2021-12-31, 13:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Fasiken vad mycket roligare det blivit nu när Viasat tagit över skidorna . Mycket kunnigare och roligare människor som håller i det. Johan Olsson är bäst

HAHAHAHAHA Katarina Hultqvist också väl
Citera
2021-12-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Dom kunde lika gärna kört en sprint till, 15km sällskapsresa är så värdelöst att se 👎👎👎👎👎

Jag tycker ju att masstarterna är roligast att se då det finns en intressant taktisk aspekt. Alla utom 4 åkare nöttes ju ner och det var roligt att se hur fenomenal kläbo är utför. Ingen annan åkare i världen skapar den luckan utför. Mycket roligt lopp att se. Nu ser jag fram emot damloppet
Citera
2021-12-31, 13:44
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
HAHAHAHAHA Katarina Hultqvist också väl

Hon är väl bara programledare ihop med Jihde ? Tycker hon är helt ok kanske börjar bli lite gammal men det kan ju inte hon hjälpa.
Citera
2021-12-31, 13:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Känner en viss oro för Ebba i loppet. Hon är som bambi på hal is nedför.. hon är nog den i bäst form men den sämsta möjliga tävlingen för henne.

Är det någon som är grymt på sånt är Jessie Diggins och är nog till och med bättre än Kläbo
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Exakt! Han såg ut att falla igenom till en slutplacering runt 15-20 när hela den stora gruppen kom ikapp. Men plötsligt vände han trenden och avslutade starkt som fan. Man kan liksom säga att han definitivt inte gjorde "en Calle".

Även en plats 15 hade varit ett fall framåt så det var enormt bra av honom. Jag är vanvettigt imponerad av denne man idag som gång efter gång annars tar fel beslut, lägger upp loppen fel, faller igenom fältet, avbryter och on and on it goes.
Riktigt jäkla roligt med Calle idag!🤩🤩🤩
Citera
Medlem
Diversifierats avatar
Kläbo är lite som Ali var i ringen på sitt bästa
Citera
Medlem
ErikJs avatar
Ojoj vilket lopp av Calle.
Till och med spurt och så när en femte plats.

Imponerande rakt igenom enligt mig
Citera
2021-12-31, 13:46
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Jag tycker ju att masstarterna är roligast att se då det finns en intressant taktisk aspekt. Alla utom 4 åkare nöttes ju ner och det var roligt att se hur fenomenal kläbo är utför. Ingen annan åkare i världen skapar den luckan utför. Mycket roligt lopp att se. Nu ser jag fram emot damloppet

Jo Jessie brukar vara helt överlägsen
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hon är väl bara programledare ihop med Jihde ? Tycker hon är helt ok kanske börjar bli lite gammal men det kan ju inte hon hjälpa.

Nej men hon kan ju hjälpa att hon är kunnig i konståkning och inte skidor, varken utför eller på platten.
Obegripligt hur hon kan sitta i studion.
Citera
Medlem
Bara att direkt skriva ut biljett till Peking för Calle Halvarsson.
Precis det formbesked vi ville ha..inte för att det betyder något väsentligt i medaljhänseende.

Oskar Svensson kan stanna hemma i Svedala vad mig anbelangar.
Slipper han ju att skämma ut sig och nationen i Kina.
Citera
2021-12-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nej men jag tror deras stil är bara att klaga för att de inte presterar som de gjorde för 10 år sen. Tycker både Calle och Kalla gjort den bästa säsongen på länge även om den nyss börjat. Våra alternativ är kanske 20 platser efter om vi inte ska sno weng/goldberg från Norge
Det är svenskt att klaga. Kolla bara när AnnaD åkte hem. Skulle hon stanna kvar och åkt hade det blivit lika mycket klag på det beslutet, och till stor del från samma personer som klaga på beslut 1.
Citera
2021-12-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Känner en viss oro för Ebba i loppet. Hon är som bambi på hal is nedför.. hon är nog den i bäst form men den sämsta möjliga tävlingen för henne.

Är det någon som är grymt på sånt är Jessie Diggins och är nog till och med bättre än Kläbo
Jessie blir farlig idag!
Hoppas bara att det finns några som vill sätta upp högt tempo redan från början idag annars är det klippt o skuret för Jessie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in