2021-12-25, 23:03
Medlem
Hur kan en produkt som inte finns vara bättre än guds gåva till mänskligheten?
Citera
2021-12-25, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Tobaksfri snus som ZYN fräter mycket mer under läppen på grund av att dom har andra kemikalier i sig. Du kan googla och läsa om detta.
Det är nog möjligt, jag accepterar detta svar. Nikotinpåsarna innehåller dock inte tobak som ökar risk för cancer
Citera
2021-12-25, 23:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Tobaksfri snus som ZYN fräter mycket mer under läppen på grund av att dom har andra kemikalier i sig. Du kan googla och läsa om detta.
Förutom att de innehåller andra växtfibrer än tobak och tillsatt nikotin så ser jag ingen större skillnad. Vilka kemikalier är det du menar?

Jag gör för övrigt mitt egna snus, så jag vet vad jag tillsätter till tobaken. Vatten, salt och målarsoda. Och i år kommer det nog dessutom bli egenodlad tobak.
Senast redigerad av constant 2021-12-25 kl. 23:28.
Citera
2021-12-25, 23:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forminol
Det är nog möjligt, jag accepterar detta svar. Nikotinpåsarna innehåller dock inte tobak som ökar risk för cancer
Studier visar att nikotin kan gynna cancer:
Citat:
Artikelförfattarnas slutsats är att forskningen visar att nikotin kan påverka flera viktiga steg i utvecklingen av cancer. Ämnet kan omvandlas till cancerframkallande ämnen i kroppen. Nikotin stimulerar också olika processer som bidrar till tumörtillväxt. Nikotin kan även förvärra sjukdomen hos den som redan är drabbad och försämra effekterna av strålbehandling och cytostatika.
https://tobaksfakta.se/forskare-niko...a-till-cancer/

Så dina påsar gör dig inte säker.
Citera
2021-12-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Studier visar att nikotin kan gynna cancer: https://tobaksfakta.se/forskare-niko...a-till-cancer/

Så dina påsar gör dig inte säker.

Har inte påstått mig vara säker, bara säkrare
Citera
2021-12-26, 00:46
Medlem
4-4-2s avatar
Har bara provat "Nordic Spirit" och "Velo" och de gör mig direkt illamående. Smakar som en rejäl hälsofara, syntetiskt liksom. De är inte alls bra substitut för snus. Är Zyn och Lyft liknande?
Citera
2021-12-26, 00:50
Medlem
Ettan Lös, det räcker så.

Ska man snusa så ska man snusa, du kan ju inte jämföra nikotinpåsar med snus, som att jämföra snabbmakaroner och oxfilé, ja, det leder till samma sak men det är inte samma njutning.
Citera
2021-12-26, 08:00
Medlem
fittslems avatar
Har kört nikotinpåsar ett bra tag nu, men efter att tittat in här så blev jag sugen på att testa en gammal vän igen (Ettan portion). Finns ju en viss charm med tobakssnus också.
Citera
2021-12-26, 13:19
Medlem
Core.s avatar
Lössnus är ju det enda riktiga snuset?

Håll på ni , med era små textilvårtor 😎
Citera
2021-12-26, 13:20
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effetheman
Ettan Lös, det räcker så.

Ska man snusa så ska man snusa, du kan ju inte jämföra nikotinpåsar med snus, som att jämföra snabbmakaroner och oxfilé, ja, det leder till samma sak men det är inte samma njutning.

Hahaha exakt, vi sitter i samma båt syster 💅🏼🤣
Citera
2021-12-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Hahaha exakt, vi sitter i samma båt syster 💅🏼🤣

Skönt att höra! Så inte alla gått över till nikotinpåsar, elbilar och koffeinfritt kaffe.

På tok för mycket homosexuella och miljöpartister nu för tiden.
Citera
2021-12-27, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forminol
Räcker inte för att changea min mind. Tobak smakar skit
Låter som att du är en bitch bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto