2021-12-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
Vad har du för typ av handbroms??
Självjusterande i oket, så ska du inte spänna på vajrarna alls.
Nej de är ej självjusterande i oket, jag råka tabbe mig lite på att justera, jag trodde det var mycket simplare än de va egentligen, jag hade kunnat rädda om det om det inte vore för att gängtappen justeringmuttern sitter på gick av, antar att den var dålig(gammal bil också). Enkelt ett vara efterklok, det var första gången och jag har nu lärt mig av mitt misstag.
Citera
2021-12-23, 06:40
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Brevladan21
Nej de är ej självjusterande i oket, jag råka tabbe mig lite på att justera, jag trodde det var mycket simplare än de va egentligen, jag hade kunnat rädda om det om det inte vore för att gängtappen justeringmuttern sitter på gick av, antar att den var dålig(gammal bil också). Enkelt ett vara efterklok, det var första gången och jag har nu lärt mig av mitt misstag.
Jo, sitter handbromsen i oken är den självjusterande, som Ormbiten skrev tidigare i tråden finns det olika sätt att gå tillväga med injusteringen av dem. Ta reda på det innan du monterar den nya handbromsvajern, gör du fel kommer handbromsen aldrig bli bra med annat än att du gör om det.
Citera
2021-12-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Jo, sitter handbromsen i oken är den självjusterande, som Ormbiten skrev tidigare i tråden finns det olika sätt att gå tillväga med injusteringen av dem. Ta reda på det innan du monterar den nya handbromsvajern, gör du fel kommer handbromsen aldrig bli bra med annat än att du gör om det.
Ja det verkar som det var en detalj jag och min polare missa… justering från min sida kanske var fel ord, vi lossade vajern framme i kupén för att få mer spelrum där bak så det var när jag drog åt den igen som den gick av, det var nog inte riktigt justeringen. En till sak jag och min polare missade var att det satt ett buntband på oket som tydligen skulle simulera en plombering. Det visste inte vi och klippte den tidigt och manövrerade handbromsarmen för att trä på vajern. Tror det sabbade självjusteringen lite, men har det även fler konsekvenser att vi tog bort plomberingen för tidigt? Jag har inte märkt att nått legat på, kommer det påverka nästa gång jag självjusterande oket?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in