2022-01-08, 00:28
Medlem
wendy1s avatar
När man tittar på bilderna på det rasade huset, som för övrigt är vidrigt att se då man vet att 2 barn ligger där inne (.....
Så kan det varit så att de inte kom ut genom källarfönster pga bråte som rasat ner framför fönster.
Citera
2022-01-08, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
När man tittar på bilderna på det rasade huset, som för övrigt är vidrigt att se då man vet att 2 barn ligger där inne (.....
Så kan det varit så att de inte kom ut genom källarfönster pga bråte som rasat ner framför fönster.

Glöm det där om källarfönster. Det fanns inga fönster där. De enda ljusinsläppen verkar ha varit glasblock. Tittar du på huset i Street view så ser du att sockeln är för låg för att ha fönster.
Sen är inte jag lika övertygad om att de faktiskt befann sig i källaren. För att veta att de var där måste polisen ha klättrat ner dit men det tror inte jag var så jättesmidigt.
Senast redigerad av Boomfuck 2022-01-08 kl. 01:25.
Citera
2022-01-08, 01:25
Medlem
Citat:
Fanns källarfönster som var rätt stort.
De fönster jag såg verkade tvärtom vara ovanligt små, såg ut att vara en rad glasblock, och det kommer man ju inte ut genom.
Citera
2022-01-08, 09:07
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Det är precis på det sätt du själv agerat som gör att det skapas ”trådsanningar” som t ex att mamman hittades i en position i källaren där ”hon höll om sina döttrar” 👿!!!!
Dina källorna detta scenario är lika trovärdiga som att Piff och Puff är mamma och pappa till Pippi Långstrump som i sin tur är kusin med Kurt Wallander och förutom det finns släktskap (alternativt någon form av vänskap) till poliserna Kling och Klang som med all säkerhet då är dom som ”delgett” närmsta familj/vänner om infon du spridit i en messanger-tråd som du själv spionerat i….
Tillåt mig ge dig ett stort skratt!

Vad vet du om Rickard12345 har korrekta uppgifter eller ej? Var du där? Tänk om hans information är korrekt... Mycket tråkigt med personer som försöker förnedra och förlöjliga andra skribenter genom att försöka slå ned på dem. Omoget, enligt min mening. Var i stället glad och tacksam för att det finns personer i trådar som har uppgifter och som delger trådarna dem. Sedan är det upp till var och en att tycka att information verkar trovärdig eller inte.
Citera
2022-01-08, 09:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Herregud....
I alla fall, det ÄR inte vanligt att man som förälder sitter och sover framför tvn i källaren (eller någonstans för den delen) med en 6åring långt efter midnatt oavsett om jag gör det eller ej. Barn nattas tidigare. Hur jag gör var ett EXEMPEL! Och ja, jag kan visst utgå från mig själv till viss del då jag precis som dom är förälder. Känns icke trovärdigt utifrån mina egna erfarenheter. Det är det vi alla spekulerar utifrån, egna erfarenheter! För dig verkar det troligt att göra så, för mig inte.
Fattar inte att jag ens svarade på det här...

OM det nu var så att mamman och döttrarna befann sig i källaren när branden rasade, så kan det vara så "enkelt" som att de firat jul nere i en ev. gillestuga, det har blivit sent, döttrarna har somnat, mamman vill inte väcka dem och bestämmer sig att även hon ska sova nere med tjejerna (i fall de vaknar under natten). Pappan kan ha valt att gå upp och lägga sig i sovrummet. Ett sådant scenario ser jag inte som omöjligt.

Sedan undrar jag över en sak. Den sista bilden på familjen (med gran och julklappar) ser ut att ha ett stort fönster bredvid granen och den öppna spisen. Ett sådant stort fönster bör inte ha funnits i deras källare, utan är väl mer troligt i ett vardagsrum. Eftersom julklapparna fanns under och runt julgranen, så antar jag att det var där de firade jul. Hade de även en julgran/TV i källaren? Eller varför ska mamman och döttrarna ha befunnit sig i källaren? Rickard12345, du kanske har hört något om det?
Citera
2022-01-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Sedan undrar jag över en sak. Den sista bilden på familjen (med gran och julklappar) ser ut att ha ett stort fönster bredvid granen och den öppna spisen. Ett sådant stort fönster bör inte ha funnits i deras källare, utan är väl mer troligt i ett vardagsrum.

