• 7
  • 8
2021-12-24, 21:11
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajasnajas
Tjena

Jag är 22 och har 220 000 på mitt konto + 320 000 kronor investerat.

Är detta ok eller borde jag ha mycket mera pengar? Pluggar jura på andra året.
Dina föräldrar är rika och framgångsrika.

Du är en typisk brat som inte kommer uppnå något.

Lås tråden.
Citera
2021-12-24, 21:15
Medlem
Rik nej. Du har en insats till en BR, thats it. Men helt okej för din ålder, förvalta dom väl
Citera
2021-12-24, 21:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - -

Väntar på en rejäl börsnergång då investerar jag resten av pengarna.

- - -

Klokt i sig. Nej du är inte rik men för din ålder hyfsat stadd i kassa. När man är 22 och pluggar ska man lägga pengarna på knark, dyra krognotor och fruntimmer - allt annat är vansinne!

Du skriver enl ovan och samtidigt, "220 000 på mitt konto + 320 000 kronor investerat" - vilket jag tolkar som 320k på börsen? När den väl kraschar kan en halvering ske på en vecka, då önskar du att du hade haft dem i cash turkiska lira i stället...
Citera
2021-12-25, 00:42
Medlem
Du behöver nog inte fråga, har man en halv miljon vid 22 år ålder och pluggar anser de flesta att man har det bra ställt. Många hinner ens aldrig få ihop den summa trots arbete hela livet.
Citera
2021-12-25, 01:34
Medlem
Citat:
Det låter vettigt.

Många jag pluggar med har rika föräldrar och redan egen lägenhet. Kanske därför jag känner mig fattig ibland. Beror nog på kompiskretsen.
Du ska Aldrig, aldrig jämföra dig med andra. Då kommer du alltid förknippas som förloraren. Alltid finnas de med dyrare vanor, bilar eller finare bostäder varesig du vill eller inte. Därför måste du hitta din plats, göra det du känner dig mest bekväm med. Är det inte värt att tjäna ihop sina slantar själv, än de i ”din” umgänges krets som säkerligen fått pengar av sina föräldrar?
Senast redigerad av porschepojken 2021-12-25 kl. 01:41.
Citera
2021-12-25, 03:03
Medlem
BossModes avatar
Jag är 25 år och har 120k på kontot och 10k investerat. Jäkla fattiglapp.
Citera
2021-12-25, 13:34
Medlem
DonniDarkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Ja din jävla fattiglapp. Pinsamt att inte ens ha 50 papp i din ålder.

Hade betydligt mer då jag var ung & dum. Rätt meningslöst att samla pengar på hög. / en fattiglapp
Citera
2021-12-25, 13:59
Medlem
ormbitens avatar
TS har det väldigt gott ställt för att vara i den åldern... Men rik är väl synd att påstå. Men TS har sannolikt möjligheten att BLI rik vad det lider...

När jag var i den åldern hade jag inget sparkapital alls och körde omkring i en gammal Ford Capri från 1974 som jag hade köpt för 3800 kr.
Själv började jag inte tjäna pengar på allvar förrän i 32-34 års åldern (2005-2007). Innan dess lekte man bort hela inkomsten och det var också i den åldern jag började intressera mig av börsen... Och det gick ju åt helvete kan jag säga när jag slarvade bort 95 procent av 1,4 miljoner på något år där under 2007-2009.

Men sen har det gått bättre. MYCKET bättre!

Men inte fan blir man lycklig av att ha en massa pengar på banken.
Kärlek däremot... DET är ren rikedom!
Citera
2021-12-25, 14:03
Medlem
Citat:
Tjena

Om du känner dig rik, är du rik. Annars inte.
Citera
2021-12-25, 14:19
Medlem
Du är inte rik men du är dum. Ja du är rikare än de flesta andra 22-åringar men din snålhet ( eller girighet) bedrar dig nu. Fokusera enbart på studierna, skippa alla ströjobb, sommarjobb, om det inte främjar dina studier och framtida yrkesmål. Att du jobbat på McDonalds är ingenting som kommer främja att du får juristjobb. Jobba ideellt med juridisk rådgivning till flyktingar etc. Bättre för dej, dina medmänniskor och din CV. Om du får toppbetyg, kan du få toppjobb och då skitsamma om du har några hundratusen på banken. Det kommer du snabbt kunna spara ihop med dina högre framtida löner. Vad är snitttimlönen på McDonalds förresten
Senast redigerad av ingakrig 2021-12-25 kl. 14:21. Anledning: Rätttstsv
Citera
2021-12-25, 22:01
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Rik nej. Du har en insats till en BR, thats it. Men helt okej för din ålder, förvalta dom väl

TS har kanske tillräckligt för en insats men är långt ifrån att kunna köpa en BR utan att ta lån så rik skulle jag inte säga. En ny bil räcker pengarna till i alla fall.

Men som du säger är det helt okej för TS ålder.
Citera
2022-01-03, 02:29
Medlem
Citat:
Tjena

Med löneinkomst är det bra, men inte som affärsman. Jag startade bolag medans jag studerade och vid din ålder var det såld med 40 m i pappersvinst. Ska du komma bland 0.1% måste du igång med affärer.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in