Citat:
Ursprungligen postat av
wendy1
Herregud....
I alla fall, det ÄR inte vanligt att man som förälder sitter och sover framför tvn i källaren (eller någonstans för den delen) med en 6åring långt efter midnatt oavsett om jag gör det eller ej. Barn nattas tidigare. Hur jag gör var ett EXEMPEL! Och ja, jag kan visst utgå från mig själv till viss del då jag precis som dom är förälder. Känns icke trovärdigt utifrån mina egna erfarenheter. Det är det vi alla spekulerar utifrån, egna erfarenheter! För dig verkar det troligt att göra så, för mig inte.
Fattar inte att jag ens svarade på det här...
OM det nu var så att mamman och döttrarna befann sig i källaren när branden rasade, så kan det vara så "enkelt" som att de firat jul nere i en ev. gillestuga, det har blivit sent, döttrarna har somnat, mamman vill inte väcka dem och bestämmer sig att även hon ska sova nere med tjejerna (i fall de vaknar under natten). Pappan kan ha valt att gå upp och lägga sig i sovrummet. Ett sådant scenario ser jag inte som omöjligt.
Sedan undrar jag över en sak. Den sista bilden på familjen (med gran och julklappar) ser ut att ha ett stort fönster bredvid granen och den öppna spisen. Ett sådant stort fönster bör inte ha funnits i deras källare, utan är väl mer troligt i ett vardagsrum. Eftersom julklapparna fanns under och runt julgranen, så antar jag att det var där de firade jul. Hade de även en julgran/TV i källaren? Eller varför ska mamman och döttrarna ha befunnit sig i källaren?
Rickard12345, du kanske har hört något om det?