• 2
  • 3
2021-12-23, 08:02
Medlem
Ser mer ut dom en klassisk felskrivning.

Kolla upp den på car.info

Bilen har gått ca 300mil mellan besiktningar och då stämmer milen 4300 som du anser att dom ändrat till.
Citera
2021-12-23, 08:31
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Att manipulera mätarställningen är bedrägeri. Hästhandlarbeteende.

Men man tjänar bra.
Skruvar 20-40 fordon varje månad, mycket leasingbilar och mycket andra bilar åt bilhandlare.
Skruvar mycket andra maskiner också, grävmaskiner, traktorer, båtmotorer, vattenskotrar.
Det var det bästa jag gjort att börja "handla med hästar", ja rent ekonomiskt i alla fall.

Fast just den här bilen i tråden lär ju inte vara skruvad.
Alla dom där uppgifterna borde nuvarande bilägare lätt kunna få raderat och ändrat med hjälp av den som har skrivit fel i annonsen, genom att kontakta Biluppgifter och Car.info.
Citera
2021-12-23, 20:31
Medlem
Det mest komiska i det hela är att när bilfirma får fråga så svarar de inte frågan kring mätarställning.
De vill bara veta om jag är intresserad av bilen!

Vid följdfråga så säger de att de anmält mig för trakasserier till polisen?
Märkligt? Hade de köpt bilen av privatperson och sett att mätarställning inte var som privatperson angett så är det märkligt att bilfirman inte kunde svara det direkt!

Som eventuell kund så fick man inte ställa frågor då det ansågs som trakasserier...
Citera
2021-12-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Det mest komiska i det hela är att när bilfirma får fråga så svarar de inte frågan kring mätarställning.

Märkligt? Hade de köpt bilen av privatperson och sett att mätarställning inte var som privatperson angett så är det märkligt att bilfirman inte kunde svara det direkt!

Som eventuell kund så fick man inte ställa frågor då det ansågs som trakasserier...
Nej det mest komiska är att du fått svar i tråden och fortsätter älta detta ändå, bilen har inte fel mätarställning.
Citera
2021-12-25, 11:22
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in

Helt rätt gjort av bilfirman, jag skulle också göra så om något mongo kom och dillade om att anmäla backad mätare när de faktiska förhållandena visar annat.

Vem fan bryr sig om mätaren visar 5700 eller 4300 på en nio år gammal Renault Clio, det påverkar knappast priset.

Det enda komiska här är att du inte inser din egen idioti...
Citera
2022-01-30, 16:35
Medlem
Kontakta firman först är ju nummer ett innan någon anmälan görs. Kan finnas mer info förutom annonsen text.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in