Den bilden är mycket riktigt inte tagen i källaren utan i deras vardagsrum i markplan.
Sen vet vi inte om den här familjen brukade fira jul den 24 eller 25 december.
Citera
2022-01-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
OM det nu var så att mamman och döttrarna befann sig i källaren när branden rasade, så kan det vara så "enkelt" som att de firat jul nere i en ev. gillestuga, det har blivit sent, döttrarna har somnat, mamman vill inte väcka dem och bestämmer sig att även hon ska sova nere med tjejerna (i fall de vaknar under natten). Pappan kan ha valt att gå upp och lägga sig i sovrummet. Ett sådant scenario ser jag inte som omöjligt.

Sedan undrar jag över en sak. Den sista bilden på familjen (med gran och julklappar) ser ut att ha ett stort fönster bredvid granen och den öppna spisen. Ett sådant stort fönster bör inte ha funnits i deras källare, utan är väl mer troligt i ett vardagsrum. Eftersom julklapparna fanns under och runt julgranen, så antar jag att det var där de firade jul. Hade de även en julgran/TV i källaren? Eller varför ska mamman och döttrarna ha befunnit sig i källaren? Rickard12345, du kanske har hört något om det?
Tack för det du skriver. Tyvärr har jag bara skrivit det som min fru(filippinska) och hennes väninnor fått veta genom den grupp de var med i. Inte hört något annat än att även vänner varit förvånade om varför de var i källaren.
Sen är det inte konstigt vara i en gillestuga. Det har jag också haft för många år sedan. Men inte funnit bilder på att det varit dekorerat i källaren. Jag och många andra hoppas undersökningen kommer ge mer info.
Citera
2022-01-08, 13:10
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard12345
Tack för det du skriver. Tyvärr har jag bara skrivit det som min fru(filippinska) och hennes väninnor fått veta genom den grupp de var med i. Inte hört något annat än att även vänner varit förvånade om varför de var i källaren.
Sen är det inte konstigt vara i en gillestuga. Det har jag också haft för många år sedan. Men inte funnit bilder på att det varit dekorerat i källaren. Jag och många andra hoppas undersökningen kommer ge mer info.

Tack för svar!

Vi får vänta och se vad som kommer fram efter det att undersökningen är gjord. Hoppas att den kan ge svar, om inte annat så för deras familjer.

Vila i frid! <3
Citera
2022-01-08, 13:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Den bilden är mycket riktigt inte tagen i källaren utan i deras vardagsrum i markplan.
Sen vet vi inte om den här familjen brukade fira jul den 24 eller 25 december.

Jag tänkte nog att det var så. Förmodligen firade familjen i vardagsrummet; annars skulle de ha behövt bära ner alla julklappar.

Det är en fin sista bild på familjen. Det ser ut som om alla är glada och förväntansfulla.
Citera
2022-01-08, 13:43
Medlem
Till er som hakat upp er på att delar av familjen befann sig i källaren..det kan ju vara så att det uppstått språkförbistring ar i kommunikationen med de utländska anhöriga. Bottenvåning har uppfattats som nere i källaren. Bara en tanke liksom.
Citera
2022-01-08, 16:23
Medlem
Ett av mina barn har en kompis vars mamma är filippinska, och hon ska ha känt mamman i familjen.

Enligt henne så ska nån form av alkoholproblematik funnits i familjen, främst hos mamman.
Om det stämmer kanske det kan vara så att det blivit någon form av bråk som gjort att mamman tagit barnen och sovit i källaren? Medans han sovit på övervåningen?

Dock bara spekulationer utifrån vad jag hört på ryktesvägar.
Citera
2022-01-08, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Ett av mina barn har en kompis vars mamma är filippinska, och hon ska ha känt mamman i familjen.

Enligt henne så ska nån form av alkoholproblematik funnits i familjen, främst hos mamman.
Om det stämmer kanske det kan vara så att det blivit någon form av bråk som gjort att mamman tagit barnen och sovit i källaren? Medans han sovit på övervåningen?

Dock bara spekulationer utifrån vad jag hört på ryktesvägar.

Jag kan bekräfta detta också av vad jag hört. Det har pratats om detta missbruk. Tydligen druckit väldigt mycket när hon dricker. Men inte nämnts i detta sammanhang bland andra vänner och familj. Kanske skillnad om hon var med vänner eller själv med familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in