2023-08-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Nej, däremot bör Sverige införe egalitet, enligt fransk modell. Det vill säga att i offentlig verkssmmhet och företrädare för offentlig verksamhet enbart ska företräda det offentliga och inte sig självs eller sin tro, och därmed inte bära trossymboler synligt.

Hur ska man kontrollera det? Hur vet man om en kvinna bär kjol av religiösa skäl eller av andra skäl? Enligt visa konservativa religiösa tolkningar får kvinnor ej bära byxor.
Citera
2023-08-06, 13:09
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Är ju inga större problem med detta i Frankrike så ser inte hur det skulle kunna vara ett problem här i Sverige
Citera
2023-08-07, 07:46
Medlem
Är det någon av er som skriver i den här tråden som sett en kvinna med burka i Sverige?
Citera
2023-08-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
skitsnack. talar du för dem nu? vågar de säga något annnat? du vet väl att det finns ett mittemellan det behöver aldrig vara mellan två extremer. och ni är inte hjärntvättade av religion? du projicerar er själva.

Talar för "dem"? Jag är muslimsk kvinna och jag talar. Hjärntvättad är att tro att naket är frihet. Vad är det för frihet med det? Berätta gärna

Du och andra människor vill alltså förbjuda det jag som muslimsk kvinna säger är frihet, men ni säger att ni vill förbjuda det för att det är förtryck? Hmm vem är det som då står för förtrycket. Vita män i väst!
Senast redigerad av Pollylakrits 2023-08-07 kl. 12:58.
Citera
2023-08-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pollylakrits
Talar för "dem"? Jag är muslimsk kvinna och jag talar. Hjärntvättad är att tro att naket är frihet. Vad är det för frihet med det? Berätta gärna

Du och andra människor vill alltså förbjuda det jag som muslimsk kvinna säger är frihet, men ni säger att ni vill förbjuda det för att det är förtryck? Hmm vem är det som då står för förtrycket. Vita män i väst!
Jag har aldrig sagt att nakenhet är frihet men du kan inte tala för alla muslimer. Frihet för mig är mest ett mentalt tillstånd men också delvis fysiskt. En människas ansikte och hår är tänkt att vara naturligt synligt eftersom det krävs för att bilda band mellan andra, men även sådana kläder kan påverka ditt välbefinnande och hälsa eftersom din hud alltid är täckt ute. Om en sådan handling har så många negativa egenskaper kan det inte vara naturligt. Jag känner mest sympati för dig men jag respekterar också ditt sätt att leva så länge det inte skadar andra (men du tvingar det på dina barn). Men Sverige är inte ett muslimskt land därför bör Sveriges folk bestämma om de vill ha muslimer eller inte. Jag skulle inte bry mig så länge det inte skulle hända i Sverige men det gör det. Så ingen av de två naken eller burka är personlig frihet, men något mellan är det. det är inte förtryck eftersom varje land och deras befolkning kan sätta sina egna regler. och om du inte gillar det behöver du inte bo där eftersom majoriteten bestämmer och det är meningen att du som utlänning ska assimilera och anpassa dig till landet. vad som är förtryck är att muslimer säger till svenskar att de inte kan bränna en bok i sitt eget land.
Senast redigerad av Reptiliannews 2023-08-07 kl. 13:19.
Citera
2023-08-07, 13:26
Medlem
Bazze1s avatar
Nej det tycker jag inte om det inte försvårar identifiering eller om inte plaggen är ett tvång.

Om man vill skyla hår och kropp så är det upp till den enskilde.

Däremot skulle jag vilja förbjuda dom där "mysbyxorna" där grenen hänger nere vid knäskålarna (inte en aning om namnet) det ser för jävligt ut gör nästan ont i ögonen att bese.
Citera
2023-08-07, 13:28
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Är ju inga större problem med detta i Frankrike så ser inte hur det skulle kunna vara ett problem här i Sverige

Inte heller i danmark

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/burkaforbudet-i-danmark-trader-i-kraft
Citera
2023-08-07, 13:37
Medlem
Citat:
Det påverkar DITT humör vad någon annan har på sig? De som har den tycker inte att det är fängelse, tvärtom det är största friheten för kvinnor men det är få som förstår det i ett samhälle där man har blivit hjärntvättad att tro att naket = frihet

Det stämmer ej riktigt. Många som bär den är under tvång, de får inte själv välja. Det är inte frihet! Många som kommer till Sverige slänger den gladligen åt sidan. Det är frihet! De väljer själva, när de vill bära den.

Naket= Frihet, om man får själv väljer det.

Min fru som är muslim, slängde den gladligen åt sidan. Hon vill ej bära den! Hon menar att hon är muslim i sitt hjärta, inte vad hon bär på sig!
Citera
2023-08-13, 01:11
Medlem
Citat:
Skulle vilja se dem försöka komma med något sånt förbud oxå nu precis efter all förnedring mot muslimer. Från ingenstans eftersom kvinnor i niqab inte är något som helst problem för någon och stör ingen.

Vad menar du skulke hända om de "försökte"?

Blir det problem för oss andra då? Eller vad menar du, ditt vandrande tält.

Skit islamister skall bara hålla käften!
Citera
2023-08-13, 04:27
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:

Jag anser att vill ni bo i ett västerländskt land så ska ni fan klä er och prata västerländskt också!
Passar det inte så kan ni åka till något annat land!
Citera
2023-08-13, 04:42
Medlem
KingHisss avatar
Med riket och folkets säkerhet i första rummet bör klädesplagg som döljer personens identitet samt gör det möjligt att smuggla och/eller dölja bomber, helt förbjudas i likhet med maskering vid fotbollsmatcher.

Även Zigenarnas jättekjolar bör förbjudas.
Citera
2023-09-22, 12:36
Medlem
Jag tycker att varje stad ska bestämma om de vill ha det eller inte på sin plats genom att rösta snarare än hela landet eftersom det är mer rättvist så att varje stad får bestämma sina egna regler och om någon inte gillar det kan de helt enkelt flytta till en annan stad istället för ett annat land så länge de följer reglerna. Men jag tycker att all slags täckning av hela ansiktet borde förbjudas eftersom brottslingar tenderar att göra det.kan du föreställa dig om någon västerlänning bar ett kristet kors i Saudiarabien eller försökte införa lagar på dem? jag kan inte. de skulle dödas. De tvingar ju dem att ha det på sig också.
Senast redigerad av ForumsHack 2023-09-22 kl. 13:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in