2023-08-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForbannadJavel
Det är inte förbjudet i nåt eu land, inte HELT förbjjdet iaf.

De är förbjudet på vissa platser tex skola osv..

Men ja banna skiten vem bryr sig

Det finns redan maskeringsförbud, märkligt nog gäller det inte burka som kan jämnföras med en kroppslång balaklava mask.

Precis vad som helst kan gömmas under ett av de där vandrande tälten.

Kanske en kvinna, kanske en crazy islamist med en AK och bombväst.

Såklart det borde vara förbjudet.
Citera
2023-08-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Det finns redan maskeringsförbud, märkligt nog gäller det inte burka som kan jämnföras med en kroppslång balaklava mask.

Precis vad som helst kan gömmas under ett av de där vandrande tälten.

Kanske en kvinna, kanske en crazy islamist med en AK och bombväst.

Såklart det borde vara förbjudet.

Om man vill gömma någonting går det lika bra också i andra kläder. Hur ofta händer det du säger! ALDRIG. Det är ju som sjukdom hur paranoid man kan vara måste vara jobbigt. Rädd för muslimkvinnor som inte gör något mot någon... 😅
Citera
2023-08-04, 14:24
Medlem
ja. det gör mig obekvämt det påminner mig om fängelse eftersom jag förstår anledningen bakom att bära den. så det påverkar mitt humör och jag tror att det är upp till varje land att bestämma sina egna regler genom röster av majoriteten från den nativa svenska befolkningen.
Citera
2023-08-04, 14:45
Moderator
Meijis avatar
Två trådar om samma ämne sammanfogade.

/Moderator
Citera
2023-08-05, 01:15
Medlem
Det bör förbjudas på offentliga platser, det
utstrålar köns apartheid med niqab och
burka. Det ser otäckt ut med de som inte visar
ansiktet. Någon borde ta tag i saken och skriva en motion till riksdagen.
Muslimer kan fortsätta att vara de fina människor de är utan att maskera sig, det är bara en liten minoritet som maskerar sig. Så jag tror det borde gå att förbjuda
Citera
2023-08-05, 02:11
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Nej, men av brukarna
Citera
2023-08-05, 07:30
Medlem
Hur många handlar det om?
Jag har vid enstaka tillfällen sett kvinnor med niqab , och burka undrar jag om det förekommer överhuvudtaget i Sverige.
Det är ett klädesplagg exklusivt knutet till Afganistan.
Citera
2023-08-05, 07:46
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Nej, däremot bör Sverige införe egalitet, enligt fransk modell. Det vill säga att i offentlig verkssmmhet och företrädare för offentlig verksamhet enbart ska företräda det offentliga och inte sig självs eller sin tro, och därmed inte bära trossymboler synligt.
Citera
2023-08-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
ja. det gör mig obekvämt det påminner mig om fängelse eftersom jag förstår anledningen bakom att bära den. så det påverkar mitt humör och jag tror att det är upp till varje land att bestämma sina egna regler genom röster av majoriteten från den nativa svenska befolkningen.

Det påverkar DITT humör vad någon annan har på sig? De som har den tycker inte att det är fängelse, tvärtom det är största friheten för kvinnor men det är få som förstår det i ett samhälle där man har blivit hjärntvättad att tro att naket = frihet
Citera
2023-08-06, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pollylakrits
Det påverkar DITT humör vad någon annan har på sig? De som har den tycker inte att det är fängelse, tvärtom det är största friheten för kvinnor men det är få som förstår det i ett samhälle där man har blivit hjärntvättad att tro att naket = frihet
skitsnack. talar du för dem nu? vågar de säga något annnat? du vet väl att det finns ett mittemellan det behöver aldrig vara mellan två extremer. och ni är inte hjärntvättade av religion? du projicerar er själva.
Senast redigerad av Reptiliannews 2023-08-06 kl. 09:51.
Citera
2023-08-06, 11:24
Medlem
Frankrike verkar ha fått till rimliga regler. Tex att man inte får bära religiösa symboler i skolan.
Inte bara eleverna utan även lärare och föräldrar. Det är i alla fall en början.
Citera
2023-08-06, 11:41
Bannlyst
Burka borde vara förbjudet på allmänplats, dels för risken för terrorhandlingar. Niqab borde inte uppmuntras, vi har religionfriet. Så länge det är ok bränna koranen, så bör Niqab vara tilllåtet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in