2021-12-27, 13:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Men enligt någon som heter ortenskonung här så försöker han antyda att mamut ledaren för kostymerna ligger bakom denna mord efter i någon avlyssning så framkommer det att han tjafsar med Bo,s bror på tel va säger ni om det?
M hade ju tid att göra sin hämnd innan BO bror RK åkte in. Utöver det la han sig rätt platt i den konversationen. Den finns länkad i tråden som bilaga. FUP innehåller fler konversationer med andra. M återkommer inte för att försvara sin heder.
Sätter mina kort på de nya unga Östberga, HMan och Co här.
Citera
2021-12-27, 13:57
Medlem
mordrotelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
M hade ju tid att göra sin hämnd innan BO bror RK åkte in. Utöver det la han sig rätt platt i den konversationen. Den finns länkad i tråden som bilaga. FUP innehåller fler konversationer med andra. M återkommer inte för att försvara sin heder.
Sätter mina kort på de nya unga Östberga, HMan och Co här.

Ni glömmer bort Café Sirap händelsen, där vet man mer eller mindre att det va Sangar & Co som låg bakom både sprängningen samt mordet på Ali, de hittade han på en kyrkogård om jag inte minns fel.
Hans bror är oxå med i gamet och är säkert ute efter att hämnas sin brors död.

To be continued…
Citera
2021-12-27, 14:12
Medlem
Ja, en sak kan vi konstatera och det är att många har motiv att vilja klippa SK.

Att kurd kostymerna skulle klippa sina landsmän över lite tjafs tror jag dock inte på.

Däremot finns det flera med större motiv, blodshämd dvs...

Det märks att flashback och sverige har blivit luttrade genom åren, ett sånt här mord hadr fått mycket mycket mer uppmärksamhet i både media och sidor på flashback för 10 år sedan...

Idag måste man vara känd på youtube som Einar för att få uppmärksamhet.
Senast redigerad av Bigmike90 2021-12-27 kl. 14:19.
Citera
2021-12-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Ja, en sak kan vi konstatera och det är att många har motiv att vilja klippa SK.

Att kurd kostymerna skulle klippa sina landsmän över lite tjafs tror jag dock inte på.

Däremot finns det flera med större motiv, blodshämd dvs...

Det märks att flashback och sverige har blivit luttrade genom åren, ett sånt här mord hadr fått mycket mycket mer uppmärksamhet i både media och sidor på flashback för 10 år sedan...

Idag måste man vara känd på youtube som Einar för att få uppmärksamhet.
I de här svängarna finns ingen landsman lojalitet det vet alla dödar alla hoar alla han vet ju att de här grabbarna är inget att leka med därför kan han kanske ha hjälpt till tänker man
Citera
2021-12-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
I de här svängarna finns ingen landsman lojalitet det vet alla dödar alla hoar alla han vet ju att de här grabbarna är inget att leka med därför kan han kanske ha hjälpt till tänker man

Nej men tror inte Kostymerna har motiv att klippa SK oavsett.

I mina ögon är detta mord hämnd för något/några av morden SK varit inblandad alternativt övertagande av östberga narkotika marknad (kan vara kombination om tex HJ gått ihop med Bredäng som nån sagt i tråden).

Dock har jag själv svårt att tro att HJ skulle vara så hederslös att han hundar för bredäng som sprejade sönder honom.
Senast redigerad av Bigmike90 2021-12-27 kl. 14:44.
Citera
2021-12-27, 15:19
Medlem
Den här personen som sköts den 8 december har pekats ut som "springis" åt bröderna Karwan.

(FB) Man skjuten i Stuvsta, Huddinge. (2021-12-08)

Är det någon i den här tråden som vet identiteten på den skjutne? Han ska enligt uppgift heta Jawad, men vad mer än det?
Citera
2021-12-27, 16:19
Medlem
Har lyssnat på avsnittet om Östberganätverket i En mörk historia nu.

Vem är det som ringer polisen från Bredäng sidan efter att ha blivit utsatt för mordförsök? Bilen hade blivit sönderpepprad och han kallar sig för kungen när han lyckades köra ifrån på det här sättet.

Komiskt svarar polisen tillbaka att det snarare handlar om bilen.
Citera
2021-12-27, 17:04
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Den här personen som sköts den 8 december har pekats ut som "springis" åt bröderna Karwan.

(FB) Man skjuten i Stuvsta, Huddinge. (2021-12-08)

Är det någon i den här tråden som vet identiteten på den skjutne? Han ska enligt uppgift heta Jawad, men vad mer än det?
Underligt att inte mer kommit fram ang den skjutningen och ev BO Jawad. Kan han pressats till att läcka var SK befann sig, eller haft en telefon på sig som de som ville åt SK kommit över och därav visste var SK befanns sig?
Citera
2021-12-27, 17:06
Medlem
mordrotelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Har lyssnat på avsnittet om Östberganätverket i En mörk historia nu.

Vem är det som ringer polisen från Bredäng sidan efter att ha blivit utsatt för mordförsök? Bilen hade blivit sönderpepprad och han kallar sig för kungen när han lyckades köra ifrån på det här sättet.

Komiskt svarar polisen tillbaka att det snarare handlar om bilen.

Det är nog mordförsöket på Serhat Yener (Zero) och Ismail Göcmenoglu (Isse) du tänker på.
Isse satt bakom ratten.
Ranjdar Karwan dömdes för det försöket, tror det vart 7 år slutligen för hans del.
Citera
2021-12-27, 17:34
Medlem
Tack! Ja, precis. Hans lillebror hade blivit skjuten innan. De tog ut sin ilska på någon som verkade röra sig fritt i Östberga.

https://blog.zaramis.se/2017/03/06/bredangsnatverket/

”Serhat Yener och Ismail Göcmenoglu hade vid denna tid ledande roller i Bredängsnätverket.”

Denna tid? Vad hände sen med dessa? Kan inte tänka mig att deras samtal med polisen uppskattades av kriminella.

Citat:
Ursprungligen postat av mordroteln
Det är nog mordförsöket på Serhat Yener (Zero) och Ismail Göcmenoglu (Isse) du tänker på.
Isse satt bakom ratten.
Ranjdar Karwan dömdes för det försöket, tror det vart 7 år slutligen för hans del.
Senast redigerad av TopDogg08 2021-12-27 kl. 17:48.
Citera
2021-12-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Tack! Ja, precis. Hans lillebror hade blivit skjuten innan. De tog ut sin ilska på någon som verkade röra sig fritt i Östberga.

https://blog.zaramis.se/2017/03/06/bredangsnatverket/

”Serhat Yener och Ismail Göcmenoglu hade vid denna tid ledande roller i Bredängsnätverket.”

Denna tid? Vad hände sen med dessa? Kan inte tänka mig att deras samtal med polisen uppskattades av kriminella.
va gör dessa 2 idag?
Citera
2021-12-27, 19:24
Medlem
mordrotelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
va gör dessa 2 idag?

Zero har inte synts till på länge, Isse däremot ser man med jämna mellanrum runtom i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in