2021-12-29, 23:25
Medlem
FNLSs avatar
Var fan är manificat? Och Kanada?
Citera
2021-12-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Då har vi väl olika måttstockar då. Men till din fråga så presterade ju Frida inte direkt dåligt förra året på en högre höjd än i Lenzerheide.
Vi tycker lite olika angående vinst marginalen helt enkelt men det måste vi ju kunna göra Jag hoppas dock att jag har fel angående höjden för annars blir det ett jäkligt trist OS för hennes del och jag personligen hade en förhoppning om att Frida skulle kunna stoppa Johaug från att få vinna något individuellt guld i OS-sammanhang innan hennes karriär är över 😂😂
Citera
2021-12-29, 23:37
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Var fan är manificat? Och Kanada?
Manificat är skadad. Kanadensarna tycker nog det är för farligt att tävla.
Citera
2021-12-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tror inte Ebba släpper 50 sek på Heid Weng. På tal om Ebba. Vilken vändning. Uträknad på 9 och sedan idag tillbaks med råge. Kom in bakvägen kan man säg (ingen som hade koll på den dörren). Guldläge för Diggins, sa innan att de två första var de tuffa, nu har vi delvis svaret.

Min topp 6a Hennig har nog bränt det skeppet. Förvånansvärt svag på den starka tyska dagen.
Har varit min känsla hela tiden.
Väntade bara att det skulle lossna för Ebba, jag tror inte att det är en formtopp utan en formstegring mot OS.
Citera
2021-12-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elaolaela
Vi tycker lite olika angående vinst marginalen helt enkelt men det måste vi ju kunna göra Jag hoppas dock att jag har fel angående höjden för annars blir det ett jäkligt trist OS för hennes del och jag personligen hade en förhoppning om att Frida skulle kunna stoppa Johaug från att få vinna något individuellt guld i OS-sammanhang innan hennes karriär är över 😂😂

Frida vs. Johaug 10km intervall i år

Ruka: Frida +13.7 Johaug
Lillehammer: Frida +0.3 Johaug
Davos: Johaug +17.1 Frida
Tre sekunders fördel för Johaug på tre lopp. Noterbart dock att Ruka är OS-distansen.

Vad som ska stoppa Johaug från guldet i tremilen på OS kan jag inte se. Det är nog bara omikron.
Citera
2021-12-30, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Frida vs. Johaug 10km intervall i år

Ruka: Frida +13.7 Johaug
Lillehammer: Frida +0.3 Johaug
Davos: Johaug +17.1 Frida
Tre sekunders fördel för Johaug på tre lopp. Noterbart dock att Ruka är OS-distansen.

Vad som ska stoppa Johaug från guldet i tremilen på OS kan jag inte se. Det är nog bara omikron.
Du har nog rätt om att det bara är omikron som kan stoppa Johaug från guldet på tremilen tyvärr, jag hade som sagt mått bra om hon missade att ta något individuellt guld på OS så jag får leva på hoppet iaf att hon misslyckas på något sätt 😂😂
Citera
2021-12-30, 01:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Vi är nog ganska många som hade förväntat oss att hon skulle tagit några vinster vid det här laget (nu har hon förvisso en som man kan säga lite vad man vill om), men hon har liksom stått och trampat i tre år eller så nu. Hoppas fortfarande det kommer dock

Vi är överens om detta du skriver men jag skulle gärna också kunna enas om att Ebba inte är mellanmjölk.
Citera
2021-12-30, 05:36
Medlem
Bra läge för firma Sollefteå Kraft AB att växeldra på fredag. Kanske läge för Dyvik och Hagström att dra lite i början och sedan släppa fram blågult och lägga sig och bromsa annat. Anders Södergren och Linn Svahn sitter bänkade.

Bra chans att Frida är som en retad tiger nu.
Senast redigerad av ccnut 2021-12-30 kl. 05:55.
Citera
2021-12-30, 07:33
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Den såg man inte komma med Kreuger. Ja, det var ett märkligt "upplägg".
Inte så märkligt om man beaktar att han redan är OS-uttagen för att köra femmil och stafettsträcka (antar jag). Hans insats idag visar att han är tillräckligt bra i klassiskt för att köra skiathlon men att han inte lär få köra 15 klassiskt i OS. Så dagens lopp var troligen en form av OS-uttagning för honom, dvs avgörande för vilka lopp han har chans att köra i OS.
Citera
2021-12-30, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Bra läge för firma Sollefteå Kraft AB att växeldra på fredag. Kanske läge för Dyvik och Hagström att dra lite i början och sedan släppa fram blågult och lägga sig och bromsa annat. Anders Södergren och Linn Svahn sitter bänkade.

Bra chans att Frida är som en retad tiger nu.

Finns inte formen så hjälper det nog inte hur retad hon än är. Känns som att det är Ebba vi kan hoppas på i årets TdS.
Citera
2021-12-30, 08:26
Medlem
Frida tappade ganska mycket utför ser man på splittiderna.

Liknande splits har Pärmen som var förbannad efter loppet. Enligt Pärmen hade tidiga startnummer en nackdel pga spåret snöade igen och sedan minskade snöfallet under loppet vilket gav senare startande en fördel. Hon hade nog svårt att acceptera att hon var 30 sekunder långsammare än sent startande Kerttu och att Neppan smet förbi på slutet.
Citera
2021-12-30, 10:05
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Val di Fiemme är väl känd för massa vallamissar genom åren?
ja diverse problem med struktur o kanaler för att få bort vatten...plus smutsig snö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in