2021-12-31, 13:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Det som förvånar mig är att Calle såg ut att falla igenom men faktiskt reser sig igen. Har vi sett det från honom de 5 senaste åren?

Nej han verkar ha arbetat på psyket. Tidigare så har han gett upp helt när han märkt att det inte gått som han velat men senaste loppen så har han fortsatt kämpat. Grymt Calle!
Citera
2021-12-31, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Kläbo upp på samma antal VC-vinster som Northug (47 st).

Tidsintervallet han uppnått sina segrar på är helt sjukt. Då har han ändå strategiskt stått över en del tävlingar han kunnat vinna också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Säger du att han va uppe och försökte spräcka fältet någon gång under loppet förutom den sista biten mot mål? Ärligt nu.

Tyckte inte att någon gjorde det idag, men ärligt talat, Klaebo borde ha försökt göra det. Han är ju i superform nu och hade nog kunnat spräcka fältet om han ville. Men han kör förstås på att vinna loppet, vilket han lyckades med. Men om det är så "bara" att ligga i rygg så borde ju topp 5 inkludera Chanavat, Jouve och Pellegrino också.

Ja det är tråkigt när den som har bäst spurt också har typ bäst kapacitet, men så bra är Klaebo nu och det har inte att göra med att formatet på loppet är dåligt.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Fasiken vad mycket roligare det blivit nu när Viasat tagit över skidorna . Mycket kunnigare och roligare människor som håller i det. Johan Olsson är bäst
Citera
2021-12-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Nu vill jag se en intervju med en glad Calle.
Ja, det är inte ofta man får den chansen.
Citera
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Det som förvånar mig är att Calle såg ut att falla igenom men faktiskt reser sig igen. Har vi sett det från honom de 5 senaste åren?
Jag tycker mig ofta de den tendensen, att han dippar mitt i loppet men sedan avslutar relativt bra när han har vittring på mållinjen.
Citera
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Man kan ju nämna de andra svenskarna åtminstone. Jaha, där kom det

De måste ju gå i mål först Oscar blev visst 73:a i dag.
Citera
Medlem
Snorre Einarsson och Halvarsson dagens skräll kanske🙂 kul lopp idag. Kul med Friedrich Moch också🙂
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalvezia
Undrar samma sak. Folk sågar Calle och Kalla dag ut och dag in men kommer aldrig med något förslag till vem som ska ersätta dem i stafett.

Nej men jag tror deras stil är bara att klaga för att de inte presterar som de gjorde för 10 år sen. Tycker både Calle och Kalla gjort den bästa säsongen på länge även om den nyss börjat. Våra alternativ är kanske 20 platser efter om vi inte ska sno weng/goldberg från Norge
Citera
2021-12-31, 13:40
Medlem
Citat:

Exakt! Han såg ut att falla igenom till en slutplacering runt 15-20 när hela den stora gruppen kom ikapp. Men plötsligt vände han trenden och avslutade starkt som fan. Man kan liksom säga att han definitivt inte gjorde "en Calle".
Citera
2021-12-31, 13:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Snorre Einarsson och Halvarsson dagens skräll kanske🙂 kul lopp idag. Kul med Friedrich Moch också🙂

Den där fransmannen har gjort bra lopp också.
Citera
2021-12-31, 13:42
Medlem
Citat:
Det är ju en egenskap som är Calles rena motsats trodde jag. Men Calle täppte till truten på många idag, det får jag ge honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in