jag.
Det är inte så lätt med psykiska problem som med benbrott så man bör ha tålamod.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag mår jag perfekt och känner mig osårbar inför andra människors tankar om mig(någorlunda).
Det finns nämligen väldigt lite jag har att dölja och jag inser att det räcker med att jag är en helt vanlig person som inte är så märkvärdig.