2021-12-25, 00:00
Medlem
JewBidens avatar
Vilken sida står starkast inom militären? Skulle en lojal Bidensida tekniskt kunna rikta om en icbm från kina till Trumpnästet i Florida i det av generalerna tänkta inbördeskriget?

Vad innebär denna försvagning om Ryssland samtidigt tar Ukraina, Kina tar Taiwan och Iran tar Israel?

Vilken sida kommer Nato att stödja i amerikanska inbördeskriget?

Andra tänkbara komplikationer med anledning av detta?

https://www.theglobeandmail.com/world/us-politics/article-us-retired-generals-warn-of-divided-military-and-possible-civil-war-in/

Citat:
generals warn U.S. military deeply divided and future coup attempt possible

https://www.nytimespost.com/generals-warn-divided-military-may-fuel-new-civil-war-if-theres-a-coup-attempt-after-2024-election/

Citat:
Generals warn divided military may fuel new CIVIL WAR if there's a coup attempt
Senast redigerad av JewBiden 2021-12-25 kl. 00:16.
Citera
2021-12-25, 00:09
Medlem
Hävdat det för flera månader och inte så länge sedan.

USA kommer invadera Libanon innan mars månad. Fråga mig inte hur jag vet, för det vill jag inte berätta.

Ryssland kommer inte göra ett skit mot Ukraina de närmsta 6 månaderna om ens nåt under 2022. Lite tupp fasoner kommer givetvis förekomma.

Så fort USA inte är i krig så börjar man titta på hemma fronten. USA är ju faktiskt västvärldens största U-land.
När USA får en fiende enas de flesta, för då slår patriotismen in och kyler av nationen.
Citera
2021-12-25, 00:14
Medlem
USA behöver desperat en fiende som utgör ett hot, annars riskerar man inbördeskrig för USA är verkligen ett delat land idag med många och allvarliga konflikthärdar.
Citera
2021-12-25, 00:28
Medlem
JewBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
USA behöver desperat en fiende som utgör ett hot, annars riskerar man inbördeskrig för USA är verkligen ett delat land idag med många och allvarliga konflikthärdar.
Bilden kommer att kompliceras om säg flygvapnet stödjer Trump men sjökrigskrafterna Biden.

Frågan är om det är bättre att hitta en yttre fiende. Afghanistan gick ju inte bäst i världshistorien……
Citera
2021-12-25, 00:30
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99

USA kommer invadera Libanon innan mars månad. Fråga mig inte hur jag vet, för det vill jag inte berätta.

Ryssland kommer inte göra ett skit mot Ukraina de närmsta 6 månaderna om ens nåt under 2022. Lite tupp fasoner kommer givetvis förekomma.

Så fort USA inte är i krig så börjar man titta på hemma fronten. USA är ju faktiskt västvärldens största U-land.
När USA får en fiende enas de flesta, för då slår patriotismen in och kyler av nationen.
Jag tror Iran står på tur. Väldigt snart.
Citera
2021-12-25, 00:37
Avslutad
Citat:

Fan ska US i Libanon att göra? Israel skulle ta över Libanon om de ville. Annars har du rätt, det är ett klassiskt politiskt drag att utmåla någon som fiende för att skifta bort fokus från inrikes problem. Se bara på Löfven som malde på om mörka krafter och nazister och sket i resten.
Citera
2021-12-25, 00:38
Medlem
JewBidens avatar
Var meningen att tråden skulle ligga i PU USA men jag glömde ställa om när jag dubbelkollade om det fanns någon liknande tråd här. Motsätter mig inte en flytt till,PU USA.
Citera
2021-12-25, 00:41
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:

Rent spontant kan man anta att en invasion av Libanon kommer att rendera i en invasion av Ukraina (eller annan av Ryssland intressant region). Kohandel på hög nivå. Den ena sidan passar på när den andra har fullt upp, eller så är det kohandel.
Citera
2021-12-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JewBiden
Vilken sida står starkast inom militären? Skulle en lojal Bidensida tekniskt kunna rikta om en icbm från kina till Trumpnästet i Florida i det av generalerna tänkta inbördeskriget?

Vad innebär denna försvagning om Ryssland samtidigt tar Ukraina, Kina tar Taiwan och Iran tar Israel?

https://www.theglobeandmail.com/world/us-politics/article-us-retired-generals-warn-of-divided-military-and-possible-civil-war-in/

https://www.nytimespost.com/generals-warn-divided-military-may-fuel-new-civil-war-if-theres-a-coup-attempt-after-2024-election/

Inget kommer hända så det är bara lägga ner dina drömmar.
Citera
2021-12-25, 02:43
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JewBiden

Jag tror (och hoppas!) fortfarande att Trump har militären bakom sig, och att de kommer hjälpa till att skipa rättvisa när det avslöjas hur förra valet avgjordes genom enormt valfusk, Hade varit så skönt att se alla vänsterblivna liberala PKiters ansikten när Trump får kliva in i Vita Huset igen.
Trump är den enda av de riktiga högdjuren som jobbar EMOT 1%-gänget (även kallade Deep State mm). Och självklart blir han hatad av dessa. Otroligt att vanligt folk utanför USA inte kan se det.
Citera
2021-12-25, 07:17
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag tror (och hoppas!) fortfarande att Trump har militären bakom sig, och att de kommer hjälpa till att skipa rättvisa när det avslöjas hur förra valet avgjordes genom enormt valfusk, Hade varit så skönt att se alla vänsterblivna liberala PKiters ansikten när Trump får kliva in i Vita Huset igen.
Trump är den enda av de riktiga högdjuren som jobbar EMOT 1%-gänget (även kallade Deep State mm). Och självklart blir han hatad av dessa. Otroligt att vanligt folk utanför USA inte kan se det.

Borde du inte ge upp dina vanföreställningar nu när det har gått ett år sedan Trump skulle göra sin triumferande återkomst? Trump är född 1% (0.01%) och skulle inte lägga två fingrar i kors för att hjälpa någon annan än sig själv. Han skulle inte pissa på en fattig som brann.

Trump kanske ställer upp i nästa val, och kanske vinner han. Men han måste vinna ett val för att någonsin kunna hålla ett officiellt ämbete igen, och förhoppningsvis kommer han att vara för upptagen med att försvara sina affärer i domstol för att kunna fokusera på en presidentkampanj någonsin igen.

Det enda som är ”otroligt” är att folk tror på bisarra konspirationer och väntar på en händelse som aldrig kommer att ske, men ändå hela tiden tror att det bara är tidpunkten som ändrats. Men det är klart, folk har väntat i tusentals år på att Jesus ska återvända, så ni Trumpers har väl bara börjat..
Citera
2021-12-25, 07:22
Medlem
Glostrups avatar
Citat:

Och du kommer att ha fel, och mars kommer att inträffa utan att Libanon invaderats av USA. Kommer du att starta en tråd på FB där du skriver att du hade fel och ställa frågan varför folk är så besatta av att skriva tvärsäkra påståenden om saker som aldrig kommer att hända?

Jag lovar att jag skapar en sån tråd fast tvärtom om jag har fel. Är du med mig? Den som har fel lägger upp sin trådstart den 2 april. Vågar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in